renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 R (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Hermes
Vloženo 3.5.2008
Aktualizováno 25.3.2010
Zobrazeno 8 238x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Takhle vypadá K 1200 R, když si s ní pohrajou u AC Schnitzer:) Navíc díky laku je k nepřehlédnutí, jste středem pozornosti všude, kam přijedete.

Recenze

Tohle hovádko jsem si přivezl minulý rok už takto upravené. Ani bych ho kvůli finanční náročnosti sám do této podoby nestavěl. Když jsem ho viděl poprvé, příjemně překvapil a překonal moje už tak vysoké očekávání. Nikdy bych si nepomyslel, že budu kupovat něco tuněnýho, protože na to moc nejsem.



Hned první, co na stroji upoutá, je výborný odstín laku. Vypadá jinak než na fotkách, dodává motorce ten spravný punc. Ale nebudu jen chválit. Záhy se ukázalo, že je to také nevýhoda, tedy nejen laku, ale i spoileru. Hned po prvním krátkém vyjetí jsem měl spoiler od kamínků. Sice nebyl nějak drasticky poškrábaný, ale kdo ví, jak by vypadal po delším ježdění. Proto jsem na něj nalepil ochrannou folii, která zatím bez problému drží. Jde ale o drobnost. Kdo ví, třeba nechám později změnit barvu na nějaký pěkný odstín modré.



Jinak samá chvála na podvozek, hlavně díky systému ESA ho přispůsobíte jakékoli kvalitě asfaltu. Kladně také hodnotím dlouhý rozvor. Na jedné straně motorka neztrácí na ovladatelnosti, na straně druhé, a to především, přední kolo nemá tendenci se zdvihat po každém přidání plynu. Ještě na něm nemám najeto tolik, abych na podvozku mohl něco hanit.



Pozitivně hodnotím i motor. Na čtyřválec má skvělý zátah v jakýchkoli otáčkách, je prakticky jedno, v jakém režimu jedete. Nechá si líbit jak nízké otáčky, tak ty nejvyšší. Vysoký krouťák je znát. I na šetku se z nízkých otáček sbírá s ochotou. Na nižší stupně tahá, jak když do vás zezadu vrazí lokomotiva. Spotřeba je také výborná (počítač ukazuje kolem 6,3l/100km), ale může to být také tím, že jsem bavoráku ještě pořádně nezatopil pod kotlem. Co se týka spojky, tak se mi vůbec nelibí divný zvuky, který občas vydává hlavně při běhu naprázdno. Přirovnal bych to k pádu plechovky s hřebíkama ze schodů. Někde jsem ale vyčetl, že to už jiné modely s tímhle motorem nedělají. Každopadně to k motorce v takovéto cenové hladině nepatří.



Pro mě důležitou kapitolou je posaz. Mám 2 metry, takže už z toho plyne, že se jen tak na nějakou motorku neposadím pohodlně. Ale tady si kolenama pradu nepodpírám. Nemůžu jinak, než chválit. Co víc, nejen chválit, jásat! Místa je dostatek, nohy nejsou nějak utlačované kapotáží a jsou v pohodlném úhlu. Nevím, jak na originálu, ale díky přestavbě se na motorku dostaly skvělá a hlavně téměř rovná a široká řídítka! Bomba! Pomáhá mi to se na motorce cítit uvolněně a jistě. Bez širokých řídítek ani ránu. Jak se sedí spolujezdci, nevím, nikoho nevozím.



Samostatnou kapitolou je ovládání tlačítek a celkové zpracování. Sakra, načal jsem odstavec a teď nevim, co sem psát víc, než že je super! Hmm... Tak si alespoň rejpnu do Agusty, protože ani ta se, co se týká materiálů na ovladačích, BMW zdaleka nerovná. A když už tu popichuju všechny, co nemají BMW, ještě dodám, že moc nerozumim tomu, proč se víc neujalo ovládání blinkrů u každého heftu zvlášť. Přijde mi to tak přirozený (to, že někdo blinkry skoro vůbec nepoužívá, je věc druhá:)). Ale proti gustu...



A co je vlastně upravené? Jak jsem zmínil, řídítka jsou jiná, samozřejmě i brejle (jak němčouři mohli dát ty strašný originální na naháče?!), motorka dostala jinou kapotáž zadku (slovo zadeček se k této motorce nějak moc nehodí:)), je přidaný spoiler, který kryje celý spodek, jiná je část svodů. Na tu navazuje laděný výfuk s krásným sytým zvukem, co dodává celé motorce pořádnou šťávu! A málem bych zapomněl na jinou masku. Všechno od AC Schnitzer. Je to taková libůstka tahle motorka. Mít ji v garáži jako jedinou by byla škoda nebo na ní aspoň nejezdit tisíce kilometrů ročně.



Díky těmto úpravám je efekt motorky maximální. Nikdo vás nepřehlédne nebo alespoň nepřeslechne. Opravdu to není stroj pro introverty:)



Upraveno:

Na motorce jsem najel dalších x kilometrů, takže bych rád přidal zkušenosti po delším ježdění.



Znova musím vyzdvihnout podvozek. Když s motorkou manipuluju na místě, tak se s ní docela peru. Jakmile se BMW rozjede, pocitově je to jak na mnohem menším biku, jak se lehce ovládá.



Nevím jak to dělám, ale spotřeba 5,7l je výborná. Potenciál motoru tedy nevyužívám naplno, ale ani se neloudám.



A abych jen nechválil. Nedávno jsem se vrátil ze servisu, kde mi řekli, že divné zvuky ze spojky při otáčkách do asi 2tis. jsou u těchto modelů opravdu bohužel normální. Sice je to asi jediná "vada", ale zas u tak drahý motorky je to ostuda.



Přeju hodně šťastných kilometrů. nejlíp s BMW K 12 R:)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
autorobert840
autorobert840 napsal 09.11.20 v 15:07 9b.

pěknej kousek

Ladan07
Ladan07 napsal 03.09.17 v 17:14 10b.

krásná

WhiteHarry
WhiteHarry napsal 02.03.14 v 12:47

Nádherný kousek...

brzda80
brzda80 napsal 28.12.13 v 14:39 10b.

Za mě máš 10 bodů ikdyž kapotám neholduju. Pěkná barva a kapoty tomu padnou líp než origo. Moc mi nesedí ten výfuk ale to je otázka vkusu.

Bart1101
Bart1101 napsal 06.09.13 v 23:03 10b.

opravdu hezký kousek 10b.

Více komentářů



TOPlist