renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 500 (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Wikk
Vloženo 25.4.2008
Aktualizováno 14.8.2014
Zobrazeno 4 628x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Řekl bych, dnes už klasika mezi motocykly. Rozhodně to není nic tak pohodlného a lehkého jako nové stroje, ale na naučení si myslím, je více než skvělá. Jelikož nemám takovou možnost srovnání. Už s ní mám moc hezké zážitky. A užívám si je dál.

Více fotografii

První dojmy - První dojmy si už moc nepamatuji, ale byl to můj první silnější stroj, tak asi byly hodně dobré. No ale motorka mi nějakou dobu vydržela a byl jsem spokojen. To jsme ale moc nevěděl, co nabízejí jiné stroje ;-)

Recenze

Jezdím první sezónu, když odmyslím dvě sezony s Jawetou a Jawou 23 Mustang před 10ti lety, a nemyslím si, že je to špatná motorka na získání tolik potřebných zkušeností. Plánuji vyměnit nynější "bludičku" za kulaté svítící světlo a přidat štítek, pro komfortnější jízdu. Původní kapotu sice mám a i jsem chvilku zvažoval možnost jí zase připevnit, ale nakonec jsem se rozhodl, že motorka je takto hezčí.

28.4.08 - jakoby to světlo tušilo, že je zralé na výměnu, tak při nedělní projížďce se rozsypaly průchodky pro šrouby, které světlo drží a volně se zavěsilo na kabely. Další postup je nad slunce jasný...

30.4.08 - má Kawa na mě zase zamrkala krásným novým kulatým okem. Jen zatím je to stydlivka a kouká do země. Budu jí muset namaskovat obočí a přiohnout držáky otáčkoměru, aby se mohla koukat vstříc světlým zítřkům.

31.5.08 - byl jsem opět v Holvousích ze zjištných důvodů sekání trávy na zahradě. Když jsem se vydal na cestu domů, v rámci reflexního víkednu v oranžové "popelářské" vestě, hned po prvních dvou kilometrech mi má milovaná Gepinka dala jasně najevo, že jí není dobře a rozhodla se nejet. Zdá se, že porucha je ve vývodu chladící kapaliny ven z motoru a to konkrétně v trubičce, která nejspíš začala propouštět Inugel. Ve čtvrtek pro ní do Holovous jedeme. Naštěstí se mi podařilo dopravit se zpět na barák, a snad dojdeme té pravé chybky a úspěšně jí odstraníme. Možná bych při té příležotosti v dílně rovnou zvednul světlo nahoru a kdoví co ještě.

5.6.08 - uspěšně jsem převezli Gepinku do dílny na Hradištku a podle drobnějšího zkoumání nejen mě, motoru spíše užavajícího než znalého, došli jsem k názoru, že kapalinou to nebude. Podezření nějaká jsou, ale zatím nic konkrétního, v sobotu se s ní zavřeme v dílně a uvidíme, kde se ukáže vada pod tíhou nástojů jako argumentu. Z duše si přeji, aby to nebylo nic závažného. Přeci jenom není nejmladší. třeba se podaří i něco zjímavého nafotit.

22.6.08 - po podrobné analýze motorky spojeném s vysazením motoru na ponk a následným odebíráním částí víko ventilů - hlava válců, jsme usoudili, že se převlékly šály přes ojnici, která na to zareagovala ohnutím a tudíž se i uvolnilo ložisko pravého pístu a vznikla vůle. Řešením bylo koupě motoru. Jeli jsme pro něj s Ježíškem a Jardou do Chlumu u Třeboně a po dalších 3 nedělích jsme jej usadili do rámu. i když je znát, že je o 10 koníků slabší, ale jede.

Nejobtížnějším úkolem bylo stáhnutí rotoru ze starého motoru, protože "nový" motor jej neměl. 2 hodiny jsme hledali šroub, kteým by to šlo stáhnout, zkoušeli jsem různé stahováky, nakonec ale zvítězila Edisonova metoda sundavání světlem (Foto v deníku).

Taky jsem v rámci oprav vyrovnal světlo, i když jak jsem následně zjistil stále ještě nedostatečně.

Snad budu mít do konce sezony klid. V zimě bych pak chtěl vyměnit vačky a tím zvednout opět výkon o oněch zaběhlých 10 koní a asi bude potřeba vyměnit spojkový set, neboť lehce prokluzuje. Stále taky zvažuju výměnu stupaček za novější, což u zadních bude více než potřeba, protože jsem jednu někde vytratil.

Teď zatím plánuji pouze nový tachometr a štítek.

20.10.2008 - Od výměn motoru nemá jedinou vadu, krom věčného dotahování stojánku. Včera jsem objednal nové stupačky. Taky to vypadá, že brzy budu mít nová zrcátka, neb ty co doposud mám, jsou mírně řečeno ... malá... a na krátkých nožkách. Vzhledem k rozchodu řidítek musím pro každé podívání do zrdcátka, krom štelování, udělat takový divný pohyb, abych zjistil, že musím doštelovat ještě trochu a pak opět divný pohyb a už i vidím, že mě asi nic neroztřelí. Asi. Plexi štítek jsem zatím zapověděl, jako ne zcela potřebný. Asi jsem si zvyknul na to foukání. Jen ten tachometr by se někdy hodil. Ještě že je všude tolik měřáků v obcích, že je možnost si zkontrolovat kolik, že to jedu. Už se i těším na výměnu vaček. Mám pocit, že těch pár koní, co tomu chybí, je dost podstatných a celkem se těším, až se mi opět vrátí. Mimochodem: Je to béžové a neustále se to vrací, co je to?

31.8.2009:

Dlouho jsem neupdatoval novinky o svém moto. je to asi tím, že letos jsem měl spoustu práce a na samotnou projíž´dku na motce jsem se dostal až v srpnu. ne že bych nejezdil, ale byly to spíše cílené jízdy s účelem snadného projíždějí zácpami, které jsou způsobeny hromadým rozbombaerdováním našeho hlavního města a nejen toho. snad se nám bude zase o kousek lépe jezdit.

Nicméně při návštěvě německých příbuzných u Kasselu jsem využil přítomnosti obchůdku Louise v Kasselu a zakoupuil jsem si tam přední štítek. Teď už jen jej namontovat a vesele drandit dál. V zimě nakonec k výměně vaček sice nedošlo, ale zhodnotil jsem, že těch 10 zaběhlých koní zas tak moc nechybí. a když budou tak budou a já budu rád, že se vrátili. Až budu mít nějaký obrázek s oštítkovanou Gepinkou, šoupnu jej do profilu.

8.4.2011

Tentokrát je to opravdu chvilka, kdy jsem neaktualizoval profil. Je taky fakt, že díky vytíženosti loni jsem neměl ani příliš mnoho příležitostí jednak jezdit a dvak i o tom psát. Motorka je stále ve stavu s novým štítkem a teď mám vyhlídnutý i hezký budík. Jarda mi dobře poradil, tak jej dojdu okouknout a třeba bude i kompatibilní s konektory, které jsou teď schovány v izolační pásce. Levý přední tlumič se rozhodl téct, tak jsem dnes objednal nové simerinky a vyměním to na obou tlumičích. Dokonce zvažuji, jestli by nestálo, rovnou s tím udělat i ložisko řízení. No ještě to zvážím. Nakonec to už tolik času navíc nezabere.
Výše zmíněný štítek je již přidělaný a je ta moje holka zase o kouzek hezčí a pohodlnější. Co je vlastně taky novinka jsou závažíčka na řidítka, ale jelikož je dodávají s moc tlustou gumou, tak jsem jí musel ořezat a stejně to drží dobře, jen na jedné straně. Musím to nějak do vymyslet, abych nemusel během jízdy neustále kontrolovat, jestli tam ještě je. Jinak je faktm, že řidítka se neklepou. Taky mám ještě v merku přetěsnění výfuku, ale možná to nebude potřeba.

13.8.2014
Nějakou dobu sloužila dobře. Dostala nový štítek, tachometr a jiné drobnosti. Pak ale se převodovka rozhodla, že se odebere do věčných lovišť veliké spojky a byl jsem nucen nouzově dojet cca 20km na 1. rychlostní stupěň, neb jiný zařadit nešel. Následovala demotorizace a další dva roky stání v garáži. Nějak se nedostavila invence se pustit do oprav a tak letos v létě byla motorka uložena ku spánku v Kovošrotu a řádně odhlášena z registru vozidel. Budiž ti kovolis lehký.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Piwell
Piwell napsal 19.05.14 v 23:15

Pěkná, až se někdy naseru z toho věčnýho drnčení 20x opravovanejch plastů, taky tu kapotu shodim a dam dopředu kulatý světlo. Sluší jí to

brejle
brejle napsal 30.12.13 v 19:33 10b.

sympaťačka

vaco
vaco napsal 01.05.08 v 22:02

Zdravím Tě, krásný stroj – gratuluju! Přeju Ti do nové sezóny spoustu šťastných kilometrů. Mimochodem, jestli na motorce rád cestuješ, myslím, že by tě mohly zajímat tyhle stránky MOTOTURISTSHOP.CZ, mrkni na to, třeba se budou hodit. Tak zatím, třeba se někdy potkáme na silnici.

MartinR1
MartinR1 napsal 25.04.08 v 21:26

brutalni stroj kamos ho sedlal taky

Více komentářů



TOPlist