354/04 (03) koupena v roce 1990, kolektivizovala v JZD a pak jezdila jako vyřazená. Původně červená, upravena na černo-šedou, nové sedlo a světlo, celková generálka (karosařina) a motor v roce 1990. Další velké opravy 2004-6 (tranzistorové zapalování
Recenze
První opravdová "motorka." Znalec pozná, že se vlastně jedná o "přestavbu na starší model" - rám a karoserie, elektrika a vzduchový filtr jsou z 354/03 z roku 1957 a motor, karburátor a doutníky jsou z 354/04 z roku 1959 (předchozí majitel složil ze 2 motorek 1). Někde mám originální karoserii 354/04, ale 03 se mi líbí víc. Ještě by to chtělo rybiny (originály mám už nejsou moc reprezantativní a repliky si myslím, že by moc svítily...).
1990: GO karoserie a laku
2004-2006: tranzistorové zapalování, nové zadní tlumiče, pouzdro kyvné vydlice, GO rychlostní skříně, nové pneu MITAS 3,0 a 3,25
Co se týče jízdních vlastností: dokud jsme nepředělali zapalování, věčně se hádaly válce. Vždy jsem víc spravoval (seřizoval) než jezdil. Brzdy i přes časté výměny paken, lanek etc. nic moc; někdy v roce 1993-4 jsem přesedlal na auto, nakrátko se k JAWě vrátil v roce 2002 - jezdil jsem na ní o povodních cestou necestou; nechal ji zásadně zmodernizovat, ale teď už většinou jen stojí v garáži a vyjíždí zejména jednou za 2 roky na technickou.Časem by to chtělo nový chrom na svody, šavle a kola.
Nad jízdními vlastnostmi jasně vítězí vzhled 60. let. Po té, co jsem na ní v roce 2004 začal pravidelně jezdit do práce a často dorazil pozdě, ale za to od oleje, pořídil jsem něco spolehlivejšího (HD Sportster 883 XL později Hondu XLV 1000).
2012 březen - sezonní pojistka na velkou motorku až od dubna a krasné březnové počasí přispěly k tomu, že JAWA natočila dalších cca 300 km na celkových cca 43000 km ( nevím, po kolikáté). Výhoda zimní pauzy byla v tom, že jsem snadněji přijal specifickou funkci brzd, výkon motoru, hledání rychlostí (a obrácené řazení) a celkove 3/4 rozměry motorky. Bylo to prima a velmi retro. Mimochodem průchodnost terenem mnohem lepsi nez na Varaderu a co se neprojede, to se přenese .
Na co už si asi nezvyknu je pravidelné "držení kontramatky" během vyletů, někdy i vícekrát. Pravda, vetsinou to bylo tím, že v nádrži byl ještě archivní benzin, což i jinak benevolentní karburátor JIKOV odmítl akceptovat, nebo "jugoslavskou" baterií, ale přeci jen: dřív jsem tvrdil: kývačka je super, můžeš si na ní udělat vše sám; teď dodávám: a to každý týden. Na druhou stranu - kdo ví, jak na tom budou současné stroje po 53 (55) letech s pravidelnou údržbou každých 10 let .
2012 květen - pořádně jsem vyčistil nádrž i karburátor (zejména trysky) a seřídil volnoběh etc. a je to dost poznat. Asi ještě něco najezíme .
Dobrý!
hezká
Pěkná
Prostě Jawa ,za 10
V roce 2009 přeji hodně pohodových km
Moc pěkna přeju at slouží jo a chtěl bych se zeptat jestli to bezdotykove zapalovani ma nějakou výhodu ? jinak cmoc pěkna ...