renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1958)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ZorZ
Vloženo 9.4.2008
Aktualizováno 12.7.2021
Zobrazeno 10 096x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Typ zvaný Ambassador po amatérské renovaci těsně před maturitou v r.98 s pávem a sajdou(někdy v budoucnu :)

Více fotografii

Motorka koupena od dárek od otce

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - motorka tě chce zabít - poslala mě po zadním do betonového sloupu který jsem těsně minul. Otec tam nainstaloval smrtící kombinaci rychlopalu s velkou zadní rozetou. Týden jsem kolem ní chodil jak kolem rotvajlera s prášky na hlavu. Ponaučení pro motopuberťáky: nechoď na ní z fichtla. Byla už asi pěkně nadržená, když chytla na druhé nakopnutí na starý benzín po 20 letech v garáži...

Motorku bych doporučil pro - toho kdo neví co s časem a čistýma rukama, komu omrzela motorka co brzdí, svítí, akceleruje, jede bez závady, pro šťoury, karmisty, pro ty co se nechají obdivovat i zatracovat, pro toho komu je ekologie u zadního výfuku, fotku s Bursíkem nečekejte

Doplňky na motorce - Po tom, co mi v podzemních garážích Jawička vystřelila obsahy obou tlumičů jsem řekl dost, nenechám se zabásnout za nepodařený útok na hlídače garáže a pořídil jsem hříšnou nutnost co není vidět ale znát - Vape 12V pro dvouválec (kdyby mě napadlo přidat další válec v budoucnu, no ale hlavně kvůli žárovkám a spotřebičům), dál tam je PAv 40 s dělaným nosičem, boční stojan vlastní výroby ze sedlovky BMX 20, pak takový ty kravinky jako chcípák na pravé straně řídítek v designu přepínače světel, kryté zámky kastlíků a zamykání řídítek(dobová úprava ze zámků sedla Sidecaru 560), žárovka 45W ze Zetoru, kontrolky dobíjení a dálkového světla v masce, alt. zadní pneu 3.5 s ráfkem 2.15x16", podle roč. období revma plech - teď už revma mám tak ho nepotřebuji, příležitostně nosič za sedlem, tlumič řízení, filcová podložka pod víčkem nádrže, návlečky páček z kombinaček v barvě stroje, imbus šrouby. Pak tam měl otec ještě šachovnicový potah sedla a rukojetí řídítek, ty se rozplynuly v čase a rozích garáže. Vyměněn deklík hranaté plovákové komory za rozpadlý.
Neoriginální: spodní šavle z čízy, rámeček světla bez regulačního šroubu, zadní chromové světlo(bylo tam plastové), tlumiče výfuků(byly doutníky - přelom roku 58), řídítka do čoprovita nevím z jaké Jawy, ale mě se to tak líbí. V době "renovace" (r.98) jsem originalitu(už i tak nejistou při výrobě) moc neřešil, slovo internet bylo něco jako název součástky antigravitačního pohonu mimozemského plavidla. Navíc se ty věci v kvalitní replice moc nedělaly, dal jsem tam, co jsem sehnal. Lak je dělaný sprejem nebo fixírkou.
Plánuji: Sidecar Velorex 560 (ve fázi kompletace chybějících částí) + výměna rámu za to s okem pod nádrží, kryty zadního kola + blinkry, kondenzátor AEV místo baterie pro vykrývání špiček a zásuvku pro zapalovač z auta pro kouření doutníku za jízdy po vzoru Belmonda, odklepávání popelu do nádrže anebo třeba dobíjení mobilu, uzavřené sání s originál filtrboxem a "chobotem" pro provoz v prašném prostředí(třeba na pláži v Kalifornii)
Vyhřívané rukojeti? Na Jawě? Ne že by to nešlo, ale nějak nemůžu...

Recenze

Oldřiška, podle jména prvního majitele, je moje první opravdová mašinka. Jednoválec do Í, toaletový posez, ladné tvary kde se o hranu nikde nepraštíte, spotřeba neměřitelná, výkon stačí na posun krajinou, brzdy stačí aby jednou zastavila, příjemné vlnky v zatáčkách, kobylka co něžně kopne, kotě co vrní v dlaních, přesluhující lejdy okresek, stroj vyrobený v minulém tisíciletí ze kterého nebude nikdy veterán, soudružka z druhé pětiletky, Hi-Tech z doby kdy japonci jezdili na tříkolkách z bambusu, nostalgie z časů které nepamatuji, jednostopý počin kdy si ještě otec cvrnkal s kuličkami, náhodné zápaly se železnou pravidelností, tvrdohlavá - někdy nechce nastartovat, jindy nechce chcípnout(s VAPE už tohle dávno neplatí!!!)

Vzhledem k loňským kulatinám a znovunalezení velkého TP v kastlíku(po obrácení domu i okolí vesnice naruby) pár charakteristik:

JAWA - generátor dobré a blbé nálady - podle nálady součástek motocyklu
JAWA - česká telenovela údržby a oprav
JAWA udělá ze svého majitele člověka s odérem stoleté opravny lokomotiv
JAWA je jediná značka co přežije svoji smrt, ačkoli nikdy nezemře
JAWA se sajdou - automobil chudých
Pav, Motex - hopkající krabičky kolem motorky
Proč se JAWA často zadře? Protože jezdí v prachu ostatních motocyklů
JAWA - kopec přede mnou, mlha za mnou
JAWA - náhodně kopajících 12 kobyl
JAWA - revoluční stroj již 75 let!
JAWA - jediná bejvalka, na kterou se vzpomíná s láskou
JAWA - Jezdící Atrapa W Americe
Japonec ti v těle vyrobí adrenalin, JAWA všechny ostatní emoce...
Jediná značka co si mohla dovolit neutrál mezi všemi kvalty - JAWA!

VAPE ať to šlape!
VAPE a motorkáři tě začnou zdravit
VAPE odstraní problémy s elektrikou i na Jawách v okolí 50 metrů!
S VAPE zapomeneš že existuje pravý kryt motoru

Moje motto: Riding a small bike to its limits is more fun than a big bike’s limits exceeding your riding ability...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 15.08.19 v 17:39 10b.

Pokud máš otevřené sání rybiny jsou správně i v r. 58. Za přiznanou amatérskou renovaci jasných 10. Vape je super.

Marty68
Marty68 napsal 23.04.19 v 13:42 10b.

Jednoválec do Í...

Jawajeník
Jawajeník napsal 09.03.11 v 23:28

Vážně kráska a s pavem je fakt dokonalá...samozřejmě za 10b

pistnicep
pistnicep napsal 20.09.10 v 19:30

Hned jsem ti dal 10b . Je pěkná. Jinak jsem taky dlouho váhal, zda neudělat tadytu kombinaci barev, která se mě dost líbí. Tak ať tě nezlobí a všude dojedeš.

ZorZ
ZorZ napsal 20.01.10 v 20:57

To jsem rád,že se popis i stroj líbí. Mám krédo víc jezdit a míň leštit,takže linky jednou budou, ale asi s novým lakem, ten starý je dělaný sprejem. Dřív chci zapojit sajdu, kočka chce vozit

Více komentářů



TOPlist