renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia SL 1000 Falco (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MartinFary
Vloženo 11.3.2008
Aktualizováno 1.4.2009
Zobrazeno 5 619x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.9

Popis motorky


Motorka, pro kterou buší srdce mé

Recenze

Vážení,



Slíbil jsem, že napíšu svojí recenzi této motorky až najedu cca 5000 km. Tak jsem trochu přidal na kilometráži a máme tu po 1. sezoně 8500 km.



Vzhledem k tomu, že moje vybraná motorka byla Tuono, ale neměl jsem na adekvátní model peníze, tak kamarád říkal, proč si teda nevezmu také Falco jako on. Nakonec jsem mu dal zapravdu a šel jsem do Falca. Ze začátku jsme si na sebe trochu zvykali, ale později jsem došel k závěru, že se jedná opravdu o povedenou motorku, do jejíchž tvarů jsem se zamiloval. Zpočátku mi přišla baculatá (podle fotek), ale pak naživo ten led kolem srdce roztál. Dnes vím, že jsem se prostě trefil. (Díky Pepo)



Úplně první dojem, co jsem měl po zasednutí za řidítka byl, že je sakra velká. mohutná dlouhá nádrž, velký brejle, protáhlej čumák. Další překvapení bylo, že na místě se docela dobře ovládá i přes svou váhu hodně přes 200kg. Kokpit jsem uznal za skvělý. Moc se mi líbí digitacho v kombinaci s analogovým otáčkoměrem, Jedna část digitálního displeje ukazuje rychlost, denní počítadlo km, celkové km. Druhá část ukazuje diagnostiku, předevsím teplotu chladící kapaliny, napětí baterky, hodiny, v případě servisních kontrol zobrazuje nápis service apod. Při určitém hmatu lze přepnout do diagnostického režimu a také do okruhového režimu na stopky a mezičasy. Prostě budíky jak mají být. Kontrolka přeřazení je samozřejmostí a je možné nastavit hladinu otáček pro přeřazení dle uživatele.



Po rozjezdu zmizí věškerá váha a motorka se stává hravou. Není to sice extrém v ovladatelnosti, ale je to tak akorat. Na začátku jsem byl v eufórii z absolutně špičkového podvozku. Po zkušenostech s první moto (kawa ER5), jsem jel zatáčkou a čekal v náklonu, kdy že se ten rám už zavlní a budu to muset trochu zkorigovat, ale efekt se stále nedostavoval a motorka jela jako pokolejích. Držela prostě vytyčenou stopu. Velmi rychle jsem si na kvalitní podvozek zvykl, včetně jeho nastavení (zůstala nastavená na krásné italské silnice od původního majitele). Vpředu jsou vidle Showa a vzadu centrál Sachs.



Motor je kapitola sama pro sebe. Skvělý motor, který reaguje na každý povel jezdce. Každé sotva znatelné pootočení plynové rukojeti popožene plynule ukazatel rychlosti k vyšším číslům. Po nastartování, se motor celkem rychle zahřeje na provozní teplotu blízko 77°C. Pak už se udržuje v rozumných mezích až někam k 105°C. Ale to už je opravdu nejvyšší hodnota jakou jsem tam viděl, většinou se krásně uchladí na těch cca 80°C. Po rozjezdu se motor trochu kuckavým stylem dává do jízdy a myslí si něco o prdeli, co že to tam dávám za trapný otáčky. Do cca 4000 je to mrtvé, sice to jede, ale nechce se jí moc. Od 4500 otáček se probudí kotelník a sleze z hromady koksu, které je mimochodem v nádrži celých 19 litrů a začne pořádně přihazovat pod dva kotle. Od té doby motor táhne jako bejk a přestane někdy kolem 10500, kdy ho zarazí výkonost kotelníka řízeného elektronikou.



Převodovka je dole dobře odstupňovaná, ale pak 3ka a 4ka jsou už docela dlouhé a dát tam 6ku se podaří při opravdu vycházkové jízdě tak maximálně na místě, když se kamarádi ptají, kolik že to těch stupňů mám a já to musím přepočítat. 6ka má smysl fakt až někde kolem 160 a to už je na našich běžných silnicích už blbost. Nejčastěji tam bude 3,4 a někdy 5.



Brzdy. Není co dodat, 4 pístkové Bremba na předku a 1 pístek na zadečku dělají svou práci moc dobře. Prostě není co napsat dál.



Spolujezdec je hýčkán, dle reference manželky, která se cítí na velké sedačce dobře i po delší trase a líbí se jí i výhled díky zvýšené pozici oproti naší předešlé motce. Na Falcu jsou dobrá držadla pro spolujezdce a proto je i cestování komfortnější.



Celkový dojem motorky je dejme tomu 8/10. Něco uberu za žravost, tedy běžně kolem 7-8l/100 km a něco za stojan, který mohl vymyslet jen naprosto imbecilní talián, co se zhulil a vožral a pak nablil na rýsovací prkno stojan. Už mi bohužel 2x spadla ze stojanu. 1x v Itálii se mi zabořil do rozpáleného asfaltu na vyhlídce po vyjetí na vrchol passa a jednou se mi u nás převrátila na druhou stranu, protože stála moc na kolmo, naštěstí teda do lesa, kde bylo jen měkké jehličí (stál jsem na kraji silnice na asfaltu). Při obou karambolech se jí nic nestalo, jediná újma. Srdce mi poskočilo radostí, že nebudu muset znova jet do toho zas*raného Aspiritu a objednávat náhradní díly přes jejich schopné podržtažky u počítačů. Stačilo mi, že po lehkém pádu, kdy jsem jí v podstatě ubrzdil, ale už neudžel rovně a lehce jsme si lehli na brzdovou páčku, která odešla a vzala s sebou brzdovou pumpu.



Závady vzniklé opotřebením dílů:

- žádné



Pneumatiky

Současné:

Pirelli Diablo Corsa 3, 120/70-180/55 - drží hodně, dobře a stále. Zatím najeto 5500 km na obou. Zadek vydrži tak ještě plus minus 1000 km.



Minulé:

Dunlop D207RR, 120/70 - 180/55 - vydržely 3500km, byly nové, ale původní majitel stál 3 roky v garáži, takže proto asi i rychle zmizely



Vylepšení:

- K&N vzduchový filtr

- K&N olejový filtr

- ukazatel zařazené rychlosti

- tlumič řízení

- arrow Chip

- výfukové koncovky Leo Vince EVO2 oválné

- pancéřové brzdové hadice

- karbonová krytka spojky (jen krytka, ne celý dekl)

- racingové páčky Titax (ještě z doby, kdy je měli jen závodníci, dnes je každej koupí u Lidla :)



Vylepšení vzhledu:

- tankpad Motografix TA006K

- zlaté proužky na ráfky



Chci koupit:

- chtěl bych lepší přepáčko

- menší držák SPZ, aby odhalil více zadní kolo



Fary

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kopcem
kopcem napsal 14.02.13 v 08:39 9b.

bos1127
bos1127 napsal 09.11.12 v 18:38 10b.

Další recenze, jež má dle místních měřítek nezvykle vysokou informační hodnotu. Bohužel, jak je vidno na hodnocení, hodně lidí nepochopilo co se má hodnotit. Moto vypadá velice dobře, má ta "R" verze opravdu něco do sebe.

kaw38
kaw38 napsal 26.08.11 v 22:43

V těch barvach je nadherna vim očem mluvim , podobna mi stoji doma. Desitka je tam at slouži

BorisVTR
BorisVTR napsal 17.10.10 v 20:48

Moc pekne Falco Aj pekne napisane.Ti prevody su skoro na vsetkych litrovych dvouvaloch take dlhe.Ja na FireStorme jezdim take 3,4 kvalt.Proto sem kupil ukazatel zradenej rychlosti.Super vecicka.Sestku tam davam iba na dalnici od 150km/h hore.Preju ti hodne pohodovych km vzdy z usmevem a davam jasnych 10 bodu

Nikcus
Nikcus napsal 22.03.10 v 23:05

Pěkná motorka, pěkný popis...10b. ať slouží a přeji krásnou sezonu bez nehod

Více komentářů



TOPlist