renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki B-King (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Picasso
Vloženo 27.2.2008
Aktualizováno 28.1.2022
Zobrazeno 9 656x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Předmět mé touhy od roku 2001, kdy vyšly první fotky, jak by mohla vypadat...

Více fotografii

Motorka koupena od Alga Dvořák (Benátky nad Jizerou)

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha V MAX: Po týdenním testu mi Yamah přišla méně použitelná

První dojmy - První dojmy? Respekt, super brzdy, super ovládání, roztažené nohy jak na gynekologickém křesle, měkkoučký zátah... ale hlavně respekt.

Motorku bych doporučil pro - Absolutně univerzální. Hodí se i pro ženskou (s dlouhýma nohama :-). Nezáludná, stabilní, výborně předvídatelná.

Doplňky na motorce - Leo Vince.

Recenze

Po letech čekání jsem se dočkal...První čtyřválec v mé garáži. Teď popíšu své první dojmy berte je s rezervou, další hodnocení napíšu později, teď je to ještě nové, počasíčko sice přeje, ale asfalt je ještě chladný (
Oproti obrázkům a maketě na výstavě mi připadá větší. Podvozkově bez jediné výhrady, lehce padá do zatáček, drží stopu, přední brzdy trošku měkší, ale s krásným snadno regulovatelným nástupem(opletení to spraví). Zadní brzdu zpravidla nepoužívám, ale tahle je nějaká gumová, snad si sedne. Velmi lehce se ovládá a to i ve velmi nízkých rychlostech. Připadá mi jako by měl servo, tak lehoučce se řídí. Ihned má člověk pocit důvěry, jako kdyby už s mašinou jezdil, připadá mi trošku (ale jen tím prvním pocitem)jako GSR 600. Posaz opravdu pohodlný, vzpřímený, jen stupny mohly být ještě trošku dál. Řidítka poměrně široká, dodává to ještě více důvěry, není nutno se natahovat. Roštěnka posaz nic moc, sedí poměrně vysoko, takový nouzák. Motor nezapře supersportovní geny, ale trošičku mne neže zklamal, ale mírně překvapil. Očekával jsem expanzi,agresivitu už úplně odspoda. Je hodný, sametový, bez jediného propadu, bez výkonových skoků. Možná je to tím, že jsem více na dvouhrnky. Takový poslušný silák. Nedá se to popsat, prostě přestože objektivně opravdu vystřelí, subjektivně mám pocit takové rychlé pohody. Při otáčkách do 4 tis při plném přidání plynu na vysoký kvalt jen zavrní ale žádné facky od ventilů, žádné protesty, jenzačne pomalu zrychlovat,prostě blbuvzdorný. Ve vyšších točkách má však nádherný lineární nárůst, úpně žadoní po otáčkách, které mu opravdu svědčí. Hodně mne překvapil brzdný moment motoru, na čtyřválec hustý, bude to asi vysokým kompresním poměrem. Hloupě vyřešené vyklapávání bočního stojánku, v polovičce řadící páky, nutno se dívat, snad si zvyknu. Originál výfuky nechávají okolí v klidu, když projíždím na bublačku městem na M1800 nebo SV 1000, většina chodců se otočí,Kinga nechávájí bez povšimnutí. Vychytávky typu voby výkonové charakteristiky nemusím (zápěstí dosud ovládám), ale příjemné je mít na displeji zařazený kvalt.Taky přístrojová deska je fajn, vévodí ji přehledný, krásně kulatý analogový otáčkoměr, který se nemusí nikde hledat. Trošku stranou je okamžitá rychlost. Lepší to je u SV, kde to je hned u otáčkoměru a velkými číslicemi. Spojka jako u všech Suzuki přiměřeně lehká, seřizovatelná, plyn mi připadá trošku delší.

Po první sezóně: Ach jo, současná cena za model 08 je téměř o 100 tisíc nižší než když jsem ji kupoval já... Najel jsem pouze 6 tis km, mám těch motorek víc a hlavně stavím barák, tudíž času málo. Přikoupil jsem výfuky LeoVince, zvuk se konečně přiblížil mým představám, hlavně na volnoběh, teď už tam konečně je ten obsah slyšet. Jen jsem na ně čekal tři měsíce, prodejce mne utěšil tím, že jsem první v Evropě kdo je má, ale v té době již Yoshimura udělala opravdové krasavce, do kterých bych tedy šel raději, ale ...co už... Rozdíl ve výkonu nepoznám, dokonce nejsem ani příliš nadšený ze vzhledu, holt někdy se oplatí počkat. Stály přes 30 litrů a měly by mi tedy dát více radosti, alespoň ten zvuk a mají i homologační vložku, jen mi tedy vůbec nepřijde žádný rozdíl s ní či bez ní, ale snad nelžou na homologačním listu )

Přední i zadní pneu už mají sice už po těch pěti litrech svoji životnost za sebou, ale na druhou stranu jsem ani nepočítal, že tak dlouho vydrží.Překvapilo mne, že i přední odešla, většinou vydrží o trošku více než zadek,ale je to asi daň za super brzdu. Koupil jsem nové (Pireli Diablo Corsa), ale dozadu dám 190 místo 200, uvidíme bude-li lepší. Dále se mi podařilo utrhnout spodní plast pod výfukem, to je opravdu hrozné, jak snižuje světlost, já si ji vozím na vozíku a to bych potřeboval tak pětimetrový nájezd.

Co se týče vlastností, názor kupodivu neměním, jen jsem ji dostal trošku do ruky a čím dál více mi chybí prudší nárůst výkonu. Motor ho má, ale moc lineárně, chtělo by to tvrdší koule. Whelie nějak potřebuje trošku pomoci. Nahoře to je krásný, ale spodek je prostě čtyřválcově měkoučký. Naopak jsem si na Liběchově dával závody s litrovou Ninjou, roztáhl jsem jedničku k omezovači a beze spojky a ubrání plynu tam vslolil dvojáka. V mžiku jsem vykouzlil nechtěné whelie a zeleného kolegu jsem ještě před zatáčkou po zadním předjel. Musel si o mých schopnostech myslet samé superlativy, ale já to nechtěl a málem jsem se posral. Jen strach, že budu ve vinglu druhý mi nedovolil ubrat. No ale od té doby si řazení hlídám, nahoře to opravdu kule má. Hodně háklivá je i na spolujezdce, ačkoliv vozím roštěnky jen střídmě a do půl centu, diametrálně se mění vlastnosti. Spolujezdec je hodně vysoko, tudíž se posouvá těžiště. Dále stále hledá oporu jak při rozdezdech, tak při brždění a tady se není čeho chytit než pupku řidiče nebo nádrže. Svezl jsem se vzadu se svým synem pouze jednou a tak 3 km, ale už nikdy to nezopakuju.

Opětovně musím pochválit brzdy, ty si sedly a jsou na motorce to nejlepší. Stopie s takovouhle masou jen jedním prstem, zadek je průhledný, obě se nádherně dávkují, subjektivní pocity z brd jsou jen ty nejlepší a nejvíce to poznám po přesednutí na M1800, to jde o život. Spotřeba se drží na můj vkus velmi nízko, při průměrných přesunech okolo 6,5 a když tomu opravdu dávám čočku či na okruhu tak okolo 8 N98. Nádrž vypadá velká, ale vejde se tam prd, klidně by mohla mít o 5 litrů více, těch 300 se přece dá najednou bez odpočinku usedět v pohodě, tak je škoda to přerušovat tankováním.

Okruh Brno mu moc nesedí, očekával jsem snažší řízení, lepší vlastnosti. Tady naopak, protože se pohybují otáčky nad desítkou, je výkonu až dost a dvakrát se mi zadek urval, jednou dokonce traťový komisař už začal mávat tou oranžovou hadrou, nevím jak jsem se dostal zpět do sedla a jak jsem to před tím kačírkem udržel na asfaltu. Troufám si říct, že nebýt cílové rovinky byl bych na GSR600 rychlejší, protože tam se prostě v zatáčce pověsím na plyn až nadoraz a jen si hlídám směr. Tady musím hlídat plyn a i když se položím na nádrž, přední kolo se odlehčuje a táhne mě to ven z vinglu, musím tedy ubrat a stále dokola. Určitě by na okruh bodla nízká řidítka a holt musí být měkká guma. Na druhou stranu oproti GSR umožňuje větší náklon, dosud mám oba signalizátory náklonu ještě vidět, pravého je víc než půlka, na GSR stačí tři kola a dere se maso ze stupaček. Odvrácenou stranou jsou obroušené boty, kopil jsem si je den před Brnem, teď jsou slidery ožrané durch, nemám tady kam nohu schovat, čouhá mi ven a těsněji ji nepřitisknu (nezanedbatelným může být fakt, že mám velikost 46).

Podvozek musím taky pochválit, občas si dám projížďku jen tak či když se vracím z Dubé, jedu po Kokořínsku, tam je to hrbaté, samý výmol, zatáčky drsný asfalt... Ale vůbec to nevadí, dá se zařádit i na takovýchle cestách, stačí jen držet otáčky do těch 8 a absolutní pohoda, byl jsem příjemně překvapen, tady váha není na obtíž. Zvednout ze země se dá poměrně snadno, vypadá těžší než je.

Dálnice nad 200km/hod už jsou moc náročné na krční svalstvo, při rychlosti okolo 250 už je potřeba se opravdu silně přitáhnout k nádrži, prohnout se jak luk, všechno okolo stojí za prd, motorka vibruje, přilba se třepe, aerodynamika od kapličky negativní... Do těch 180 ano, ale pak už neblbnout.

Odpustí mnoho chyb, díky brzdám i motoru vytáhne z mnoha průserů. Na mokru či na studených gumách mi připadá nebezpečná, kolem otáčí absolutně nepostřehnutelně, pak přijde kopanec či smyk. Řeším měkkými pneu.

Mé obvyklé závěrečné hodnocení: Motorka vhodná i pro méně zkušeného, ale rozumného ridera s potřebnou fyzickou dispozicí. Je vhodná na vyblbnutí, na jízdy po okreskách, okruh už méně. Ve dvou nic moc, turistika snad pouze v jednom, spolujezdec musí být nenáročný na pohodlí. Odpustí mnoho chyb, díky brzdám i motoru vytáhne z mnoha průserů. Je však dost těžká a fyzikální zákony platí i tady, bohužel.

2015: Hodnocení po letech? Motorku neprodám, nic lepšího na silnici nevynalezli, jen už nejezdím dálky, to si motorku odvezu na vozíku, tam pojezdím a zase se vozíkem vracím zpátky. Nic jsem za těch 6 let na motorce nedělal... Měla být první v republice... asi bude i poslední...
Jaro 2016 dostává nový look - US Navy ), myslím že ji to sluší. Hlavní je, že není vidět žádný prach, špína, není nutno leštit a přesto vypadá hezky. Dostává novou gumu do zadu, vracím se k 200mm. Už to sice není tak hbité překlápění, ale pojišťovny by si na tom mohly namazat kapsy...
Po sezóně 2016: Další zkušenosti (Benelli, Diavel...), stále je pro mne to nejlepší. V US jsem se trošku zamiloval do HD FXCW Rocker, koupil jsem ji, uvidíme, zda tady bude něco platná (připluje až v koncem září). Zatím B.King stále i po letech jasná jednička. Jen by nemusela tak žrát tu zadní gumu, je zase na odpis, letos i přední.




2021: jsem zase začal trošku více jezdit, pořídil jsem si další motorky… a co si s odstupem let myslím o B- Kingu? Koupil jsem dalšího. Co kdyby…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kain80
kain80 napsal 30.05.21 v 19:12 10b.

papriks
papriks napsal 14.01.20 v 21:19 10b.

PYTEL1
PYTEL1 napsal 08.10.14 v 17:07

Pořád Suuppeerrr stroj 10

lubom65
lubom65 napsal 10.02.11 v 14:53

Nádherná mašina Skvělej článek Zasloužených 10b

vec
vec napsal 07.09.10 v 08:59

Konečně jsem okusil sílu KINGA a je to masakr. Není lepší volby. Takže jasných 10

Více komentářů



TOPlist