PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1949)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník milan1963
Vloženo 25.12.2007
Aktualizováno 7.4.2017
Zobrazeno 11308x
HODNOCENÍ PROFILU OD 236 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tento motocykl vlastním od roku 1983. Jsem druhým majitelem. Má najeto 220000km a až letos dostal motor GO. Je v původním stavu a renovovat jej určitě nebudu. Je úžasné, co pérák všechno za těch 25 let vydržel.

První dojmy - Začátkem 80. let jsem chtěl Jawu 250 nebo 350 panelku. To byla tehdy kromě 634 jediná možnost, jak řídit velkou motorku. Ve vedlejší vesnici pán, první majitel prodával za pár stovek kčs péráka. Jel jsem se tam jen podívat, nechtěl jsem kupovat, ale když jsem péráka viděl a svezl jsem se, dal jsem 500.- korun , motorku jsme dojeli přepsat na mě a od té doby je pérák u mně. nelituju !!!

Motorku bych doporučil pro - Pro běžné ježdění dnes už asi ne, ale pro fandu veteránů a československých motocyklů určitě ano.

Doplňky na motorce - Žádné doplňky, vše je v původním stavu, i lak - sice hodně vybledlý, nekvalitní , ale původní.

Recenze

Cesty: Německo, Rakousko a normální běžný provoz.
Rok 2009

Sezona 2009 byla pro mého "péráka" zátěžová.Už jsem jej chtěl používat jen na občasné výlety,ale Jawa 650,která jej měla nahradit,nesplnila očekávání,byla nespolehlivá a tak starý "pérák" jezdil a jezdil.Na srazy,na dovolenou,sloužil k běžným cestám.Za rok najezdil 6000 kilometrů,což je myslím velmi dobré.Podotýkám,že bez jediné poruchy či zaváhání.Tak má vypadat a sloužit MOTORKA!

Rok 2010

Sezona skončila s asi jen 1000 ujetými kilometry.Většinu cest jsem podnikl na Jawě 650. Pérák opět nezklamal a svým zvukem pomaluotáčkového dvoutaktního motoru zaujal asi všude,kam jsme spolu přijeli.Z úprav zmíním jen instalaci nové řetězové sady
,když předchozí sloužila přes 20 let.

Rok 2011
Tak nám skončila další sezona.Pérák nedoznal žádných úprav,zase spolehlivě jezdil a opět se našlo pár zájemců o koupi, které jsem odmítl.Mysleli si, že když nejde o motorku v perfektním porenovačním stavu, že ji má důchodce, který se jí rád zbaví...Letošní TK prošel bez problémů.

Rok 2012
Letos jsem moc nenajezdil, asi 1500 kilometrů.Žádné úpravy, jen dolití převodového oleje a kupoval se benzín. Opět vše bez problémů a mám pocit, že pérák by byl schopen jet bez velkého váhání okolo světa.

Další roky - 2013, 2014...

Je to pořád stejné - spolehlivý stroj. Jen už na něm skoro nejezdím, skončil v rohu stodoly, pod plachtou. Na ježdění stačí jedna - velká - motorka a na kochání se při jízdě na pérákovi už bohužel nemám čas...koupil jsem mu novou baterii, tak aspoň v případě nouze mohu kdykoliv vyjet.

Rok 2015

Žádná změna. Na pérákovi jsem v roce 2015 najel několik desítek kilometrů. Dokonce jsem začal uvažovat o prodeji, ale...ve stodole je místa dost. Nechal jsem propadnout TK, mám původní technický průkaz, tak aby se nepopsal a nevzali mi ho, nebot' i to je kus historie motorky. Okolo chalupy se svezu i tak.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 29.05.18 v 19:54 10b.

nádherný , zachovalý , původní stroj.Ať slouží dál Milane!

toša.
toša. napsal 31.03.18 v 14:11 10b.

česká krasavice krasnou sezonu 2018

Čadil
Čadil napsal 17.03.18 v 08:56 10b.

to je paráda

Více komentářů



TOPlist