renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 5.7.2007
Aktualizováno 26.2.2016
Zobrazeno 25 402x
HODNOCENÍ PROFILU OD 86 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2


Vloženo: 05.09.2018, Uskutečněno: 05.09.2018, Zhlédnuto: 36x


Ahoj a hezké časy všem.
Tak po dlouhé době mě Jawka nechala na holičkách a to rovnou na světelné křižovatce v hlavním městě, kde se rozhodla, že prostě dál nepojede.
Pršelo, bylo už šero... no ideální stav na to, aby něco odešlo.
Po marném pokusu o nastartování a odtlačení na chodník, jsem poměrně brzy zjistil, že cítím benzín a pod motorkou se dělá louže. Nejdřív jsem si myslel že praskla hadička a nebo filtr, ale hned jsem viděl, že benzin teče z karburátoru.
Následovalo vyložení pojízdné dílny a demontáž podsedlových schránek a krytu karbce.
Sundal jsem plovákovou komoru, koukám na plovák, hledám něco viditelného a nic. Odpojil jsem hadičku foukám do ní, přiklápím plovák... a všechno funguje jak má. Tak to zase sesadím, pustím benzin... a vidím jak to rosí ve spojení karb a plováková komora. Mezitím přišel neznámý kolega nabídnout pomoc a zázemí, za kterou moc děkuji.
V tom šeru jsem nevěděl co a jak, tak jsem plovák přiohnul dolů, zkusil to ještě jednou a vypadalo to dobře. Naštěstí jsem motor moc netrápil startováním, protože jsem si říkal jestli baterii vybiju nějak více, tak mám o další problém vystaráno. Dojel jsem kam jsem potřeboval a druhý den koukám na karbec a pořád vidím, jak lehce benzín kolem plovákovky rosí.
Výlet jsem tedy zkrátil a vydal se domů, kam jsem úspěšně dojel.
Včera jsem karburátor demontoval, dneska se mu budu věnovat více, ale nemám z toho dobrý pocit - žádnou závadu nevidím.
Zkoušel jsem plovák jestli plave a ten se zdá OK. Ventil se zdá zavírá dobře, i když v jednu chvíli jsem měl pocit, že ho trochu profukuji. Uvidím, dneska to budu řešit řádně.
Ovšem je veliký problém s tím, že není zrovna dobrá dostupnost dílů, nebo aspoň nemám zdroj. A když něco je, tak je to drahý jak... děs.
Dát tedy zkušebně nový plovák, nebo ventil, je skoro nereálné.
Údaj o tom jak seřídit hladinu jsem také nemohl dohledat, až jsem na youtube našel video, kde plovák rovnají rovnoběžně s dosedací plochou plovákovky.
Tak jsem zvědav co se mě povede a co najdu. Velká závada to není, ale je to nepříjemné díky nedostupnosti dílů, jejich cenám a tomu že zatím závada není zřejmá.
Jinak na hadičce mám filtr a tankoval jsem Vervu 100.
A ještě info o karbu, třeba se to později bude hodit - BING CV 94/40/146.
---
---
Tak jsem se včera věnoval karburátoru, vedle výměn čepů na autě, a co jsem zjistil... Závadu jsem prostě žádnou nenašel, ať jsem hledal sebevíc. Sedlo jehlového ventilu je opravdu nalisované a kolem něj nic neprotéká.
Karburátor tohoto modelu se na BMW opravdu používal, našel jsem ho na nějakém modelu R100, kde popisují vše možné, kromě nastavení hladiny. To jsem našel na youtube a tam to dělají tak, že pokud se plovák dotkne jehlového ventilu, nezmáčkne odpružený kolík, mají být plováky rovnoběžně s rovinou plovákovky karbce. Tak jsem to tak také seřídil.
Jehlový ventil uzavírá dobře, neprodyšně uzavírá už při tomto lehkém přiklopení a nebo při lehkém tlaku plováku (vlastní vahou).
Vše vyčištěno, profouknuto, osa plováku je bez hran.
Ale co jsem si úplně náhodou všiml - mám tam nový filtr. Chtěl jsem dát při této akci novou hadičku, starou jsem tedy rozřízl, filtr položím na stůl, koukám na něj jak je hezký a pokračuju v laboraci. Pak mě bliklo hlavou že jsem viděl něco divného. Vrátím se k filtru, koukám do něj trubičkou co odtéká benzin, baterkou si ho prosvítím a vidím, že v něm něco lítá. Zaklepu s ním o stůl a něco vypadlo. A ono lepidlo - jak je vlepená papírová vložka do tělesa. V karburátoru jsem sice nic nenašel, v Praze jsem do hadičky funěl tam i zpět, tak jsem to mohl klidně vtáhnout zpět do filtru (měl jsem pak skvělý dech :)), ale jiná varianta mě nenapadla než že se tam dostal kousek lepidla z filtru.
Jeho výrobci jsou úplný hovada!!
Pak jsem zalapoval víko plovákovky, sesadil to.. a dneska to osadím a uvidíme co to bude na moto dělat.
---
Ale i tak... Jawa žije!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
AlešT. (3) napsal 06.09.2018 v 15:06

Mám na Jawě karburátory dva, ale jedná se o Japonské Keihin. Podobná závada mě naštěstí nepostihla. A to motorka bez povšimnutí pár let stála. Přičítal bych to tedy spíš nějaké necistotě uvolněné z filtru, hadičky...

Johny_R (26) napsal 05.09.2018 v 10:52

Ahoj,
to není špatná varianta, jsem rád když mám po čem sáhnout, ale v tuhle chvíli mě chybí přebytečných 6000,- .
Časem se k tomu dopracuji, mít doma náhradu chci, ale v tuto chvíli by stačily dostupné díly. Vždyť tenhle nemůže být ani zajetý, ten musí ještě léta makat.

scalla (51) napsal 05.09.2018 v 10:37

Nebo koupit celý karburátor a starý nechat na díly...


Nejnovější záznamy v deníku
  • Ložiska kol, pneumatika

    Po nějaké době zase zdravím všechny a přidávám další zkušenost a poznatky z údržby mé Jawy 650. Během zimní údržby jsem si tak točil koly a z předního se mě zdálo, že se ozývá hučení. Tak jsem si naplánoval výměnu ložis

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.06.2022
    Uskutečněno: 09.06.2022
    Komentářů: 2x
  • Oprava předních tlumičů

    Ahoj a hezké dny přeji všem. Aby do pěkného počasí bylo co dělat, tak se klacík rozhodl přihlásit o svůj díl času a práce a to za pomoci protékajících gufer na předních vidlicích. Už dlouhou dobu jsem pozoroval, jak je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.09.2021
    Uskutečněno: 09.09.2021
  • Olej 2021

    Nejen RVM je člověk živ a tak jsem se pustil do údržby na 650 - to je taková opravdová Jawa, kde člověk může uplatnit svůj tvůrčí talent a um a to mě prostě baví. Bylo nutností už vyměnit olej, takže jsem s do toho pust

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.06.2021
    Uskutečněno: 07.06.2021
    Komentářů: 2x


TOPlist