PROFIL MOTORKY

Jawa 350 Tramp (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Paras
Vloženo 24.9.2007
Aktualizováno 25.4.2012
Zobrazeno 8 880x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Trampa sedlám od srpna 2007 a jsem naprosto spokojen. Je to nejlepší Jawa na cestování. Dokoupil jsem boční kufry, dopasoval tankvak a kilometry jen naskakují. Jízdní vlastnosti super, spotřeba 4 litry- co dodat...srdeční záležitost

Více fotografii

Recenze

Po dlouhé době jsem se dostal k tomu, abych si trošku poupravil profil a napsal nějaké nové postřehy, radosti i strasti s cestování na Trampíkovi v roce 2011.

Přestože jsem měl motorku na sezónu 2011 připravenou stejně dobře jako na všechny předchozí, během nichž jsem najezdil 25.000 km bez zásadních potíží s čímkoli, nebyl tento rok nijak příznivý co se oprav na cestě i doma týká. Zazimování motorky v poměrně vlhkém prostoru zřejmě způsobilo, že jsem po cca 1500 jarních kilometrech, při návratu z dovolené zůstal stát s rozsypaným ložiskem na klice. Motor měl v tu chvíli najeto 31.500 km, tak jsem nechal udělat kompletní GO motoru, tedy nová ložiska na klice, nová gufera + výbrus. Motor byl po výbrusu hodně tuhý, ale postupně se pěkně zajel, takže jsem bez sebemenších problémů s motorem absolvoval Transpublik CZ cup 2011 a dovolenou na Rujánu. V srpnu jsem se vydal na ještě jednu dovolenku, tentokrát do Chorvatska, kam jsem bohužel nedojel kvůli zadření motoru v Rakousku. Naštěstí jsem ho prošlápl, nastartoval a dojel zpět do ČR. Nakonec jsem i po tomto problému s motorem sjezdil Jižní Moravu a Jižní Čechy, než jsem se vrátil domů, tedy cca 1000 km s motorem po zadření. Žádné extra strašné zvuky se z něho neozývali, tak jsem prostě jezdil. Po konzultaci s p. Kuchařem, který mi motor generálkoval, jsem takto odjezdil i zbytek sezóny a teprve v lednu za dlouhých zimních večerů se pustil do pravidelné zimní údržby. Začal jsem sundáním válců a pohled který se mi naskytl nebyl nijak optimistický. Kus levého píst odštípnutý, kroužek kousek zapečený, cosi rozmatlaného po válci, v němž zela dosti hluboká vráska, podobná té, která se mi udělala na čele, po shlédnutí této skutečnosti... Nakonec jsem nechal udělat další výbrus a v březnu 2012 začal znovu zajíždět. Po konzultaci jsem také přešel z plně syntetického na polosyntetický olej. Můj osobní dojem je ten, že předchozí výbrus byl udělán příliš těsně, proto se motor opět zadřel. První nastartování po druhém výbrusu bylo totiž daleko klidnější a hladší než to předchozí.

Dalším problémem, se kterým jsem se začal potýkat až letos, bylo zasekávání plynu při jízdě v dešti. Prvně se mi to stalo na cestě z Transpublik CZ cupu 2011, kdy jsem cestou kolem Opavy v naprosto šíleném lijáku opravoval v jedné autobusové zastávce. Poté jsem doma vyměnil a promazal všechna lanka, koupil kovovou rozdvojku k oilmasteru, všechno řádně zaizoloval a sehnal i malou gumovou "šprcku" na lanko do karburátoru. Bohužel další velká cesta v dešti ukázala, že vodu, která odlétává od předního kola nepochytá vysoko umístěný blatník, ta se odráží z pod nádrže na karburátor a pod plastovým víčkem se dostane na šoupátko, kde dělá neplechu. Tak nevím, jestli se na prototypu Trampa zkušební jezdci v Jawě vůbec někdy svezli v dešti... Vyřešil jsem to papírovým těsněním pod plastové víčko karburátoru a možná na blatník udělám ještě maličkou zástěrkou.

Ale ať jen nedělám výčet věcí co se v poslední době nepovedly. Musím zde napsat, že k začátku sezóny 2012 mám na Trampu najeto 37.580 km, z čehož jsem 30.000 km najezdil za 4 a půl roku já sám. A samozřejmě převládají kladné zážitky, jinak už bych ho dávno neměl. S M.C. Betlém, nebo i sám jsem projezdil celou naší krásnou republiku, navštívil Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko a v loňském roce jsem "sólo piko" vyrazil do Německa na Rujánu a později se chystal i do Chorvatska, Bosny a přes Maďarsko domů. Tam jsem kvůli problémům nedojel, ale o to lépe jsem projezdil Jižní Čechy a kousek Jižní Moravy, takže houby zle V záložce "cestování" je také několik cestopisů z našeho putování, např. Na Jawách po jezerech Evropy, Mototoulky Jižní Moravou, Krušnohorká motojízda, Polsko na Jawách. V nejbližší době snad přibude i ten z Rujány a z "nedojetého" Chorvatska.

Pokud čas a všechno ostatní dovolí, rád bych se letos zase vydal na Transpublik CZ cup 2012 a ještě v červenci, nebo srpnu na nějakou lehce dálkovou jízdu, možná Slovensko, tam už mě mnoho let láká několik zajímavostí a Tatry. Dovolená s M.C. Betlém je letos naplánovaná na polovinu května do Šluknovského výběžku, takže hurá zajíždět motor, ať si pak jízdu můžu maximálně užívat

Letos, když jsem Trampa po zimní údržbě vytáhl z garáže, musel jsem konstatovat, že je to tak krásná motorka, že by mi utrhlo srdce ji prodat a koupit něco jiného. V plném jarním slunci jsem ji nafotil a snad se zalíbí i Vám Holt Jawička, je Jawička

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VlastiMatty
VlastiMatty napsal 12.01.20 v 12:50 10b.

Parádní klasika,
Ať dělá radost!

JA-NE
JA-NE napsal 01.04.15 v 21:04 10b.

velmi pekna

Hadiprd
Hadiprd napsal 05.01.15 v 17:48 10b.

Krasavice. Jasných 10b. Tahej za heft co to pude

petr_t
petr_t napsal 10.07.12 v 08:25

klasicky jsem se nepřehlásil,ale platí to od nás obou

moranka
moranka napsal 10.07.12 v 08:20

Držím palce do dalších kilometrů bez problémů a jsem rád že jsme se poznali

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist