PROFIL MOTORKY

BMW R 1300 GS (2025)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Tstrom
Vloženo 5.7.2025
Aktualizováno 6.7.2025
Zobrazeno 941x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


BMW R 1300 GS rally
Skvělá univerzální motorka.

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Motocykl zapůjčen firmou BASE NEXT BMW Motorrad Karlovy Vary

Recenze

BMW R 1300 GS Rally ročník 2025
K motorce jsem se dostal shodou okolností a mám ji pouze půjčenou na pár dní. Vzhledem k tomu, že jsem majitelem BMW R 1200 GS, zkusím napsat pár řádků, třeba někomu pomohou při rozhodování, zda zkusit nový model.

Své GS 12OO jsem dal do servisu BASE NEXT BMW Motorrad Karlovy Vary a na testovačku jsme dostali nová GS 1300, během projížďky mě kontaktoval technik a nasdílel mi video ze servisu, kde mi ukázal, že mi sákne vodní pumpa. Nedalo se nic dělat, motorka zůstane přes noc a já dostal možnost prodloužit si zápůjčku nového GS 1300Rally.

Vzhled motorky je skutečně zajímavý, asi mu člověk musí přijít na chuť. Na první pohled možná není úplně nejkrásnější (o tom GS nikdy ani nebylo), ale když se člověk zadívá na některé detaily, začne se mu líbit. Takže pro mě nakonec vzhled GS Rally nebyl vůbec urážející, naopak… Na motorce mě hlavně zajímá to, jak jezdí, jak se na ni cítím a tady pro mě bylo velké překvapení.

Když jsme s partou jeli minulý týden do Itálie, já na svém GS 1200 v obci do interkomu jsem neustále opakoval, ty vole já mám pod sebou šicí stroj... když jsme frčeli malinko rychleji, zvuk GS ve mně evokuje zvuk letadla Cessna :D. Takže mu říkám letadlo... :D

Nové GS je ale jiné, zvuk je daleko jadrnější, motor má mnohem více síly a táhne krásně lineárně zhruba od 2500 otáček. Samozřejmě lze jet už od 2000 otáček, ale já mám rád, když otočím plynem a motorka letí, ne že se mi pomaličku rozbaluje. Motor mě opravdu mile překvapil, 3 roky jsem jezdil na KTM 1290 SAS a u GS 1200 mi ten výkon a výbušnost chyběla. Nové GS jede, vyzkoušena pouze mapa dynamic, otočíš plynem a letíš, jedno co je tam za kvalt, motorka Tě vytahá za ruce, když tam sedíš jak brambora 149Nm a 145koní je dostatečných, na tváři okamžitě rohlík :D

Jenže co zbytek motorky, po usednutí mě zaujala pozice jezdce, nebylo potřeba nic upravovat, nastavovat. Upravil bych si maximálně výšku řadící páčky a páčky spojky a brzdy, které byly pootočeny níže, spíše pro jízdu ve stoje než v sedě. Nohy příjemně pokrčené, jízdní pozice vzpřímená, ruce lehce pokrčené, uvolněné, plexi vysoké akorát, později jsem zjistil, že je automaticky výsuvné a po rozjetí se vysune do nastavené polohy. Takže posez parádní, umožňující pohodovou vyjížďku nohy lehce svíraly nádrž a byť nové GS působí menším dojmem, nefoukalo na mě a ani mi to neroztahovalo nohy od nádrže během rychlejší jízdy.
Při jízdě ve stoje se dá motorka krásně držet nohama a i při posunutí těžiště dozadu je cítit zadní stavba motorky její příjemná šíře umožňující obejmutí motorky a získání jistoty v náročných situacích.

Po prvních pár kilometrech v sedle jsem si zvykal na nové pocity a dojmy, bylo to jiné než mé GS1200, kterému říkám pojízdný gauč. Tady jsem si připadl opět jako na motorce. Od předního kola byl cítit hrubý asfalt, nerovnosti, kamínky, změna povrchu, jistota v zatáčce, chtěl bych si ji zkusit na okruhu, ale to mi asi nedovolí :D
Quick shifter funguje parádně, jak nahoru, tak dolů, používal jsem jej hlavně směrem dolů, přijíždím k zatáčce, podřadím o kvalt, nebo dva dolů a už si jen vychutnám průjezd zatáčkou. Přijde mi, že nové GS více zpomaluje při zavřeném plynu než mé staré GS u kterého mi přijde, že zavřu plyn a motorka jen tak lehce zpomaluje. Také necítím takové to lehké škubnutí, vůli na kardanu při přechodu ze zavřeného plynu do otevřeného, nebo když máte u normální motorky volnější řetěz. Do zatáčky není potřeba motorku přemlouvat, padá krásně plynule. Na výjezdu beru za plyn a vychutnám si masivní zátah, motorka prostě letí.
Jediné kde mi trochu vadil zvuk motorku bylo, když jsem popojížděl po městě a chtěl si podřadit v nízkých otáčkách na dvojku, jedničku, takový ten meziplyn na srovnání otáček motoru před podřazením. No KTM to není milý pane :D
Brzdy super, příjemný nástup a dostatečně výkonné na zpomalení GS z vysokých rychlostí, na okruhu nevyzkoušeno, ale věřím, že by fungovaly i tam. Adaptivní tempomat, poprvé vyzkoušeno na motorce a za mě při delších cestách nebo couračkách po městě ideální věc, kor když dnes máme na každém rohu úseková měření. Nastavím rychlost 52 km/hod zapnu tempomat a neřeším kolik jedu, raději to propálím v benzínu, než abych sponzoroval obecní kasy. Tempomat vyzkoušen i na dálnici kde mi motorka zpomalila a zase se rozjela, pokud auto přede mnou zrychlilo. Dovedu si ho na cestovní motorce představit, super věc. Krizové brždění jsem omylem aktivoval u kolegy, který jel za mnou, zkoušel jsem brzdy, on už se chystal zpomalovat a byť jel ve druhé stopě, tedy ne přímo za mnou, krizové brždění zasáhlo a začalo samo zpomalovat motorku. I toto si dovedu představit na motocyklu jako prvek aktivní bezpečnosti, jasně měl bych se věnovat řízení, dávat pozor na situaci přede mnou, ale... nikdy nevíte co vám kdy, kde vyskočí...

Co mě překvapilo, že mě po cca dvou hodinách bolela zadnice, měl jsem ji úplně dřevěnou, sedačka je pohodlná, na mě možná až moc měkká :D, jsem zvyklý na ePity a KTM také neměla tak pohodlné sedačky :D

Co se mi líbilo bylo bez kličkové startování, navigace umístěná hezky v zorném poli jezdce, TOP case ve kterém byla USB zásuvka, osvětlení a zamykal se spolu s motocyklem automaticky bez nutnosti manuálního zamykání klíčem.

Snad jen škoda že nemám nějaké pěkné fotky, přidám alespoň pár fotek s GS 1200.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MG1151
MG1151 napsal 12.07.25 v 12:13 10b.

--Jerry--
--Jerry-- napsal 06.07.25 v 21:45 10b.

Lucas83
Lucas83 napsal 06.07.25 v 12:22 10b.

Není to zrovna můj šálek , ale hezky napsáno

Brukev
Brukev napsal 06.07.25 v 09:59 10b.

Dobra recenze … mam 1290 SAS 2020 a cca za rok/2 uz to bude babička tak přemýšlím za co ji vyměním… tak dotaz … bral bys KTM nebo 1300 GS ?? … předem děkuji za odpověď

Frenkie65
Frenkie65 napsal 05.07.25 v 22:31 9b.

Zdarec. No, konečně jsi se svezl na motorce ...Na Rally prostě prdel bolí, tomu nejde uniknout . Jinak dobrý, co?

Více komentářů



TOPlist