PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 9 / 900 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Orličan
Vloženo 1.7.2025
Aktualizováno 1.7.2025
Zobrazeno 1 259x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha Tracer je takové motocyklové SUV s vyšší stavbou a širokými řídítky. Alfou a omegou je tu projev tříválce, ten se prostě musí zažít. A v neposlední řadě i jeho univerzálnost.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže) - Pan Daněk z coolmota je pohodový a sympatický chlapík. Je s ním dobrá domluva a vše, co bylo dohodnuto, splnil. Mohu jedině doporučit. Motorky dováží v pěkném stavu.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 1000: První generace si i přes svůj věk (a kolikrát i horší stav) drží vyšší cenu a druhá generace je cenově ještě o další desítky tisíc výš.
Honda CBF 1000: Už se ani nevyrábí a je znát, že Tracer je o generaci úplně někde jinde ve všem. A není to cenduro. :-)

První dojmy - První dojmy byly takové, že motorka vypadala velice zachovale a odpovídala popisu z inzerátu a telefonickém hovoru s panem Daňkem. Jízdní dojem byl výborný z projevu tříválce, jediné, co to kazilo, byla řetězovka před smrtí. Vše bylo v rámci koupě vyřešeno ke vzájemné spokojenosti. :-) Trochu mě překvapil styl motard posezu za širokými řidítky a lehkost řízení + ovladatelnost.

Motorku bych doporučil pro - Tracer je vzhledem k motoru spíš pro někoho, kdo už má něco najeto a nemá v hlavě bramboračku. Režim A je vyloženě pro psychopaty, takže začátečníkům jedině s režimem B nebo s klidnou rukou ve standardu. :-D

Doplňky na motorce - Na motorce jsou originální držáky bočních kufrů, včetně textilních vyztužených kufrů Yamaha. Zkrácený držák spz a dále nosič s plotnou na top case, led blinkry Yamaha plus (šipkové) a cestovní plexi Givi. Další doplňky časem přibydou a doplním.

Recenze

Už za vlastnictví FZ1 jsem koukal po něčem, co dneska frčí svou univerzálností ke stavu našich silnic a dají se k tomu připevnit zavazadla, aby nebyla jako pěst na oko. Z toho tedy jasně vyplynulo, že nejlepší bude nějaké cenduro nebo spíš módní název moto SUV. Při finančních prostředcích kolem 150k se do hledáčku dostal Tracer a Versys jako hlavní adepti. Tracer jsem po čase tak nějak upozadil ve prospěch Versysu 1000. Bohužel při dlouhém hledání a i svezení se, se nenaskytlo nic zajímavého, co by odpovídalo svým stavem nebo cenou. V tu dobu jsem začal pošilhávat po levnější alternativě a při snížení nároků po Hondě CBF 1000. Bohužel ani v jednom případě nebyla motorka v takovém stavu, který by nezahrnoval okamžité investice. Tím jsem opustil myšlenku na pořízení dalšího téměř 20 letého stroje a začal hledat znovu. Čistě náhodou jsem narazil na nabídku Tracera nedaleko ode mě a začal si pohrávat s myšlenkou, že by to nemusela být špatná varianta, pokud by vše odpovídalo stavu z fotek a popisu.
Na prohlídku jsem si objednal služby společnosti motolupa.cz, aby mi pomohli zhodnotit technický stav, vzhledem k tomu, že jsem dosud narážel na samé pasti. Naživo motorka odpovídala popisu a jedinou větší kaňkou byla řetězovka, na kterou jsem byl panem prodávajím dopředu upozorněn. Při koupi bylo dohodnuto, že se provede její výměna, včetně všech provozních kapalin a filtrů za zvýhodněnou cenu a bylo rozhodnuto.

28.6.2025 jsem se stal majitelem Yamahy MT-09 Tracer! V porovnání s předchozí čtyřválcovou FZ1 Fazer je to krok úplně někam jinam. Zatímco Fazer ožíval nad 6 tisíci a potom letěl nesmysl, tady se zátah objeví kolem 3 tisíc a táhne a táhne až někam k deseti za doprovodu vibrací do řidítek. Režim standard je celkem vyrovnaný a popisovanou ucukanost v testech a recenzích jaksi nemůžu najít. Tento stav platí i u ostrého režimu A (zřejmě jsem se vycvičil s ucukaným plynem u FZ1). V režimu A se z motorky stává motorka pro psychopaty s tendencí vystřelit na měsíc a u toho si jezdit po zádech jako by se nechumelilo. Jediné, s čím si trochu vnitřně bojuji, jsou vibrace v určitých otáčkách a rychlostech a hlučná spojka, což je standardem všech MT-09, to jsem z FZ1 neznal. Jinak motor je na motorce největší klenot a v porovnání s Triumphem Sprint ST 1050 tady ten motor žije a linearita Triumphu tu není ani náznakem. Co se týče podvozku, tak zatím hodnotím kladně, nerovnosti žehlí obstojně v jednom i ve dvou. Brzdy jsou trochu slabší oproti FZ1, ale tam byly ke všemu pancéřové hadičky, takže se to dalo čekat. Slabé ale rozhodně nejsou. Co je často diskutované, tak je kmitání řidítek, někomu kolem 160, někomu kolem 190. Ani v jednom, ani ve dvou, jsem, vyjma vibrací, nezaznamenal, že by se řídítka měla tendenci kmitat. Pravdou je, že nemám origo blastry a zatím ani top case, takže na hodnocení je ještě brzy. Na co jsem narazil hned při první jízdě ve dvou, jsou stupačky. Hlásiče na motorce nejsou a už jsem škrtl oběmi. Takže buď mi motorka padla rychle do ruky a dávám hned velký náklony nebo jsou fakt nízko. Spotřebu si zhodnotím později z dlouhodobějšího hlediska. Zatím je na toto brzy. S přibývajícími kilometry a zkušenostmi budu dodávat nové dojmy, ale myslím, že volba to špatná nebyla. Na naše využití s přítelkyní se jeví nyní jako nejlepší varianta, takže uvidíme časem. Nicméně všem, kdo chtějí charakter s praktičností a komfortem i pro dva, mohu vřele doporučit, aby vyzkoušeli.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 03.07.25 v 08:44 10b.

pěkná mašina, přeji dlouhou sezonu a kolama jenom dolů

Normik
Normik napsal 02.07.25 v 00:29 10b.

Parádní

Více komentářů



TOPlist