A znova KTM a znova 1290 SAR. Níže vám popíšu proč... :)))
Motorka koupena od AMD Moto Svitavy (KTM Dealer) - V AMD jsou prima chlapy - jak pan Svítil na prodejně, tak i kluci v servise. A nesmím zapomenout na kolegyni v prodejně! Velmi milá a příjemná!
Výška jezdce: 192 cm
První dojmy - Jééé, já už skoro zapomněl jaký ohromný silák ten motor je. Je nová, tedy zajíždím a i 6200 otáček je dost na to, aby protáčela zadní enduro pneu na suchém asfaltu i na pětku a všechny kvalty po ní...
Doplňky na motorce - Vyhřev heftů. Rally mode.
Recenze
Tak teď někteří začnou pochybovat o mém duševním zdraví...
Jo asi jsem se unáhlil, velmi jemně řečeno, ale prodat svojí KTM 1290 SAR z roku 2021 jen proto, že jsem na facebooku objevil první spy foto nové 1390 byla si chyba, že..?
No ano. Stačila mě jedna uniklá fotka, ještě ani nebyly oficiální fotky a pak dále rozprava s panem Staňkem z KTM Strakonice, abych prodal ihned svoji motku. Blázen? Hmmm, možná...
Ona na té fotce vypadá skoro stejně a přece je hodně jiná ta nová 1390 SAR... ale pozor. Má zásadní změny. Hlavně motor... a pak ještě nový display i s navigací (konečně!!!).
K motoru: "Je to úplně jiný motor. V celém spektru otáček je znát silnější krouťák a celkově to prostě jede ještě brutálněni", popisoval do telefonu pan Staněk SuperDuka, který už je na trhu a motor do SAR bude stejný, jen poladěný ještě více na spodek...
Waw,... když 1290 jede jak jede, co teprve 1390...
No a proč jsem tedy nakonec koupil opět tu samo 1290 SAR, kterou jsem už jednou měl?
"Co to tedy znamená?" Ptala se moje žena, když jsem jí vysvětloval insolvenční řízení KTM. "To jako letos na moto-dovolenou nepojedeme?", jo to mě hlodalo hlavou taky.
Další telefonát s dealery odhalil fakt, proč byla stránka s KTM 1390 SAR stažena z oficiálních webových stránek KTM.com.
"No oni se začnou vyrábět až v listopadu tohoto roku (2025) a první dodávky budou tedy na začátku roku 2026", zněla odpověď a já jsem prostě nechtěl strávit sezónu bez velké motky a motodovolené...
No a další "detail" mě přesvědčil, že mám ještě počkat s přechodem na 1290: "To oni chtějí nejdřív prodat ty všechny motorky co mají skladem, že?", opáčil jsem na dealera.
"No to nebude ten pravý problém, spíš mají ještě nějaký zádrhel s odladěním softwaru a pak též s kvalitou některých dodávaných dílů"
To byla věta, která mě přesvědčila, že KTM 1390 SAR mít budu, ale ne v roce 2025 a ani v roce 2026. Jsem sice pionýr a rád se vrhám do nových věcí, ale nerad bych si "užil" jinak než jen na cestě s motorkou. Užívat si v servisech s odlaďováním "dětských nemocí" nového modelu se mě nechce. A je mě jasné, že v té situaci v jaké KTM je se někdy nějaké kompromisy holt udělat musí.
Přesto téhle značce moc fandím. Jsou to frajeři, kteří za mě ještě pořád dělají veliké motorky, které mají koule jak v terénu tak i na asfaltu. Tak jsem je podpořil aspoň koupí nové 1290 SAR!
Stefan Pierer koukej to dát zase dohromady, ať se můžeme vozit na dalších skvělých oranžádách!! Držme mu palce!
Ktm je jedna z mala motoriek ktore mne 190 cm vysokemu chlapovi sedia. Skoda ze krachuju... ale co cakat od chorej EU.
Za me uplne spravnej a racionalni krok
Pěkný popis. Taky se ze mně stal pomerančový patriot
Bůhví jak to bude. Birch hrkal s "automatickou" 1390 Adv R, tady zase psali, že nebude - osobně si to nemyslím, proč by to tam neměli dát?