Pořídil jsem si "Lady" z Velké Británie.
Výška jezdce: 190 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Rozpočet, vysoké nájezdy a jezdí všude
Suzuki GSF 600 Bandit: Rozpočet, vysoké nájezdy a zase se mi tak nelíbí
První dojmy - Myslím, že jsme si padli do oka. "Lady" je velice osobitá, výkonná, v zatáčkách přesná a dost toho odpustí. Umíme se spolu zabavit už od spodu a zvládneme to i skoro k omezovači, jen manipulace na místě je rozkošná, jelikož má přes dva metráky.
Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky i pro pokročilejší uživatele si myslím, že je to dobrá motorka.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, padáky, USB, stavitelné páčky a zrcátka
Recenze
V říjnu roku 2024 jsem si došel do Rakovníka pro vylepšený řidičák a hned měl takový pocit, že bych se měl ještě před koncem roku po něčem porozhlédnout. Konec sezóny se blížil a já si chtěl ještě něco užít v jedné stopě.
No, na výběr je toho vždycky dost, ale pro mě, kdo si vybírá čtvrt hodiny místo na koupališti, toho moc nebylo. Můj rozpočet čítal 3/4 průměrného celorepublikového platu a dva knoflíky, které nevím odkud upadly.
Původně jsem chtěl Horneta, ale to jezdí všude a mají velké nájezdy + cena. Nakonec jsem narazil na inzerát Kawasaki ZR 7 - nové pneu . No nebudu zastírat, ani jsem o Kawě neuvažoval, jelikož ji mám primárně spojenou s variantou Ninja. Ale pán byl ob dvě vesnice a lákaly mě ty nový pneu a cena si myslím dobrá. V inzerátu psal ještě o laděném výfuku, centrálním stojanu, nosiči kufrů, vyhřívaných rukojetích, USB zásuvce, nově potaženém sedáku, zrcátkách ve variantě sklápěcích a hlavně o padacím rámu. V minulosti byla sice padlá, ale dělaná vidlice, nové plasty a jinak dle fotek v pohodě.
Myšlenka byla, že přijedu, projedu, nedám znát své nadšení (je to první velká moto, takže bych byl nadrbanej na jakoukoliv, co pojede a neshodí mě na zem) a domluvíme se na drobné slevičce pro případné "nikdy to nedělala" neduhy. No nebudu zastírat, byl jsem jako vyžranej diabetik v cukrárně, kde mají all you can eat jen za 50 Kč. Přijel jsem k relativně vysoké motorce, která má nové pneu, padací rám a kulaté přední světlo, které vypadá na motorkách prostě božsky. Nic proti "vosa looku", ale i nové CB 650R od Hondy s tim kulatým kukučem je boží. Ostatní drobnosti jsou taky fajn: vyhřívané rukojeti, sklápěcí zrcátka a USB <- vše z Alíka, stejně jako výfuk. Zvuk není špatný, občas si i odplivne, ale rozhodně bude změna.
Byla prý padlá (odřený padák), ale plasty pán nechal svařit, vidlici potkal repas a lakovalo se do tmava (je původem zlatá a je z GB proto ta Lady). Řídítka nevibrují, určitě tomu pomáhají nové Michelinky Road 6, které opravdu drží. Nikde nic nemlátí a ani při průjezdu zatáčkou neposkočí, když vezmu menší díru.
No každopádně jsme se domluvili a za cenu lehce přes 20k jsem si ji další týden vezl domů. Je moje první a chtěl jsem Lady dopřát nějakou "lázeň", tak jsem domluvil v servisu, že mi na ni udělají klasický jarní servis, abych mohl začít sezónu 25 co nejdříve to půjde. Krom základu (olej, filtry) Lady přetěsnili tlumiče, vyměnili svíčky, destičky, brzdovku a promazali/zkontrolovali co se dá.
Hned po servisu šla Lady k zimnímu spánku. To jí vydrželo (teda mně) do 1.3. kdy už jsem ji chtěl mít doma a čekat na počasí 10+ °C. To se mi povedlo hned další týden, kdy jsem po práci vždy vyrazil na cca 40 - 60 minut na výlet kolem komína. Hned další víkend byla rodina na návštěvě u tchýně, takže jsem "musel" zůstat doma a hlídat, aby nevyhaslo v krbu. To mi vydrželo cca do 13h a vyrazil jsem na svůj první výlet. Vzal jsem to od Kralup n. V. kolem letiště na Beroun, pak Žebrák, Točník, Křivoklát, Lány, Slaný, Buštěhrad a zpět k nám domů. Výletní tempo střídalo "HAHAHA" <- to jak jsem se tlemil pod helmou jak malej kluk, když jsem zabral za plyn. V zatáčkách jsem se snažil obrousit "poser proužky", ale jsem začátečník, takže strach tam pořád je. Několikrát jsem byl dojet zkušenějším kolegou, kterého mnou nasazené tempo úplně neuspokojovalo, takže při první možné příležitosti byl v prachu. Já závodník nikdy nebudu, myslím, že cestovní rychlost po rovné okresce 80-100 km/h je dostačující, ale vždy poděkoval/pozdravil, že jsem mu uhnul. Výlet, i s pauzou na limču, mi trval cca 2 hodinky a rozhodně je beru jako výborně užitý čas. Už se těším, že budu muset zase zůstat doma a hlídat, abych mohl vyrazit na další a hlavně delší výlet.
Zatím mám ujeto tedy něco přes 1 000 km, ale dovolím si lehký sumář:
Je to vzduch/olej chlazený 4 válec s karburátorem a manuálním sytičem (tvl, to jsem naposledy použil ve 120), který táhne od spodu do velkých výšin (myslím, že vyrchol je tam 8-9 tisíc?), 5 stupňová převodovka je v pohodě, jen občas při rozjezdu nechce padnout 1 a musím s ní cuknout vpřed. Pneu jsou perfektní a drží na českých silnicích velmi dobře a když je nová asfaltka, tak je radost házet sedinkou ze strany na stranu. Brzdy se dávkují dobře, přijde mi jen, že přední chce víc síly, aby se fakt zakousla a brzdila. Motorka je hrozně hodná, ale když je člověk obráceně chytrej, tak si myslím, že umí hodně pozlobit. Maximálka 205 km/h (dle TP) je nereálná vzhledem k žádnému krytí před větrem, ale zkoušel jsem 130-140 na dálnici a nemá vůbec problém, spíš tak držím půl plynu.
Jediné dvě věci co vytknu jsou, že motor hodně cvaká, ale to je dle recenzí a i servisu naprosto běžná věc a jestli se mi to nelíbí, mám si koupit něco jiného. Druhá věc je, že na tomto modelu odcházely ukazatele benzínu, takže před každou jízdou si sirkama svítím do nádrže, abych měl představu kam až můžu dojet. Má to prý i rezervu (na motoru je páčka), ale nehodlám to zkoušet, nádrž na 22 litrů něco ujede.
Motorku jsem si pořídil jako první stroj, takže jsem chtěl něco, co když mi upadne při manipulaci, tak si maximálně povzdychnu. Zároveň ale bude hodná a odpustí mi občas nějaký přešlap, bude krásná, což je i díky kulatému světlu a svezení na ní bude zábava. Vše splněno a až na dvě malé mušky, které nebrání ničemu, je to skvělá mašina.
Ať ti dělá Lady radost. Je to snad nezničitelnej stroj
tady je vidět, že mašina ti dělá radost a tak ať to nikdy nepřestane , parádní recenze draku
Nádherná mašina
ať baví a lítá, pěkný popis, výstižný
Za ty prachy to vypadá jako super kauf, takže pěkný
Pěkné nadšení
,mám nad ZR 7 odjeto cca 7 let ,spolehlivá a nezáludná motka