Čínský hybrid mezi MX a endurem.
Výška jezdce: 179 cm
První dojmy - Není nejlehčí, není nejvýkonnější, a i když padá, pořád jezdí.
Recenze
Ano, je to čína, původem od Dalfos s.r.o., tato konkrétní se prodávala pod značkou MRM, ale dá se koupit jako Leramotors, Asix, na Východě Zuumav K7, na Západě pod jinou značkou.
Baví se o motorce s cenou, za kterou se nedá koupit ani vylítaná značková motorka dané kategorie, s tím je potřeba počítat a od toho se vše odvíjí.
Chtěl jsem do začátků něco levného, ale zároveň aby to vypadalo jako motorka, aby mě to hned nezabilo a aby mi nebylo líto, když spadne nebo když mě tenhle sport nechytne a budu se jí chtít zbavit. Chytlo mě to a baví mě to, na silnici tato motorka samozřejmě oficiálně nesmí, ale mimo silnici je pro mě zatím dostačující, a to včetně výjezdů, písku, bahna. Limitem jsou jen pneumatiky a váha stroje, ta není nejmenší, ale beru ji jako výzvu.
Podvozek není stavěný na velké MX tratě, je na takovýto poskakování kolem domu, ale dá se nastavit jak centrální tlumič s pružinou, tak i přední vidlice. Rám je ocelový, podsedlovka také.
Motor je čtyřtaktní Zongshen 300 - traktor, který táhne především v nízkých a středních otáčkách. Plnění zajišťuje karburátor NIBBI PWK 34 mm. Slabší stránkou je převodovka, která je 5stupňová, což by tolik nevadilo, ale pro můj styl jízdy je jednička moc krátká a dvojka moc dlouhá. Kdo jezdí jen po polních cestách, nevadí mu to, na techničtější terén to není ono, ale opět, je pro mě výzva naučit se spojkovat. Za jízdy jsou cítit a slyšet vibrace motoru a hluk výfuku. ten opravdu není nejtišší a i po převatování tlumiče je to bída a dělá strašnej kravál. Prodejci tomu říkají laděný tlumič, prostě se jedná o perforovanou trubku obalenou vatou.
Největší nevýhodou ale není podvozek nebo motor, zoufalá je dostupnost náhradních dílů. Většina prodejců těchto strojů se o díly nezajímá. Je tu snad jen jeden oficiální dovozce, který něco málo nabízí, ale obecně je to bída. Neexistuje nic jako servisní manuál (na motor ano, v angličtině a čínštině), snad ani čísla dílů nebo katalog, podle kterého by se dalo vyhledávat a podle něj objednávat. To je bohužel daň za nízkou cenu. Další nevýhoda je poměrně malá nádrž, benzín mi vystačí na cca 4 motohodiny, a samozřejmě ona vyšší váha.
Servisní intervaly jsem si stanovil na 10 motohodin, co se týče oleje a ventilových vůlí, zbytek podle potřeby.
Byť je to čínský stroj, překvapivě drží. Toho času má najeto cca 113 motohodin a skoro vše je původní - mimo spotřebních dílů jako jsou pneu, řetěz, ložiska v krku řízení a ložisko v předním kole. Motorka se mnou často padá, ne ve vysokých rychlostech, ale kromě mnoha menších, pár větších pádů zažila. Při jednom se zlomila řídítka, která se vyměnila a frčí dál. Při dalším pádu (spadla bokem ve svahu na kámen) se ohnul pravý chladič, ale nepraskl a svoji funkci plní dál. Nutno podotknout, chladiče nemají žádnou výztuhu a jsou poměrně na ráně. Všechny plasty drží, potisky také.
Přikládám link na seznámí se s motorkou prodejcem. Myslím, že s prodejem tohoto stroje už skončili :)
https://www.dalfosracing.cz/mrm-300-1recenze
dobrá práce draku ať si užiješ jen radost
Krása,taky nad ní přemýšlím