renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW R 1300 GS (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wil
Vloženo 12.1.2025
Aktualizováno 12.1.2025
Zobrazeno 3 930x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Konečně BMW udělalo GS, které mi dělá radost z jízdy.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:ACR auto (České Budějovice 4)

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada V4 / S: Nemá kardan

První dojmy - První zkušenost s Gs byla až po zaplacení a cestě od dealera BMW. Motorka mi hned sedla, ale to u Gs je tak nějak standard. Potěšil mě hlavně výkon, což byla slabá stránka předchozích modelů. (Pozn.:Ve srovnání s Ktm, ať mě tu nekamenujete):)

Motorku bych doporučil pro - Ať si každý koupí, co se mu líbí

Doplňky na motorce - Je toho spousta a určitě na něco zapomenu.
Nějaké pakety, jejichž jména si nepamatuju, ale základní cenu to dost zvedlo:)
Vyhřívané hefty a sedačka.
Kryty ventilových vík a lambdasond
Padáky na předním kole a kardanu.
Rozšíření patky stojánku.
Přídavná světla
Navigace
Topcase. Už od června čekám na boční kufry. Nechápu, že pustí do prodeje cestovní enduro, ale nemají vyřešené kufry. Hlavně, že vám prodají na ně držáky. Kufry zatím v nedohlednu.
Akrapovič

Recenze

Mnoho let jsem říkal, že si koupím GS jedině, až budu starej. Tak už je to asi tady. Považoval jsem ho za dobrou motorku, ale trochu bezpohlavní a nudnou. Navrch mezi majiteli GS je asi největší procento pozérů, co mají motorku hlavně kvůli tomu, aby ukázali sousedům, že mají prachy. Já jsem hlavně fanoušek KTM. Kupoval jsem na delší cestování rakouské cestovní endura od 990 Adventure, až po 1290 Super Adventure R. Cestoval jsem na nich výhradně sólo. Manželka zůstávala s dětmi doma a nechtěla se mnou jezdit. Jenže dcery jsou skoro dospělé a mě bylo líto nechat mojí drahou polovičku sedět samotnou doma. Jenže abych jí udělal jízdu po 20ti letech, co nejpříjemnější, začal jsem pokukovat po co nejpohodlnějším stroji. Muselo to být cestovní enduro, abych jí mohl vzít trochu i někam do přírody. Na nějaký větší offroad se spolujezdcem jsem rezignoval, takže kardan by byl jenom plus. Přišel čas uvažovat o Gs. Vzhledem k tomu, že kluci z ACR v Budějovicích jsou na mě hodný (dovoluji si je považovat za mé kamarády), tak jsem ženušku vyvezl na GS 1250 a byla celkem spokojená. Jinak na všech mých starých motorkách si stěžovala na nějakou bolest (krk, záda, zadek...).
Měl jsem možnost jezdit na všech modelech za posledních 20 let a nikdy jsem se nemohl smířit s nízkým výkonem a hlavně z odezvou od podvozku. Až u 1250ky se mě výkon už zdál jakžtak v pohodě, ale odezva od předního kola pořád byla mizerná. Pro komfort dobrý, ale ne pro jistotu z jízdy. Pavel, prodejce z ACR, mi dal naději, že příští model bude lepší, silnější a lehčí. Tak jsem chvilku počkal na představení nové 1300. Horší bylo, že motorku jsem si mohl sice prohlédnout naživo, ale v říjnu 2023 nebyla možnost, si jí někde půjčit na projetí. Takže nezbývalo než věřit novinářským testům a objednat jí ještě na podzim, abych mohl na jaře vyjet na svojí. Nebo čekat na předváděcí jízdu do dubna a pak objednat. Ale v tom případě bych jí dostal nejspíš na konci roku. Tak jsem to risknul a objednal jí bez zkušební jízdy listopadu. Nakonec jsem GS dostal až v červnu. Dlouhé čekání, ale sezóna přede mnou, tak dobrý.
Takže rychle zajet a hurá někam vyrazit. Motorku jsem vyzvedl v pátek. Jezdila parádně, ale nějak jsme se nemohl sehrát s ovládáním spojky. Bod záběru pokaždé jinde a moc tomu nepomáhala ani automatická parkovací brzda, kdy mi občas motorka potupně při rozjezdu zdechla. Po cca půl miliónu kilometrech na všemožných motorkách, dost rána pro sebevědomí. Jenže chyba nebyla ve mě, ale ve spojkovém válečku. V neděli už byl nepoužitelný a bylo už nemožné bezpečně jezdit. Nějak jsem to přes pár krizovek dal a motorku odstavil doma. Nový model asi musí mít nějaké dětské nemoci. S klukama z ACR jsem se domluvil, že si přijedou s dodávkou, problém vyřeší a rovnou udělají pozáběhový servis. Kilometry už na to Gs mělo. Ve čtvrtek jsem si opravenou motorku vyzvedl a i s novým spojkovým válečkem. Na kluky z BMW je spolehnutí. Nádhera. Konečně můžu tahat pořádně za plyn a spojka funguje jak má.
Takže ke stroji. Motor parádní. Má parádní zátah z nízkých otáček. To je pro cestovní motorku dost důležité. Takhle můžeš při jízdě zakoukat do okolí, jen otáčet plynem, neřešit kvalt a nestresovat se podtočeným motorem. A motor se vytáčí opravdu pěkně. Konečně GS, kde je opravdu výkon. Vibrace od motoru minimální.
Podvozek je hodně silná stránka posledního GS. Hotová žehlička. Při jízdě sólo je pro mě nejlepší nastavení Dynamik. Při Komfortu už je to dost uhoupané. Ale pokud naložím ženu, tak na něj přepnu. Když jedu s mojí drahou polovičkou, tak jedu spíš defenzivně a manželka je spokojená. Nemá tolik strach a cítí se pohodlně. Jinak oproti starým modelům je odezva od podvozku nebe a dudy. Ale zároveň neutrpělo pohodlí a dá se jezdit od rána do večera, aniž by tu motorku člověk pak nenáviděl.
Malá nespokojenost je s převodovkou. Z jedničky na dvojku a pak na trojku je to dost hlasité. Taková kovařina a je jedno, jestli řadíš s nebo bez spojky. Ostatní kvalty jdou luxusně.
Co mě příjemně překvapilo, je ticho za jízdy. Aerodynamický hluk je úžasně nízký a i s enduro přilbou nemám problém s vibrací kšiltu. Pro celodenní ježdění vyšší rychlostí, příjemný bohus. Tohle se v BMW povedlo. Elektricke ovládání plexi mi při objednávce přišlo jako zbytečnost, ale nakonec jsem za něj rád. Horší je, díky tomu tichu slyšíš všechny ty pazvuky z motoru. A že jich Gs vydává fakt hodně. Mění se podle zátěže. Kdyby Akrap dělal svojí práci, tak bych si toho nejspíš nevšiml, ale ten je holt poctivě homologovaný.
Takže celkově s GS velká spokojenost. Chtěl jsem silnou a pohodlnou motorku, co mi ulehčí cestování se spolujezdcem po pěkných i horších cestách. Nemám potřebu s ní jezdit nějaký těžký offroad. Asi by to zvládla, ale nepřipadá mi, že by vydržela mlácení o zem a stromy bez újmy, jako Ktm 890 Adventure rally. Ta holt musí zůstat na tyhle radovánky taky doma v garáži.
Ještě jedna drobnost. Proč tak drahá motorka nemá zalakované samolepky? Už jsem to řešil na nové S1000R, kde jsem pár dílů nechal zalakovat. Ale u Gs je to skoro na celolak. To je největší ostuda na celkem pěkném zpracování.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
XJ900S
XJ900S napsal 17.01.25 v 19:38

Hezky popsané, užívej

XJ900S
XJ900S napsal 17.01.25 v 19:38 10b.

Hezky popsané, užívej

Robertak
Robertak napsal 15.01.25 v 12:45 10b.

jojo.. taky ji planuju, az budu starej.. pekna motorka (a urcite dobra) a pekna recenze tak at to jezdi

Semtex73
Semtex73 napsal 13.01.25 v 11:48 10b.

Koukám, také jsi se na Dukle ubíral stejnými cestami jako my loni na jaře tak ať nová hračka dlouho a dobře slouží

PSanec
PSanec napsal 12.01.25 v 20:09 10b.

Ať si každý koupí ,co se mu líbí.

Více komentářů



TOPlist