PROFIL MOTORKY

QJMotor SRT 550 SX (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Geonova
Vloženo 26.11.2024
Aktualizováno 2.12.2024
Zobrazeno 2 997x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.1

Popis motorky


Levný cesťák na sezónu 2025. Plně vybavený včetně kufrů za 150 tis. Vyšší výkon než motorky kategorie A2

Více fotografii

Motorka koupena od MotoSoukup (Jičíněves) - Velice solidní přístup. Spokojenost.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
CFMOTO 450MT: krátká převodovka, menší cestovatelský komfort, o něco vyšší cena
Honda NX500: pouze A2 výkon, vyšší cena, výbava za příplatek

První dojmy - velký 7" displej, konektivita, kvalitní kufry, spousta doplňků v ceně. Jel jsem se na ní podívat a hned se domluvil (a to jsem Čínu nechtěl). Ročník 2024 spadá stále pod EURO 5 (nemá druhou lambda sondu a další techniku ročníku 2025 nezbytnou pro EURO 5+ s riziky padání do nouzového režimu).

Motorku bych doporučil pro - Cestovatelé s menším rozpočtem

Doplňky na motorce - Nic. V základu jsou k motocyklu 3 kufry na společný klíč, držáky, padací rám, podmotorový hliníkový kryt, centrální stojan, krycí mřížka chladiče, blástry s hliníkovou výztuhou, stavitelné páčky, vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo, 7" TFT display s konektivitou do mobilu, mapami a navigací zdarma, USB, mini USB-C, zásuvka 12V, kontrola trakce TCS, ukazatel teploty a tlaku pro obě pneumatiky, 20,5L nádrž, nastavitelný podvozek Marzocchi vpředu i vzadu, rolny.

Recenze

Koupeno na konci listopadu. Zatím jsem nevyjel. Osobní prohlídka a dojem z motorky je, že je mnohem kvalitnější a subjektivně krásnější než na fotkách či videu. Deisgn nádrže trochu kopíruje HD Pan America. Kufry jsou bytelné, vypolstrované s kapsami a snadno se s nimi manévruje. Vše na jediný klíč. Mechanické části působní bytelně a luxusně. Nemám k tomu co jiného říci.

Čínu jsem nechtěl, ale už se na to dívám jinak. To co kdysi proběhlo s mobilními telefony nyní nastalo i u motorek. Kdo dnes trvá na Motorole či Alcatelu ač není pochyb, že stáli u kolébky GSM? Pokud budou čínské výrobky kvalitní a levné není možné je ignorovat.

V roce 2019 jsem si koupil nový Royal Enfield Himalayan a byl z něj nadšený. Dnes se za podobné peníze dá získat něco 2x silnějšího s lepší technikou a doplňky. Prostě něco zcela jiného. A to mezitím byla 2 roky obrovská inflace, která shodila hodnotu peněz o 25%.

Hmotnost je podle mně dostupných informací o 15-20 kg nižší než předchozí model QJ SRT 550 X a podobně těžká Benelli TRK 502X. V recenzích se dá dočíst, že tyto menší cesťáky jsou pro cílovou skupinu zbytečně těžké. SX se tedy alespoň z části přiblížila subtilnější ale dražší Hondě NX 500. Má také objemnou 20,5 litrovou nádrž se 4 litry rezervy.

Displej je shodný s většími modely QJ z r. 2024, je poměrně velký a vedle standardních údajů ukazuje teplotu a tlak obou pneumatik, kontrolu trakce, má světlý a tmavý režim, který se samočinně přepíná. Aplikace Carbit umožňuje zrcadlení telefonu a zobrazení map zdarma včetně navigace (po spárování naběhla licence na 365 dní). Dále lze skrz aplikaci pouštět mp3, videa atd. s tím, že po obvodu displeje stále máte základní jízdní data a můžete jet. Stisknutím tlačítka se přepnete zpět do standardního režimu. Nicméně to působí trochu jako produkt třetí strany a uvidíme jak bude propojení s telefonem fungovat za jízdy, při hovoru, přepnutí mobilu do módu nerušit a podobně. Zjistím.

Motor má údajně 270° uložení klikové hřídele, takže netrpí lineárními vibracemi. V COC listu jsem se dočetl, že převodovka má poměrně výrazně odskočený převod posledního 6° stupně od ostatních. Jinak jsou rozestupy mezi rychlostmi pojaty střízlivě a spíš sportovně. Ta 6-ka na dálnici ale nepůjde dovytočit do maxima s benefitem menších vibrací a nižší spotřeby. Maximální rychlost 172 km/h nastane při 7,5 tis. ač motor má nejvyšší výkon až při 8,250 a dá se točit k 9 tis. Pro cestování je to vlastně výhodou. Kdysi to bylo takto uděláno u staré BMW R 1150 GS, která je tedy odost silnější. Uvidíme.

Mezi slabé stránky řadím absenci přesnějšího teploměru chladící kapaliny - je tam jen pocitová stupnice. Proti dražší konkurenci také schází nastavení vstřikovacích map, quickshifter, tempomat. To zde nenajdete.

Vše co se jízdy týče vyzkouším až na jaře.

K motorce vznikl podrobný test zde - https://www.motorka...a-motorka-52018.html

Jinak raději uvedu, že kdybych měl na dražší moto klasické značky, tak si ji rád koupím. Nepolemizuji s těmi, co Čínu odmítají. Já jsem ve stavu, kdy peníze radši vrazím do hypotéky. BMW R 1300 GS lze nakonfigurovat i na 830 tis. a to není pro mě. Ani stroje za půlku ještě ne. Zatím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
eibenberger
eibenberger napsal 02.12.24 v 19:59

solidní stroj za dobrý peníze. Kecy o dětech a vězních v továrnách byly aktuální někdy před 40ti lety..děsný stereotypy, ideologický, jejich vyznavači by se tam měli vydat a poznat realitu.. a to ne, že bych byl vyznavač činských strojů, ikdyž- CF M CL či MT 450 bych jako dárek bral

elvis78
elvis78 napsal 30.11.24 v 18:58

kiv61: moudrá slova
Petr45: nemyslim si ze moje stroje dělali v Číně, jine mozna ano , ale jde o to a v tom je podstatný rozdíl
1)kdo to v Evropě vymyslí a necha vyrobit v cine je jedna věc
2) nebo kdo to celý zkopíruje včetně designu a pak zbastlí
3) oni uz i ty mozky na zapade jsou drahý takze to nakonec stejne vsechno spadne do Číny a podporujete to Vy kteri to nechápete

skuhrov63
skuhrov63 napsal 29.11.24 v 16:04 2b.

kiv61
přesně

FantozziIT
FantozziIT napsal 29.11.24 v 12:46 5b.

Pořad nemohu pochopit, když vidím dnešní ceny Japonských motorek. Proč má někdo potřebu experimentovat, nejspíš Japonci dávají na motorky málo číčovin.

valasek
valasek napsal 29.11.24 v 10:13 10b.

Podle testu slušná motorka za výbornou cenu Tak ať přináší jenom radost a spoustu pěkných zážitků

Více komentářů



TOPlist