Levný cesťák na sezónu 2025. Plně vybavený včetně kufrů za 150 tis. Vyšší výkon než motorky kategorie A2
Motorka koupena od MotoSoukup (Jičíněves) - Velice solidní přístup. Spokojenost.
Výška jezdce: 181 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
CFMOTO 450MT: krátká převodovka, menší cestovatelský komfort, o něco vyšší cena
Honda NX500: pouze A2 výkon, vyšší cena, výbava za příplatek
První dojmy - velký 7" displej, konektivita, kvalitní kufry, spousta doplňků v ceně. Jel jsem se na ní podívat a hned se domluvil (a to jsem Čínu nechtěl). Ročník 2024 spadá stále pod EURO 5 (nemá druhou lambda sondu a další techniku ročníku 2025 nezbytnou pro EURO 5+ s riziky padání do nouzového režimu).
Motorku bych doporučil pro - Cestovatelé s menším rozpočtem
Doplňky na motorce - Nic. V základu jsou k motocyklu 3 kufry na společný klíč, držáky, padací rám, podmotorový hliníkový kryt, centrální stojan, krycí mřížka chladiče, blástry s hliníkovou výztuhou, stavitelné páčky, vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo, 7" TFT display s konektivitou do mobilu, mapami a navigací zdarma, USB, mini USB-C, zásuvka 12V, kontrola trakce TCS, ukazatel teploty a tlaku pro obě pneumatiky, 20,5L nádrž, nastavitelný podvozek Marzocchi vpředu i vzadu, rolny.
Recenze
Koupeno na konci listopadu. Zatím jsem nevyjel. Osobní prohlídka a dojem z motorky je, že je mnohem kvalitnější a subjektivně krásnější než na fotkách či videu. Deisgn nádrže trochu kopíruje HD Pan America. Kufry jsou bytelné, vypolstrované s kapsami a snadno se s nimi manévruje. Vše na jediný klíč. Mechanické části působní bytelně a luxusně. Nemám k tomu co jiného říci.
Čínu jsem nechtěl, ale už se na to dívám jinak. To co kdysi proběhlo s mobilními telefony nyní nastalo i u motorek. Kdo dnes trvá na Motorole či Alcatelu ač není pochyb, že stáli u kolébky GSM? Pokud budou čínské výrobky kvalitní a levné není možné je ignorovat.
V roce 2019 jsem si koupil nový Royal Enfield Himalayan a byl z něj nadšený. Dnes se za podobné peníze dá získat něco 2x silnějšího s lepší technikou a doplňky. Prostě něco zcela jiného. A to mezitím byla 2 roky obrovská inflace, která shodila hodnotu peněz o 25%.
Hmotnost je podle mně dostupných informací o 15-20 kg nižší než předchozí model QJ SRT 550 X a podobně těžká Benelli TRK 502X. V recenzích se dá dočíst, že tyto menší cesťáky jsou pro cílovou skupinu zbytečně těžké. SX se tedy alespoň z části přiblížila subtilnější ale dražší Hondě NX 500. Má také objemnou 20,5 litrovou nádrž se 4 litry rezervy.
Displej je shodný s většími modely QJ z r. 2024, je poměrně velký a vedle standardních údajů ukazuje teplotu a tlak obou pneumatik, kontrolu trakce, má světlý a tmavý režim, který se samočinně přepíná. Aplikace Carbit umožňuje zrcadlení telefonu a zobrazení map zdarma včetně navigace (po spárování naběhla licence na 365 dní). Dále lze skrz aplikaci pouštět mp3, videa atd. s tím, že po obvodu displeje stále máte základní jízdní data a můžete jet. Stisknutím tlačítka se přepnete zpět do standardního režimu. Nicméně to působí trochu jako produkt třetí strany a uvidíme jak bude propojení s telefonem fungovat za jízdy, při hovoru, přepnutí mobilu do módu nerušit a podobně. Zjistím.
Motor má údajně 270° uložení klikové hřídele, takže netrpí lineárními vibracemi. V COC listu jsem se dočetl, že převodovka má poměrně výrazně odskočený převod posledního 6° stupně od ostatních. Jinak jsou rozestupy mezi rychlostmi pojaty střízlivě a spíš sportovně. Ta 6-ka na dálnici ale nepůjde dovytočit do maxima s benefitem menších vibrací a nižší spotřeby. Maximální rychlost 172 km/h nastane při 7,5 tis. ač motor má nejvyšší výkon až při 8,250 a dá se točit k 9 tis. Pro cestování je to vlastně výhodou. Kdysi to bylo takto uděláno u staré BMW R 1150 GS, která je tedy odost silnější. Uvidíme.
Mezi slabé stránky řadím absenci přesnějšího teploměru chladící kapaliny - je tam jen pocitová stupnice. Proti dražší konkurenci také schází nastavení vstřikovacích map, quickshifter, tempomat. To zde nenajdete.
Vše co se jízdy týče vyzkouším až na jaře.
K motorce vznikl podrobný test zde - https://www.motorka...a-motorka-52018.html
Jinak raději uvedu, že kdybych měl na dražší moto klasické značky, tak si ji rád koupím. Nepolemizuji s těmi, co Čínu odmítají. Já jsem ve stavu, kdy peníze radši vrazím do hypotéky. BMW R 1300 GS lze nakonfigurovat i na 830 tis. a to není pro mě. Ani stroje za půlku ještě ne. Zatím.
solidní stroj za dobrý peníze. Kecy o dětech a vězních v továrnách byly aktuální někdy před 40ti lety..děsný stereotypy, ideologický, jejich vyznavači by se tam měli vydat a poznat realitu.. a to ne, že bych byl vyznavač činských strojů, ikdyž- CF M CL či MT 450 bych jako dárek bral
kiv61: moudrá slova
Petr45: nemyslim si ze moje stroje dělali v Číně, jine mozna ano , ale jde o to a v tom je podstatný rozdíl
1)kdo to v Evropě vymyslí a necha vyrobit v cine je jedna věc
2) nebo kdo to celý zkopíruje včetně designu a pak zbastlí
3) oni uz i ty mozky na zapade jsou drahý takze to nakonec stejne vsechno spadne do Číny a podporujete to Vy kteri to nechápete
kiv61
přesně
Pořad nemohu pochopit, když vidím dnešní ceny Japonských motorek. Proč má někdo potřebu experimentovat, nejspíš Japonci dávají na motorky málo číčovin.
Podle testu slušná motorka za výbornou cenu Tak ať přináší jenom radost a spoustu pěkných zážitků