Po pár letech ježdění s Goldwingem jsem nakonec skončil u stroje, u kterého končí spousta starších motorkářů. Chtěl jsem něco lehčího, živějšího, hravějšího, co dobře brzdí.
Motorka koupena od Barth Pardubice
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - Proti Goldwingu je to něco úplně jiného, líbí se mi hlavně to, že jsem se technologicky přesunul do 21. století. Je vidět, že za těch téměř třicet let rozdílu mezi mým původním strojem a GSem se ve vývoji techniky odehrálo hodně a je to znát na komfortu a jízdních vlastnostech.
Motorku bych doporučil pro - Mám za to, že jde o motocykl vhodný i pro starší motorkáře s menším ročním nájezdem, kteří se na tomto stroji budou cítit jistěji a využijí moderní prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Nechci tímto nijak upozaďovatmladší a vyježděné motorkáře, kteří jsou schopni tento stroj využít naplno až k jeho limitům, jen chci říct, že i ti méně zkušení si na něm můžou bezpečně užít spoustu radosti.
Doplňky na motorce - BMW navigace VI+, vyšší plexi Wunderlich, ke kterému jsem na 3D tiskárně vytisknul a sestavil a namontoval stabilizátor plexi, rozšíření botičky bočního stojánku. Z výroby pak sada origo kufrů a výfuk Akrapovič. Určitě v průběhu času ještě nějaké doplňky přibudou, inspirace je spousta, na GSo se vyrábí nepřeberné množství doplňků, jde jen o to vybrat, co je praktické a co ne.
Recenze
Jak už jsem uvedl výše, hlavní důvod ve výměně stroje byla váha, výkon a brzdy. Gold nejezdil špatně, ale za ta léta, které oba stroje dělí se hodně změnilo a v současném provozu už je dsto koní na čtyřmetrákovou motorku poměrně málo a bylo znát, že tam pár koníků chybí, hlavně na předjíždění. Auta dnes jezdí podstatně víc než jezdily před lety, zvlášť dnešní nakoňované elektriky a tak je fajn mít na podobné případy nějakou rezervu výkonu pro okamžiky, kdy potřebujete předjet auto jehož řidič s vámi v tom momentě začne zlomyslně závodit. Na GS taky hodně oceňuju moderní brzdy s ABS, jejichž účinnost je ve srovnání se starým Goldem úplně někde jinde a není problém si občas přibrzdit i v zatáčce. Na našich rozbitých cestách pak oceňuju i podvozek a tak je můj dojem z jízdy daleko jistější a příjemnější. Ne nadarmo se říká, že na GSu slušně jezdí i ne úplně dobří motorkáři, mezi které se sebekriticky řadím. Mám spoustu dalších koníčků a tak moje roční nájezdy nejsou velké, nicméně bych se nerad o potěšení z jízdy v jedné stopě připravil úplně a tak jsem rád, že s tímhle strojem se cítím daleko jistější a jízdu si opravdu užívám a netrápím se ani ve městě, kde se větší agilnost tohoto stroje určitě hodí. Mám radost i z vychytávek jako jsou vyhřívané sedačky a hefty, můžu teď komfortně cestovat i nyní, kdy denní teploty rapidně klesají. Líbí se mi taky velký a přehledný displej, na který dobře vidím i bez brýlí a mám přehled o všech důležitých parametrech. U se těším na jaro až budu mít příležitost vydat se na nějaký delší výlet, vypadá to, že s kamarádem po letech vyrazíme do Alp .
Tyto motorky nemaji chybu ... tedy vzdy se něco najde, ale za ta leta co se prodava je to stabilni a technologicky bezproblemovy stroj.
Da se i krasne vyletovat ve dvou, kdy i s plnym nalozenim ma motorka dostatek kroutaku.
Preji spoustu krasnych chvilek na cestach , ano jezdim uz jenom Rakousko a okolni staty ... proste je to radost.
A navíc se řadím do stejné skupinky postarších a veeeeelmi opatrných a rozvážných jezdců s malým ročním nájezdem kolem 6tis km. Tak ať slouží.
A ještě PS:
Co je na motorce nejkrásnější? ...
... No přece úsměv manželky ne?
Je to skvělá motorka kterou si užiješ. Dej si pozor na navigaci která je nejen dost pomalá při výpočtu trasy, ale display neni skleněný a tak časem odejde.
Projevuje se samovolnými změnami zobrazení i když se ho nedotýkáš. Mě se poškodil po 3 letech a tak je zařízení již mimo garanci. Za peníze které navigace stojí je to velké zklamání. Zkoušel jsem minulý týden i novou verzi navigace a ta mě přijde ovládáním hodně nepovedená.
Ahoj...Neudělal jsi chybu...To oceníš...Jen to tmavé plexi je docela zrada.Měl jsem, vím o čem mluvím...Užívej a hlavně oklame dolů.