Prostě Honda - jezdí sama
Motorka koupena od FIRMA:MOTO Hlaváček (Olomouc) - Spokojenost byla maximální - paní Kramolišová mi s výběrem velmi pomohla i s následnou instalací doplňků. Včetně dvou testovacích jízd - první s DCT, ale chtěl jsem vyzkoušet i manuál.
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 GS Adventure: Nulová informace od předního kola - když se řítím do škarpy, tak bych to rád věděl.
Ducati Multistrada V4 / S: Ještě nebyl k mání model Rally s velkou nádrží a nemám rád dojezdovou úzkost. :-)
Ducati Multistrada 950 S: Nenadchla mě. Hlavně spojkou.
Harley Davidson RA Pan America 1250: Zapnutí blinkru doleva je natolik diskomforntní, až jde o život.
KTM 1290 Super Adventure: Přišla mi \"lagricová\", byť dravost motoru a přímočarost podvozku mě nadchla.
První dojmy - Stale je Multice pro mě srdeční záležitost, ale Africa mi padla do ruky na první dobrou. Navíc mi při testování všech motorek ustřelilo aspoň jednou žádné kolo, ale na Africe se jednalo o nejlépe kontrolovatelný proces. Přesně jsem věděl kdy začíná klouzat a kdy má opět trakci.
Motorku bych doporučil pro - Asi univerzální stroj pro všechny kdo z něj dosáhnou na zem.
Doplňky na motorce - V ceně v rámci tehdejší akce byly originální boční kufry.
Téměř všechny originální doplňky:
Horní a dolní padáky vč. mlhovek, horní a dolní deflektory, nosič horního kufru, hlavní stojan, quickshifter
Neoriginální doplňky:
Polepy na bástry, nádrž a kryty rámu u stupaček, horní kufr Givi Trekker Outback 58l, držák navigace na řidítka on Evotech Performance, zvýšení řídítek, úprava sedla od DDT Custom vč. vyhřívání sedla
Recenze
Předchozí Hondu Integru jsem si koupil primárně na naučení a chtěl jsem ji následně vyměnit za něco většího - rozuměj za motorku kam se lépe vejdu a navíc s vyššími zdvihy. Jezdím nejraději po zapadlých okreskách (mnohdy rozbitých) a navíc mám dlouhé nohy. V úvahu tedy přicházeli pouze velká cestovní endura.
Na podzim 2021 jsem se rozhodl otestovat hlavní cestovní endura na trhu a nejlépe vycházela Afrika a Multice. Nicméně mi dost vadil "standardní" motorový dojezd Multice - cca 300km (verze Rally ještě nebyla na trhu a místní prodejce tvrdil, že V4 s velkou nádrží nebude, když mají Desert X). V případě Afriky jsem věděl, že chci černého ATASe s manuálem a adaptivním podvozkem.
Ročník 2022 už dostal ono malé plexi a neměl zlatá kola po kterých toužila moje žena .
19. prosince 2021 byly v ČR poslední dva kusy ročníku 2021 v požadované konfiguraci a jeden z nich mám v garáži. Během ledna a února jsme s prodejcem doladili vybavení a v březnu 2022 jsem si ji vyzvedl.
V tuto chvíli mám už téměř 18tis km. Je to univerzální stroj, byť jezdím téměř výhradně po silnici. Pokud pominu fakt, že některé naše silnice připomínají spíše polygon pro testování vojenských speciálů a auto bych na nich nerad trápil.
Překvapila mě spotřeba okolo 5l, kdy jsem čekal více a způsob jízdy nemá až tak velký vliv na spotřebu. Elektronický podvozek je skvělý, hlavně z pohledu možnosti rychle změnit nastavení podvozku pokud se změní povrch. Příjemný je zátah od nízkých otáček.
Přehled oprav:
- aktualizace SW motormanagementu - odstranilo chcípání v nízkých otáčkách, pocitově od té doby funguje mnohem lépe quickshifter
- myslím, že byla dělaná i svolávačka na nádrž (výroba cca 4/2021)
- na jaře 2025 mi budou měnit infotainment (zamrzání a restarty)
Odezva od předního kola u Afriky je také téměř nulová, tim reaguji na hodnocení 1250 Bavoraku s jeho teleleverem
Když já už strávil na pumpách snad půl života a Multice fakt žere.
Na Africe mám nádrž 18 l a dojezdovou úzkost jsem zatím nepocítil