Dnes už je to taky klasika. Technika která neomrzí a i na svá léta plní účel.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: dlouho jsem váhal až ujela :-)
První dojmy - Velká , těžká, snad i trochu ošklivá, ale nakonec v ní ta krása je.
Doplňky na motorce - Plánuji nějaké doplňky, ale spíš se jich zbavuju. Určitě to bude toolbox před šusplech. Mám už jen přední padáky, na kterých mám malé brašny pro těžkej vercajk, vodu a jídlo nebo malej kanystr. Zadní rám jsem i s kuframa poslal pryč. Byla to hrozná váha na blbym místě a blbě uchycená na tenkým rámu daleko od motorky. Šířka jak auto a dost zhoršená ovladatelnost. Nedalo se vubec pustit řídítka. Teď už jezdim jen s brašnama a těžké věci jen vepředu dole. Je to znát.
Do budoucna bych spíš odlehčoval. Začal jsem Arrow výfukem, až doslouží AGM baterie tak zkusim nějakou LiFePO. Kryt motoru bude z karbonu i s toolboxem a časem možná celá přední konstrukce přístrojovky se světly. Ještě uvidím.
Recenze
Afriku jsem si vybral při zvažování koupě Transalpa přesně pro ten účel podle kterého je pojmenován. Na přejezdy Alp dolů na jih. Ale já si motorky asi nevybírám, vždy jsem chtěl GSo, ale Hondy si mě vždycky najdou a já jim podlehnu.
Nakonec se naskytla Afrika, jako už druhá nebo třetí motorka v řade v covidové době. Každou pandemickou vlnu jsem vyrazil pro jednu Hondu do Německa abych pak měl v garáži co dělat.
Do té doby jsem cesty absolvoval na CX500C. Super, bavilo mě to staromilský cestování. I ty balkánský šotoliny zvládala a nedám dopustit na polohu stupaček. Vzhledem by to do ní nikdo neřekl, ale dá se na ní jezdit perfektně ve stoje, takže jsem si malinko chvílema na některých cestách připadal jak na nějakém zmenšeném GSu ( s nadsázkou ).
No, na postavení Afry na značky jsem se těšil, že bude na ty cesty vhodnější, ikdyž už to možná není taková romantika, tak trochu toho dobrodružství z vození náhradních součástek tu zůstává.
Je to retro. Ale funguje to. Dnešní stroje jsou ve všem mnohem lepší, ale ergonomie, silueta a určení zůstává stejné. Na Afře si cením jak je vyrobená hlavou a s ambicema, baví mě číst tu "strojařinu". Byla udělaná aby vydržela víc než promovideo jízdy po zadním v první písečný duně za městem a pár garančních servisů. A když už, člověk to zvládne sám opravit.
A když to nejde? Nejdůležitější věci do báglu a jde se po svých dál.
Nemá smysl se asi nějak rozepisovat o technice, každej ji zná a napsáno už bylo mnoho. Má známe mouchy, na které když je člověk připraven, není překvapen ani zaskočen. hrršt vrršt a jede se dál. Má ducha, a to mě baví. Plechová nádrž s příjemným vybráním pro jízdu ve stoje i schování před náporem větru nebo deště. Sedlo je pohodlné a dá se na něm i spát
Je to parťačka. Bude to znít možná blbě, ale když někde na cestách hledám místo na spaní, hodim přes ní celtu, lehnu si hlavou vedle 21inch kola a jsem takovej radostně klidnej a natěšenej na další den, až zase nasednu a ona mě odveze dál.
A Baví mě je ve světe potkávat na cestách. Ty pozdravy mají takovou vyšší sounáležitost
Měl jsem TransAlpa ale i XRV znám moc dobře. Po minutě v sedle má člověk pocit, že jí má už roky. Strašně dobrá motorka ...a je to přesně jak píšeš - má duši
Dneska jsou tady samé echt motorky!
Africa i Transalp patří do five top adventure kategorie, pán má vytříbený vkus!
Vítej v klubu.Dobrá volba.
Mám v garáži taky 1 kousek a bude tam ještě dlouho.
Je to.legenda která se neprodává.