Šestnáctá motorka a poprvé funglovka.
Motorka koupena od FIRMA:Velsbike (Jinačovice)
Výška jezdce: 172 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1100L Africa Twin: V manuálu bez el.podvozku už nebyla k sehnání.
První dojmy - První asi tři kilometry nebyly nic, moc. Z důvodu velkých dešťů a hrozící evakuace, jsem novou ještě nejetou převážel ke kamarádovi do stodoly. Já mám garáž pod úrovní vozovky, blízko řeky a hrozilo velké nebezpečí, že ještě než se na ní poprvé svezu, tak ji utopím.
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo už má zkušenosti, není ani velký ani malý, kdo chce cestovat, zůstat na asfaltu a mít aspoň trochu toho výkonu.
Doplňky na motorce - 1) Nosič topcase GIVI
2) padací rámy Hepco-Becker
3) prodloužení př. blatníku
4) zadní blatníček
5) komfortní sedlo
Recenze
Výběr tohoto motocyklu a že jsem vůbec skončil na NT je poměrně složitý. Pokusím se vysvětlit v následujících řádcích. Čím víc motorek vystřídáte,tím horší je výběr dalšího stroje.
Na motorkách jezdím už od malička, také samozřejmě s malou přestávkou, která postihne většinu mladých motorkářů. Už jsem něco málo kilometrů najezdil a motorek vyměnil. Tato šestnáctá je moje první nová. Byl to můj sen už hodně dlouho, koupit si voňavku a ten pocit, když ti novou motorku přivezou až domů, bych přál každému. Sice jsem si to představoval jinak , ale když v den, kdy si ji máte vyzvednout přímo u prodejce prší, nechcete s ní jet domů. Takže je to NTéčko a už má najeto cca prvních 900 km.
Ale původně to měla být malá Afrika. Sledoval jsem nabídky prodejců Honda a nenapadlo mě vůbec, že to bude takový problém sehnat ji. Jenže než jsem prodal svoji původní Xt 1200, všechny malý Afriky v manuálu se vyprodaly, bud automat nebo nová 24 s el.podvozkem SHOWA EERA, ale to už za bratru cca 370 holou, což už bylo nad moje finanční možnosti. U nás v Hondě měli už jenom malou Afriku, ročník 2023 a to ještě v automatu. Hlodalo mě to v hlavě dlouho a hodně. Nabídka to byla dobrá, nová s hliníkovými kufry za cca 349. A pak to přišlo. Jeden prodejce se mě ptá, co vlastně jezdím a nabídl, že pro mě bude určitě lepší Honda NT. A bylo vymalováno. Z hlavy se mě kouřilo ješzě víc ,hltal jsem recenze a nemohl spát, jestli to bude pro mě ta pravá. Jenže když já se rozhodnu, chci to mít co nejdříve. Jedu tedy opět k prodejci Honda, tentokráte i s mým kamarádem a dívám se na obě, sedám, srovnávám a přemýšlím. Na Africe jsem jel na jaře na MTCampu a byl jsem z ní nadšen. A tak chodíme stále dokola ven na cigáro a zpět na obhlídku. Chtěl jsem si ji vyzkoušet ale termíny byly na cca týden dopředu zamluvené. Jenže to máš zase týden čekat, podzim se blíží a když jsem zjistil, že se vlastně musí objednat a dovézt z centrálního skladu z Itálie což trvá cca 10 dní, chtěl jsem se v ten den rozhodnout. Stojíme zase takhle venku před na cígo a najednou přijeli tři kolíci. Měli půjčené Hondu Afriku, Transalpa a právě tuto Hondu NT a během jízdy si je všechny prostřídali. A tak jsme dali řeč. Všichni tři se shodli, že na NTéčku se jelo nejlépe. A tak jsem se prostě rozhodl, že do toho jdu, aniž bych se na ní svezl. Takže zase domů a pořádně si to doma rozmyslet. Druhý den dopoledne volám prodejci, že do toho jdu.
Čekal jsem na ni vlastně 10 dní, než se dovezla, nachystala.
A jaká vlastně tedy je?
No určitě není dokonalá a za těch pár km co jsem na ní zatím najel mě sedí. Jsem rád, že jsem šel do manuálu a při první garančce si nechám ještě namontovat quickshifter, na ten se těším. Motor má síly tak akorát. Na el.plyn si musím zvyknout. Ve městě to chce opravdu velmi jemnou práci, aby byla jízda plynulá. Řazení a spojka jde nádherně. Na místě si motor krásně buble ,zvuk je velmi příjemný a výfuk určitě netřeba měnit. Mechanická hlučnost motoru při akceleraci by mohla být lepší, ale jsou daleko horší stroje.
Brzdy mě překvapily. Zatím nejlepší na čem jsem jel. Zadní je klasika.
Podvozek, z toho jsem měl taky obavy, aby to nebylo tvrdé a aby to nebylo měkké a aby se nepotápěl moc předek atd. A musím říci, že ten se jim opravdu povedl na 1.
Ovládací prvky zde nebudu probírat, ty už jsou známy. Ale aktivace tempomatu na pravé ruce při el. plynu je o rozbití si huby. Snad si na to nějak zvyknu.
Co určitě doporučuji je dokoupit prodloužení předního blatníku a zadní taktéž.
Takže ještě něco musím najet abych mohl objektivně hodnotit.
Ale co určitě je potřeba zmínit, že za ty prachy nic nad litr a v té výbavě nekoupíte.
21.10.2025
Tak na tachometru cca 2000 km. Včera jsem se vrátil z 3 denního výletu do podzimního Rakouska. Samozřejmě každá nová motorka se chválí,natož funglovka ale myslím, že tentokrát jsem se konečně trefil opravdu do černého.Jako první musím zmínit , že se mě na ní neuvěřitelně dobře sedí a to i díky komfortněšímu sedlu(moc jsem tomu nevěřil,ale opravdu to funguje). Ovládá se strašně lehce a přirozeně,skoro se mě tomu nechce věřit. Na el.plyn jsem si už skoro zvykl. Motor je úžasný,síly má dost na velmi svižnou jízdu.Trošku tam je malá dírka mezi 3 až 4 tis,ale pak už táhne krásně. Model 25 to už bude mít asi vychytané i s těmi dalšími zlepšeními, má hezčí kukuč a kdybych to viděl před koupí a že zústanou u tak dobré ceny určitě bych vydržel do jara.
K podvozku se vrátím jen mírně a jen potvrdím,že je perfektně naladěn. A to že se to i při prudším brzdění nepotápí jen tak mírně je neuvěřitelné.
Brzdy - přední je jako kdyby ji udělaly pro mě,krásně lehce se dávkuje,zadní už si asi sedla a něco taky ubrzdí.Zatím jezdím sám,takže ještě nemůžu hodnotit jízdu ve dvojici.
Ochrana proti povětrnostním vlivům je dokonalá,možná až moc. Nefouká na mě téměř nikde,takže jarní a podzimní cestování bude perfektní.Horší to bude asi v létě při vysokých teplotách. Cítím do noh teplo od motoru. To by se dalo vyřešit přes letní horkou sezonu odděláním plastových chráničů nohou. Srovnávat s předešlými stroji zřejmě nemá moc cenu,je to něco úplně jiného.Z velké Tenerky mě bude chybět snad jen kardan.
Spojení s telefonem AA funguje velmi dobře,škoda jen že tam někde neudělali schránku na mobil.Pokud ale zrovna nepoužívám navigaci,zapnu si na telefonu Wifi a BT. Motorka se spojí bezdrátově s mobilem, komunikátor na helmě s motorkou nespáruji ale vše funguje.Telefon ovládám tlačítky na motorce,jen pří přijmutí hovoru musím zmáčknout tlačítko na komunikátoru.
Totˇ zatím asi vše po cca 2tis km
Modrá jí fakt sluší A každopádně jsi nešlápl vedle. Hodně šťastných kilometrů a napiš po sezoně, co a jak. Materiálu ke srovnávání jsi odjezdil fůru, tak to bude fundovaná recenze
Afriku jsem po 6 letech prodal a koupil NT. Na silnici je lepsi v zatackach rychlejší. Dobra volba.kviksifter nedoporučuji není to závodní special a predcasne zničis spojku. Pokud nechceš závodit nedávej to tam.
Tahle mašina vypadá výborně. Ať ti dělá radost.
Taky mám modrou, jen jiný padáky. Zatím 600km a spokojenost. Quickshifter doporučuju, rozhodně. BTW poprvé vidím NT bez kufrů
Krásná v parádním barevném provedení. Ať ti slouží dlouhá léta a přináší jen úsměv na tváři a tisíce najetých kilometrů k tomu!