renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Ostatní Elektromoto (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník assassin
Vloženo 24.12.2023
Aktualizováno 23.8.2024
Zobrazeno 2 350x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Aktualne nejvykonnejsi motokrosova motorka na trhu. Na baterky. Vzbuzuje emoce, lide ji bud miluji nebo nenavidi.

Více fotografii

Motorka koupena od Stark future

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Dokonala kvalita zpracovani, to jsem necekal. Perfektne plynuly a silny motor. Vetsi hmotnost. Otravny android v dodavanem telefonu.

Motorku bych doporučil pro - Pro kazdeho koho laka dokonaly prubeh motoru a nizka hlucnost - umoznuje jezdit mx i na tratich kde je problem s hlukem.

Doplňky na motorce - Neni co vylepsovat, v tovarne na ni navesili to nej co aktualne na trhu MX motorek je…

Recenze

Stark Varg
Motivace k nakupu elektricke motorky v mem pripade byla hlavne bezudrzbovost pohonneho ustroji a prubeh vykonu u elektromotoru. A hlavne moznost modifikace prubehu vykonu. 450ccm motokrosove motorky maji pro hobika az moc vykonu, desi ho a nasledne ho pomerne rychle utahaji. 250ccm uz ma v nekterych situacich na pilota moji hmotnosti a vysky malo vykonu a vyzaduji presnou praci se spojkou a prevodovkou. Pro nekoho kdo zacal s motokrosem pozde a nema ambice je absence razeni velke plus. Ze motorka nedela hluk a je snazsi se na ni podivat do prirody - ikdyz stale ilegalne - je taky urcite vyhoda. Absence hluku je hlavni tahak marketingu firmy Stark Future - prvni predstaveni motorky probehlo na zavrene MX trati pobliz Barcelony, trati na ktere se uz nejezdi kvuli hluku. Takovy osud potkal mnoho motokrosovych trati v celem svete a Stark v elektrickych kroskach vidi reseni tohoto problemu.
Ja jsem vedel, ze elektrickou krosku potrebuju uz po svezeni na KTM E-XC (elektricky freeride) - mel jsem sto chuti si jej koupit i za pomerne vysokou cenu, za kterou se prodava. Vykon ani doba jizdy v tomto pripade neni zadna slava, ale odrazovala me od nej hlavne velikost - mam 190cm a freeride je postaveny na zaklade trialky, je to mala motorka a ma hodne kompromisni odpruzeni.
Kdyz v prosinci 2021 Stark predstavil Varga tak me slibovane parametry a zverejnene detaily presvedcily, ze ho potrebuju. Kamarad Syky byl v tomto rozhodnuti jeste o level dal a okamzite zaplatil predobjednavku. Udelali jsme dohodu, ze si motorku vyzkousi a kdyby mu nesedla, tak mi ji proda. Ze mu nesedne, o to jsem byl presvedcen, je schopny na trati najezdit dlouhe hodiny a jeho vasni jsou dalkove rally .. a taky jizda na full gas - nic z toho se technicky neslucuje s podstatou elektricke motorky. Syky po case dosel ke stejnemu zaveru a objednavku na me prevedl jeste pred dorucenim. Byly to dlouhe dva roky cekani a setreni :D
Nakonec na me jednoho dne cekala u Sykyho krabice s ocekavanym nakladem. Hned jak se tak stalo jsem zdrhnul z prace, nalozil dvorniho fotografa a s vozikem vyrazil pro Varga. Motorka byla peclive pripoutana v decentne rozebrane podobe s paradni plechovou krabickou s naradim potrebnym ke slozeni stroje a vlastne potrebnym ke vsem servisnim ukonum na stroji. Obsahuje vse dulzezite vcetne maleho a velkeho momentaku. Nahodit predni kolo, riditka a par detailu nezabralo moc casu a uz jsem si vezl Varga domu. Bohuzel diky pracovnimu vytizeni v posledni dobe jsem najel jen asi 3hod trailoveho jezdeni s minimalnim vyuzitim dostupneho vykonu. Styl jizdy bych prirovnal jezdeni na e-mtb. V tomto rezimu Varg spotrebuje 10-15procent kapacity baterie. Co dokaze na trati se teprve ukaze. I behem takto kratke chvile se mi podarilo nekolikrat spadnout a dokonce i poskodit par dilu - az necekane hodne na to jak maly pad to byl. Duvodem je podle me hlavne vysoka hmotnost motorky. To je asi prvni “not so good” vec u toho stroje. Pri predstaveni stroje udavali hmotnost 110kg - tzn hmotnost srovnatelnou s beznou 450ccm s plnou nadrzi. Po case doslo ke zmene, hmotnost byla navysena na 120kg s tim, ze pocitove je motorka porad ovladatelnejsi nez 450 a duvodem bylo zvyseni kapacity baterii, z puvodnich 6kWh na 6.5kWh. Krome vetsi vydrze se tohle vyznamne podepise na schopnosti baterii podat extremni vykon bez prehrivani. Tech 10kg navic je nejvic znat pri zvedani motorky na stojan a manipulaci na miste. A taky kdyz to spadne :D Prijemne prekvapil servis ve Stark Future - meli vsechny dily skladem a do tydne doma. Ceny se daji dohledat v eshopu na jejich strankach, ale treba sada plastu vyjde na 3150,- a odlitek zadni brzdy (ve verzi s brzdou klasicky na prave noze) kolem 600,-.
Stejne dobrou zkusenost mam i s podporou, reaguji obvykle do 24hod a treba po tom kdy jsem prorazil obe duse a nenapadal me uplne duvod proc se tak stalo a zeptal jsem se jestli s tim maji nejake zkusenosti, tak mi vysvetlili, ze jejich lightweight duse se uplne do lesa nehodi a obratem mi na zaruku poslali duse nove, prestoze jsem nic takoveho nepozadoval.
K hmotnosti bych jeste doplnil ostatni technicke parametry, kapacitu baterie uz jsem naznacil a podle vyrobce by mela stacit na bezny motokrosovy trenik tzn zhruba to co najede 450 na plnou nadrz a az 6hod trail jezdeni. To druhe je podle mych zkusenosti mozne, v opravdu mirnem tempu.. takze bych si maximalni hodnoty prenasobil koeficitem zhruba jako u dojezdu elektrickych automobilu. Zatim je Varg nejvykonejsi MX motorka na trhu, tedy pokud mluvime o vykonejsi a drazsi verzi alpha - ta ma 80koni. Standardni verze ma 60koni a myslim, ze i tech 60 je az az. U predobjednavek byla moznost si za cenu STD verze koupit verzi alpha a ou je i testovany kousek. Motor je v obou pripadech kapalinou chlazeny a pohani zadni kolo pres vlozenou prevodovku. Prevodovka obsahuje ozubena kola s primymi zuby a vydava charakteristicky zvuk - diky ni motorka neni zcela bezhlucna. Spolecne s motorem se kapalinou chladi i vykonova elektronika a maly chladic se saharou a elektrickym cerpadlem je umisteny v podsedlovem ramu. Vetsina dilu je navrzena a vyrobena primo ve Stark Future a vse je z meho pohledu opravdu promyslene a diky cnc obrabeni pusobi hodnotne. Z nakupovanych komponent bych zminil odpruzeni a brzdy. Stark se netaji tim, ze pri vyvoji otestovali vsechny aktualni modely na trhu a vybrali v cem ktery stroj exceluje a to pak prevzali pro svuj stroj - co se podvozku tyka, aktualne kraluje KYB pouzity na Yamaze YZ - tudiz i Varg ma tyto tlumice. Brzdy od nissinu naopak na Yamaze tolik chvalene nejsou, tak vyvojari pouzili na vargu brembo. U konstrukce kol se zase inspirovali v KTM a kola maji stejne rozmery jak u novejsich KTM a tudiz jsou s nimi pomerne snadno zamenna (v mem pripade je tohle prijemne zjisteni, muzu si varga vyzkouset na motardovych kolech z FS450 na ktere jezdim na malych okruzich). Cely system se ovlada Android telefonem dodavanym s motorkou ktery presne pasuje do drzaku na riditkach. Pri zapnuti motorky se automaticky prepne do podoby pristrojoveho panelu a ukazuje nejdulezitejsi informace - rychlost, stav baterie, zvolenou vykonovou mapu a velikost vyuzivaneho krouticiho a pripadne brzdneho momentu/rekuperace. V aplikaci je mozne si prohlidnout ruzne statistiky tykajici se jizdy a pripadne upravit vykonove mapy. Jejich uprava je pomerne primitivni a privital bych, kdyby v budoucnu pribylo moznosti jak si dodavku vykonu upravit. Zatim je mozne si nastavit vykon a brzdeni motorem. Motorka funguje i bez pripojeneho smartfounu, ale bohuzel pak neni mozne zjistit kolik energie zbyva v baterii. Asi to neni zasadni vada, neni uplne duvod jezdit bez telefonu v drzaku, ale maly ukazatel se stavem baterie by se hodil. A jak to vlastne jezdi? To se tezko popisuje, to je potreba si vyzkouset. Troufam si rict, ze vykon nikomu chybat nebude a to jsem jezdil maximalne na 60HP mapu. Ovladani stroje je neuveritelne snadne, prepinani map pomoci prepinace na riditku je intuitivni a rychle, takze neni problem jezdit po lese na hodnou 30HP mapu a pred kladou si cvaknout silnejsi ktera rychleji zvedne predni kolo k nebi. Pres zminenou vyssi hmotnost se motorka ovlada jako kolo. To je zpusobene mensimi setrvacnymi hmotami motoru a prevodovky, proti spalovacimu motoru se uvnitr toci zlomek hmotnosti. Motorku je mozne pri konfigurovani vybavit 18ti palcovym zadnim kolem nebo 19ti palcovym MX. Osmnactipalcove kolo se sirsi a vyssi pneumatikou bude urcite na enduro jezdeni vhodnejsi. Podvozek vam dodaji rovnou s pruzinami na vami zadanou hmotnost, z meho pohledu je to nastaveni spis na “tvrdsi” stranu, bude to sedet rychlemu pilotovi na MX trati, na enduro to moc pohodlne neni. Ale detailnejsi nastaveni a pokusy s podvozkem me teprve cekaji.
Dalsi vec kterou si muze zakaznik vybrat podle sebe je zadni brzda - ovladani levou rukou ma potencial a pilot ktery tohle ovladne urcite proti klasicke mx motorce ziska. Ja jsem zvolil ovladani klasicky nohou protoze beru Varga jako doplnek ke svym ostatnim spalovacim strojum. Kdyz uz jsem u ovladacich prvku zminil bych dalsi nevyhodu stroje a to je absence spojky. Cim lepsi pilot, tim vic mu bude spojka chybet. Motorka ma dostatek vykonu aby zvedla predni kolo kdykoliv do vzduchu a urcite se nestane, ze by na vyjezdu ze zatacky chybela motoru sila, ale az pri absenci spojky si clovek uvedomi, ze ji pouziva i obracene, kdyz potrebuje tah ubrat a nebo potrebuje jen chvilkovy impuls sily. Otacenim plynove rukojeti, zvlast behem akcelerace stroje se tohle kontroluje obtizneji nez ovladanim packy na riditkach konecky prstu. Tohle ma z meho pohledu chytre vyreseby prototyp Slovinske elektricke krosky Flux Primo ktery ma na leve pacce moznost virtualni spojky - elektronika motocyklu pak chovani spojky napodobuje softwarove.
Jako posledni bych zminil nabijeni - motorka se nabiji z klasicke 230V zasuvky pomoci nabijecky integrovane do stojanu pod motocykl. Na stojanu staci otevrti vodotesna dvirka a jeden vodic zapojit do zasuvky a druhy do konektoru pod sedlem. Vse ostatni uz si ohlida elektronika sama. Pres aplikaci je mozne nastavit parametry nabijeni a treba i spustit nucene chlazeni - pro pripad, ze nabijite v horkem lete motorku na trati. Pri maximalnim vykonu by se mela motorka nabit asi za hodinu, ja jsem nikdy na nabijeni nespechal a nabijim mensim vykonem ktery priznive ovlivnuje zivotnost baterie, obvykle se tak mnou vypotrbovanych 30procent kapacity dobije behem hodiny.
Ze zpracovani, pristupu vyrobce i samotneho fungovani Varga jsem nadseny a nelituju pomerne vysoke castky vynalozene na jeho porizeni. V dobe predstaveni nebyl rozdil ceny Varga a bezne 450 tak velky - KTM SX-F se prodavala kolem 300tis, ted je mozne novou SX-F poridit kolem 265tis a to je proti zakladni verzi Vargu rozdil neco pres 50tis - coz uz je urcite k zamysleni a myslim, ze si tolik priplati jen opravdovi nadsenci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
GRASSEL
GRASSEL napsal 26.04.24 v 22:02 9b.

No fuuuuj, koukej se dobrovolně zmlátit o zeď nejen že seš zakrslej trpaslík ale ještě seš teplák

Dal jsem ti 9 bodů jen proto, že je mi tě líto

Ozzy_
Ozzy_ napsal 16.04.24 v 07:36 10b.

Mě osobně to přijde pro někoho, kdo si chce zatrénovat a přitom neštvat lidi jekotem z výfuku uplně ideální řešení. Pravda poměrně drahý, ale tady to alespoň chápu. Komponenty odpovídají ceně.

Jsem zvedavý na pohled "po dvou letech" atd

Sám bych do nějaké pit silniční elektriky na tréning na parkovištích šel hned, ale zatím jsem ještě nenašel to ono.

sirr
sirr napsal 24.01.24 v 17:37 10b.

SUPER, gratuluju

assassin
assassin napsal 05.01.24 v 19:43

hansdorf: tezko jde hodit vsechny elektromotorky do jednoho pytle, tzn pokud nejde udelat na baterky cestovni motorka, je spatna kazda elektricka motorka
Zx-10RCarlos: diky za hodnoceni. Tohle neni enduro, takze ja bych to do Rumunska taky netahal. Ale vyhoda toho, ze to jede potichu je ta, ze se az do Rumunska tahat nemusis a projedes se hodinku po praci nekde v lese za barakem...

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 05.01.24 v 13:35 10b.

Asi kdybych měl dům s velkou zahradu někde u náměstí, kde bych měl motokrosovou trať tak bych si to koupil, aby u mě nezvonili měšťáci. Jedna zkušenost s elektrosračem v podobě auta mám. Troufám si říct ,že možná jedna z nejhorších v mé řidičské kariéře, která trvá pomalu 40 let.
Nicméně recenze pěkná a motorka na to domácí žvýkání asi taky dobrý. Do Rumunska bych s tím nejel. Deset bodů za krásnou slohovou práci.

Více komentářů



TOPlist