Konečně jsem po 4 letech ježdění na nahaté 1100, dovezl zakapotovanou 1200 a ted se bude teprve cestovat!
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Mam pocit, ze na svete jsou 2 tábory lidí. 1. říká, že 11 a 12 jsou úplně totožné motorky a rozdílné detaily jsou zanedbatelné a na druhou stranu 2. část lidí říká, že jsou to zas úplně rozdílně motorky. Ja to řeknu jednoduše, pokud jsi nikdy 11, nebo 12 nesedlal, nemáme si o čem moc povídat, musíš si je projet a poznat obě. Rozdílů je hromada a přitom žádné.
Recenze
12 je podstatně silnější, než 11, i když mluvíme jen o jinak vrtaném motoru a mírném zvýšení síly, kdy moje 11 z 1999 jezdi s 78kw a aktuální 12 z 2003 s 90kw, v rozdílu 12kw je slovně zanedbatelné, ale pocitově je to velmi příjemná změna.
Tak jak je 11 akční, spíše městská, agresivnější, živější a na delší cestování maličko postrádá, tak 12 je taková dospělejší, kultivovanější, vyspělejší. Už je to městsky pocitově trošku jiné, ale zas když z města vyjedeš, zapomeneš, že jsi tím městem vůbec vlastně projížděl, ale pořád to není žádná tragédie, pořád mluvím o porovnávání 11 a 12.
Přirovnal bych to k sourozencům, kteří celý život žijí a dělají všechno společně, až skoro k dvojčatům, kteří jsou ale přeci jen jiní, kdy 11 je takový mladík, který pomalu dospívá a kdy 12 je už takový zaběhlý dospělý chlapík, který je tím životem už trochu poznamenaný a ví, jak to chodí. Jsou si dost podobní, ale každý je maličko jiný a vlastně se skvěle doplňují.
Moc pěkná sbírka a porovnání, to já u své ZR-7 a ZX-12R zažívám propastný rozdíl