PROFIL MOTORKY

Aprilia SL 1000 Falco (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník zdenofido
Vloženo 3.3.2007
Aktualizováno 19.3.2011
Zobrazeno 7 110x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Moje první velká motorka po x letech pauzy po Jawě 350/639. Krásná červená, krásný design a super zvuk. Na itala spolehlivá, čekal sem to horší.

Více fotografii

Recenze

Proč Falco a zkušenosti s ním:
Než sem Falco koupil, asi osm let sem nejezdil. Poslední motorka co sem před lety měl byla Jawka 350/639.

V lednu 2007 sem koupil tohle Falco, mělo na budíku 3.348km, bylo po prvním majiteli, ještě na původních gumách MEZ3, bohužel padlé. Majitel na něm spadl a protože z něj pak měl respekt, jen stálo v garáži. Koupil si na blbnutí 125cku VanVana. Široká řídítka nutí tělo do mírného předklonu, vysoká, nahoře široká nádrž má vybrání pěkně na nohy, tvrdé sedlo z kterého zadek nikam neklouže ani vpředu netlačí na..., ani umístění stupaček vpohodě- nohy nejsou zbytečně krkolomně zalomené. Je to pohodlný sportovně- cestovní posaz. S ovladatelností i spolehlivostí (na Itala super) to není zlé. Zlaté brzdy Brembo brzdí krásně na dotyk dvou prstů, ale většinu z potřebné brzdné síly zvládá při jízdě samotný motor. Po čtyřech sezónách máme o 11tis km víc a žádného většího překvapení s poruchami sem se nedočkal. Až na pár drobností. Černá spojková kapalina po výměně opět zčerná po ujetí cca 100km, prý normalní. Při pálení zadní gumy před výměnou sem přehřál spojkový plech. Koupil sem kvůli němu zbytečně nové spojkové lamely Lucas a spojka stále klouzala, až sem dal plechy na stůl a jeden byl místo I ). Vyměnil sem jeden plech (k dostání jen jako sada) a spojka pak vesele fungovala dál.

Závady k 12/2009:
-ztyřelá hadice mezi zásobníkem oleje a motorem
-pokroucené kotouče z pádu prvního majitele
-pokroucený spojkový plech (mezi spojkovými lamelami)
-černající spojková kapalina

Motor:
Rakouský Rotax. Silák tak akorát. Výkon slušný, odspod táhnoucí s postřehnutelnou (ne moc, ale je tam) výkonovou dírou mezi 5-6,5tis ot. Čím rychleji se jede tím lépe motorka funfuje. Motor v pomalých jedničkových zatáčkách až moc divoce reaguje na pootočení plynem a objíždění malého kruháče dá trošku zabrat, prostě najet a stejnou rychostí projet, nebo velmi jemně opatrně přidávat. Motor sežere cca 1dcl oleje na 2tis km.

Úpravy::
Krátce po koupi motorky sem koupil a vyměnil původní vzduchový filtr za K&N. Motor začal pod plynem krásně chrochtat z pod nádrže. Po třech sezónách a 10tis km sem filtr kontroloval a byl naprosto čistý. Pak přišlo ke slovu namontování laděných výfuků Viper. Zvuk se změnil z pěkného prckání na basovou kanonádu, ale bohužel výkonový propad v 5-6.5t. ot se zvětšil. Projevoval se polevením akcelerace a rozvibrováním celé motorky (hlavně při jízdě ve dvou), po překročení 6,5 tis. ot. se motorka zbláznila a vystartovala dál směrem k omezovači. Koupí čipu Arrow z RSV se reakce na otočení plynem přiostřily, při jízdě se díra ve výkonu zmenšila a motorka celkově působí o dost nadšeněji než před montáží výfuků. Díra ve výkonu je tam stále, ale už ne tak výrazná. Tu bych přirovnal asi jako před osazením laděnými výfuky- je postřehnutelná, ale nic hrozného.

Náplně:
[/b]Hned po koupi Falca a první výměně oleje sem do motoru nalil Castrol R4 10w50. Po asi 1tis km ztyřela hadice mezi motorem a zásobníkem oleje a stříkal mi pod zadní gumu čůreček oleje. Motorka několik let stála, vyměnil se ho za čerstvý. Stejně sem nevěděl kolik ho zbylo a na Falcu je zvláštní způsob měření hladiny oleje. Motorka má běžet na volnoběh a stát kolmo a pak se na průhledné trubičče vedle olejového zásobníku měří hladina, kdo to zkoušel ví, že je to nemožné. Trubička se smočí olejem a už na ní není nic poznat. Opět sem po vypuštění nalil Castrol R4. Minulou sezónu sem změnil olej a nalil výrobcem doporučovaný 15w50 od Motulu řady 5100. Motor zneklidněl a začal se víc ozývat. Spotřeba oleje zůstala stejná. Letos po přechodu zpátky ke Castrolu tentokrát k nástupci R4 Power1 Racing 10w50 začala klouzat spojka, opět její rozborka a výměna podezřelých dvou plechů. Motor zpátky ztichl a celkově se jeho chod zklibnil. Olej neměním po předepsaných 7.500km, ale jednou za rok na jaře, podle nájezdu to je někdy po 3-5tis km.
Co motorku mám jezdím vesměs na 95 oktanový Shell V-power. Když jezdím dál, leju co kde po cestě je s 95 oktany (Benzina, nebo OMV), ale na 95 Shell V-power jede Falco pocitově lépe. Na stooktanový V-power Racing je ale mazec! Zvuk a reakce se zostří a motorka jede lépe odspodu a při vrknutí plynem na trojku ve třech tisících se přední kolo lehce odskakuje od země. Do svíčky nejde, jen si na vidlích pěkně poskočí. Tam kde s 95kou motorka řetězem klepe o vidli je nervózní- podtočená se stooktanem bez ramcání a třesu zrychluje. Díra ve výkonu jako by se ztratila, na trojku, kdy ji už jde běžně poznat motka proletí otáčkoměrem jak splašená. Ale třeba 100 Cerreru sem nějak nezaregistroval mimo ceny. S 98 oktanovým benzinem z Luk Oil byl rozdíl v chování rozpoznatelný po přechodu z 95ky Benziny. Z jara 2009 měl motku na týden půjčenou kamarád. Dal sem mu ji s plnou nádrží 95ky a po jejím vyjetí natankoval 100 oktanový V power racing a nešetřil slovy chvály. Na sezonu 2010 sem začal brát 100 Vervu Benziny. Není to takový kalup jako se Shellem, ale aspoň ho nestojí litr 36kaček.. Na stojanu se píše že má 98oktanů. Taky sem se na mnoha místech dočítal, že je to blbost a vyšší oktanové číslo nemá na výkon vliv, křivky průběhu výkonu s různými oktanovými čísly se takřka nelišily, někdy se dokonce naopak naměřený maximální výkon snížil. Tak nevím co si o tom myslet. Já a nejen já sem to na svý motce poznal, na měření výkonu sem nebyl. Doporučuju Falkařům (RSVéčkařům) vyzkoušet a pak mi tu můžete vynadat za kilo navíc za plnou nádrž.

Brzdy:
Původně byla motorka osazena vepředu kombinací se zlatými čryřpístky Brembo a dvěma kotouči Brembo s průměrem 320mm. Jelikož předchozí majitel s motorkou spadl (údajně při krizovém brzdění a úplném zastavení neudržel balanc a padl na bok), musel sem vyměnit pokroucené a rovnané přední kotouče. Má volba padla hlavně kvůli zajímavému zubatému designu i podle dobrých ohlasů, kladných ohlasů na ně tady na Braking wawe. Časem se mi zdálo že přední kolo nějak hůř brzdí. Při lehkém stisku páčku brzdy začalo přední kolo lehce přibrďovat, potud O.K., ale se zvyšujícím se tlakem na páčku nebyla odezva úměrná stisku, než došlo k úplnému zablokování kola. Prostě bez citu. S původními kotouči Brembo sem tohle neznal. Po doporučení prodejce kotoučů a několika majitelů Falk a RSV sem vyměnil původní destičky Brembo za destičky SBS a cit z přední brzdy se o dost zlepšil. Původní Bremba brzdily dost dobře a neviděl bych v tom problém, škoda pulzování páčky na křivých kotoučích. Jelikož je to s tříletým časovým odstupem, těžko říct která kombinace kotoučú a destiček brzdí lépe, jestli Brembo/Brembo nebo Wawe/SBS. Brzdný účinek motoru s antihopingovou spojkou je skvělý a zadní brzdu sem použil prakticky dvakrát, poprvé když sem se s motorkou sžíval a podruhé spíš jen ze zvědavosti jestli tam ještě je. Její účinek a dávkování bych označil jako mizerné. Brzdí stylem nic, nic a najednou je zadní kolo ve smyku. Při hodně razantním brždění přední brzdou a motorem při agresivním podřazování zadní kolo i přes antihopingovou spojku poskakuje- zvlášť při silnějším brzdění z prudšího kopce- nebo se kolo smýká a nač to ješte pepřit bezcitnou zadní brzdou?

Pneumatiky:
Po koupi Falca sem dojížděl ještě původní obutí z výroby pneumatiky Metzeler MEZ3, kdy zadní guma šla pryč v 3.500km. Jen dozadu sem nechal nazout Michelin Pilot Power 2CT 180/55. Super guma, při prudkém podřazování, brždění motorem a přední brzdou neposkakovala, krásně držela a od zadu sem měl při jízdě dobrý pocit. Přední guma vykazovala známky mírného opotřebení po asi 2 tis km od nazutí Piloty (tedy celkem 5.5 tis) kdy se začaly objevovat sjeté boky a za značné opatrnosti sem je obě dojezdil, o blbnutí už nemohla být řeč. Po sjetí Piloty po cca 3.5 tis km sem obul sadu Conti RoadAttac 120/70 a 180/55, zadní vydržela kilometrově nějakých 5tis a z přední se ještě ani nesjely asi půl milimetru hluboké nápisy RoadAttac. Opět sem jen dozadu obul novou RoadAttac ale rozměr 190/ 50. Proti kombinaci Mez3 a Pilot Power je RoadAttac tvrdá směs a poměrně dlouho jí trvá než se zahřeje a trochu se ji zlepší přilnavost, o blbnutí nějak nemůže být moc řeč, motorka je tak nějak bez citu. Kilometrový dojezd se zlepšil, ale pocit z gum při jízdě dost utrpěl. Nikdy mě nenechaly ve štychu a v zatáčkách neujely, ale pocit z nich mám takový že jsou spíš pro poklidnější turistiku než pro blbnutí s lepším nájezdem km. Pro umírněnou jízdu ve dvou, je hlavně kvůli životnosti vhodnější. Po sjetí půjdou pryč a nastoupí zpátky měkčí sada.

Podvozek:
Co se týče ovládání, podvozek motorky je plně stavitelný a dá se toho dost změnit. Měl sem ho nastavený na tovární nastavení a motka s ním pěkně zatáčí, nepadá do pomalých zatáček. Nedávno sem povolil předpětí pružin (takové ty při povolování vyjížděcí střibrné okroužkované válečky), a v zatáčení se zlepšila, víc teď celá reaguje na změnu směru a víc padá do rychlejších zatáček. Vrchol ovladatelnosti to není (jak to umí třeba nové šestky) a zas tak hrozné taky ne. Věřím že s přezutím na ostřeji profilovanou měkčí sportovní sadu gum se to o dost zlepší. Na jedné pozimní projížďce podvozek až překvapivě dobře pobral přejezd docela slušně velkým kráterem, jinak je spíš z těch tvrdších. Pevnost rámu akorát, jakéhokoli kroucení sem si nikdy nevšiml. Celá motorka alespoň na mě působí velmi pevným dojmem, už od usednutí na její tvrdé sedlo a ujetí prvních metrů. Podvozek nemá tlumič řízení, ale nějak sem si nevšiml, že by ho bylo kdy potřeba, řídítka se ve výjezdech ani nehnou o klepání nemůže být řeč. Uvidíme, jak se bude motorka chovat s měkčími gumami a když si budu dál hrát s nastavením přední vidle. Chce to občas zkontrolovat dotažení krku řízení. Klíč není v sadě nářadí a nový hákový klíč na něj stojí kolem stovky???

Cestování:

Jak už bylo výše řečeno sedlo není z nejměkčích. Měl sem tu čest jet 400km a při dojetí 200km bylo třeba zastavit- natankovat, rozhýbat záda a jet dál. Ochrana před větrem slušná, od 150km/h se vítr opírá do ramen a jde cítit vítr kolem přilby. Ve dvou stech je to uragán a člověka omrzí dál zrychlovat. Maximálka je přes 240km/h na pětku a pak ještě šestka... ale to už je fakt mazec. Opět tvrdé sedlo spolujezdce je slušně velké, ale na větší cestování ve dvou to díky tvrdosti a poměrně vysoko umístěných stupaček zrovna moc není. Futura by v tomhle měla být příjemnější. Spolujezdec má na Falcu vzadu po stranách madla použitelné pro delší cestování stálou rychlostí nikdo ze spojujezců a zpolujezdkyň nepoužil. Jsou dost vzadu. Spotřeba se s laďáky pohybuje okolo 7-8litrů. Bez nich a čipu byla spotřeba kolem 6 litrů při jízdě v jednom. Ve dvou sem spotřebu neměřil, ale budeto asi někde kolem osmi až devíti litrů.

Moje úpravy:
-vzduchový filtr K&N
-laďáky Viper
-čip Arrow z RSV
-brzdové kotouče Braking Wawe
-brzdové destičky SBS
-samolepkový tuning: polepy na ráfky a tankpad pro Italské motky od Proobikes
- padací protektory do vidlí a na rám (novinka, ještě to není na fotkách)

Rád bych:
-sjel sadu gum Road Attac a přezul na něco měkčího
-bílou Duknu 848evo, ale nejsou kačky...
-nebo možná někdy snad GSX-R 600/ 750 k6/ k7

Říjen 2010,

letos sem najel jen asi 1tis km, na budíku nám svítí 14.600km.
Před cestou na STK sem přehodil laďáky za sériové koncovky a motorka s nimi krásně potichu plká za doprovodu ryčení K&N-ka zpod nádrže při přidání plynu v zátěži. Zvuk motoru není vůbec tak zlý, ozývá se z něj jen lehké ševelení. Žádné cinkání, řinčení se nekoná. Při jízdě to byl dost nezvyk neslyšet motor (z výfuků).
Opět sezona bez překvápek za námi.

4- 5. 1. 2011
Aprila dostala údržbu. Rozebral sem zadní přepákování, umyl ho a promazal, namontoval padáky na rám, sundal komplet přední vidle, vylil z nich olej, nalil nový Castrol 10w syntetic, rozebral krk řízení a promazal ho a opět všechno složil. Vyčištení a promazání řetězu je takový standard sezónní péče. K vypuštění oleje z vidlí není potřeba trubky vůbec sundávat z moto, vypustit olej jde pěkně zezadu na noze po odšroubování šroubečku klíčem 14mm - tuším že je k nastavení odskoku - a nalít ho zpátky jde horem po demontování horních vík vidlí 450ml do každé - pozor předek musí být zvednutý (nejlépe na garážovém jeřábu nebo nějakém zvedáku).

26. 2. 2011
moto prodáno :(
hodně šťastných km Miro

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jube
Jube napsal 07.04.17 v 13:52 10b.

Oktanové číslo výkon motoru nezvyšuje, ale kvalita benzínu ano. Stooktanový benzín má v sobě mnohem méně biosra.ek než devadesát pětka. Kdyby se do motoru nalil benzín starý dvacet let, jel by jak z praku. Ale dnes stačí do nádrže natankovat na podzim benzín 95 a nechat ho v nádrži do května, tak se nikam nejede. Zelené lepidlo zas.re karburátor nebo vstřikování i s tryskami a nepomůže nic jiného než ultrazvuková kůra. Stooktanový Shell jede lépe, protože je kvalitnější, obsahuje víc skutečného benzínu a čistící složky - aditiva. Proto těch 36 kaček.

bos1127
bos1127 napsal 09.11.12 v 10:39 10b.

Dobře napsaná recence, kdyby bylo v podobném duchu napsáno aspon 20-30% ostatních, pak je tento server opravdová studnice hodnotných informací z "první" ruky, které se cení nejvíce.

NoFate
NoFate napsal 01.04.11 v 11:42

krasavice

majkyc
majkyc napsal 26.03.11 v 16:37

jasných 10b pro falco :)

Monini
Monini napsal 27.02.11 v 11:40

Pěkný stroj.

Více komentářů



TOPlist