renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zahadnytajemny
Vloženo 7.5.2023
Aktualizováno 3.7.2023
Zobrazeno 2 521x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásný, moderní, přitom ještě poctivě udělaný, univerzálně - sportovní naháč s úžasným hladkým, lineárním a hutným čtyřválcovým motorem.

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: Tříválce mě nějak nechytly. Chybí jim dle mého to nejlepší z dvouválce i čtyřválce. Je to zkrátka kompromis. Ale chápu, že ten právě někdo jiný hledá. Já raději zvolil variantu mít v garáži jak poctivý véčkový dvouválec, tak i plnotučný čtyřválec.
Honda CB 650R: Krásná motorka. Ale oproti Z900 menší motorka a motor méně hutný ve středu, potřeba víc točit a lítat rychle.
Suzuki GSX-S950: Suzuki poctivé technice věřím. Problém mám trochu s tvarem a vzhledem předního světla. Kukuč Z900 se mi líbí víc. Navíc nebyla v dosahu předváděčka a možnost si ji vyzkoušet. Škoda.

První dojmy - Ve srovnání s mým V-Stromem rozpačitý první dojem. Všechno jinak. Krátký předek bez jakékoliv ochrany, fučí na mě, helma i hadry plné much, sportovní posez, jiný zvuk a projev čtyřválcového motoru...ale přesně tak rozdílnou a kontrastní motorku jako druhou motorku do garáže hledám.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je hodně univerzální. Takže by mohla vyhovovat docela širokému spektru lidí.

Doplňky na motorce - Zatím jen padáky a ochranná mřížka chladiče. Vybírám tankpad, brašnu na sedlo spolujezdce nebo tankbag s tanklockem.

Recenze

Miluji svého V-Stroma 650, 2019, kterého mám od jeho "narození". Ale malinko mi začal chybět určitý adrenalin. Dost to zlepšil laděný výfuk, ale stejně. Rád zkouším i jiné motorky, které si od prodejců půjčuji. Minulý rok mi učaroval Versys 1000, kterého jsem si půjčil. Hlavně ten úžasný lineární, přitom ve středu hutný čtyřválcový motor od Kawasaki. Ale prodávat Stromíka nechci a mít 2 zaměřením podobné motorky je blbost. Rozhodl jsem se pořídit si ke Stromíkovi druhou úplně jinou motorku tak, abych měl široké spektrum využití i zábavy.
A po vlastních praktických zkušenostech mi vyšla jako pro mé požadavky ideální Kawasaki Z900. Ještě jsem váhal, zkoušel i variantu RS, která je nádherná, ale posez byl podobně na pohodu jako u Stromíka a já chtěl opravdu větší změnu, sportovnost.

Nejvíc mě oslovila "bílá" barevná varianta (i Stromíka mám bílého). Když se objevila nabídka od prvního majitele, ročník 2020 jen s 3660 km za dobrou cenu, bylo vymalováno.

Mám zatím najeto jen pár set km, ale jsem s volbou spokojený. Je to přesně to, co jsem chtěl. Krásný, moderní, přitom ještě poctivě a festovně udělaný, univerzálně - sportovní naháč s úžasným hladkým, lineárním a hutným čtyřválcovým motorem. Na rozdíl od řady jiných čtyřválců, jede krásně i ve spodním a hlavně středním pásmu otáček. Zvuk motoru, sání i s originálním výfukem je parádní a k motorce sedí. Je to moje první motorka. kdy nebudu řešit laděný výfuk. Motorka není přeplácaná elektronikou. Reálnou spotřebu mám zatím mezi 6,1 - 6,4 L/100. Počítač ukazuje 6,4-6,6. Vyšší spotřeba je jedna z mála výtek. I když jsem o ní věděl, přece jen litrový čtyřválec si vezme víc než V-Strom 650 s dvouválcem (cca 4 L/100).
Pak je to sedlo. Trochu z něj sjíždím k nádrži a i zadek se časem ozve. Jasně, je to sportovní, ne vyloženě cestovní motorka.
Stojánek by mohl mít silnější pružinu. Občas se v dráze sklápění "zasekává".
Páčka spojky by mohla jít o něco lehčeji. Po celém dnu je to trošku posilovna. Taky její nastavení by mohlo jít ještě víc k řídítku. Mám nastaveno na 5, ale mé krátké prsty by snesly klidně ještě jeden bližší stupeň.
Sice nejsem příznivcem kopce elektroniky na motorkách, ale potenciál toho krásného infotainmentu je nevyužitý a zasloužilo by si to v dnešní době větší konektivitu s mobilním telefonem, zrcadlení navigace a dalších funkcí.

7/2023
Tak už se mi podařilo dostal při dvou tankováních s průměrnou spotřebou i těsně pod 6 L (5,8 -5,9). Vyzkoušel jsem i jízdu ve dvou (já cca 120 a spolujezdec 70 kg) a pokles výkonu jsem skoro nepozoroval. Na rozdíl od V-Stromu, který v jednom super, ve dvou už se zadýchává.
Našel jsem ergonomickou mušku, kdy v některých polohách pravou nohou ( vel.boty 44) narážím na kryt výfuku.

Další postřehy časem doplním.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vopák
vopák napsal 08.05.23 v 13:47 10b.

Krásný zetko

krajtas
krajtas napsal 07.05.23 v 20:23 10b.

Držím palce, chtěl jsi to tak to máš Tome, spoustu kilometrů bez nehod kamaráde.

Samíc
Samíc napsal 07.05.23 v 13:56 10b.

dobře napsáno

Více komentářů



TOPlist