Lokomotiva z konce druhého tisíciletí.
Motorka koupena od FIRMA:Filipenský Tomáš (Jihlava)
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - První dojem byl smíšený. Silný motor v "divném" rámu. Motorka mi padla do ruky až po řádném servise a výměně předních tlumičů.
Motorku bych doporučil pro - Pro motorkářem kteří mají už nějaký ten rok ježdění za sebou, mají rádi klasiku a nepotřebují žádnou moderní elektroniku.
Doplňky na motorce - Postupem času jsem na motorku přidělal padací deflektory, vyhřívané rukojeti, nosiče zavazadel, plexi od firmy Puig a tlumiče od firmy Matris.
Recenze
Stroj jsem si ani tak nevybral a nikdy jsem o něm ani neuvažoval. Situace se v rodině semlela tak, že tchán měl tento motocykl od funglovky a po 20 letech se rozhodl, že už mu doma překáží, tak jsem se jí ujal.
Motorku mám doma jako jeden z více strojů. Každopádně je to opravdový kus poctivé motorky, která chyby neodpouští. Z elektroniky jsou tam jen světla a blinkry.
Několik let stála v garáži a jela jen občas. Po té, co jsem si ji dovezl domů, jsem vyměnil olej, filtry, svíčky, brzdové desky, nechal seřídit a vyčistit karburátory, vyměnil originál řídítka za širší a koupil do předních pouzder tlumičů pérování od firmy Matris.
Dost to motorce pomohlo a je to zase o něco jistější stroj. Ještě se chystám na repas zadních tlumičů od pana Procházky.
Brzdy a podvozek jsou jaké jsou a není to zrovna TOP na takový těžký stroj. Pořád se ale bavíme o 24 let staré motorce a proto od toho nečekám výkon dnešních komponentů.
Stroje jsem se ujal, když měl najeto 25 tisíc kilometrů. Teď jsme na 35 tisících. Nechal jsem preventivně vyměnit spojku, jelikož začala klouzat. Díky "zručnosti" jednoho nejmenovaného moto servisu jsem spojku měnil ještě jednou, ale to je jiný příběh.
Motorka se nejlépe cítí na kvalitních asfaltových cestičkách, ale žádný trhač utažených zatáček to není, alespoň ne z jezdcem mých kvalit.
Na motorce se dá skvěle cestovat. Nechal jsem udělat od kamaráda nosiče na textilní brašny a koupil štítek od firmy Puig. Také jsem motorku vybavil nabíječkou na telefon a vyhřívanými rukojeťmi.
Ten štítek má zcela zásadní vliv na cestování. Díky němu se dá po dálnici chvíli uhánět i 140 Km/h nějakou chvíli.
V roce 2022 jsem Yamahu poslal firmou Motobox do Řecka a přes Albánii, Černou Horu, Bosnu a Hercegovinu upaloval dom. Fantastický výlet!!! Motorka fungovala bez jediného problému. Doléval jsem pouze 2 dcl oleje a jednou utahoval řetěz. Průměrnou spotřebu jsem měl 5,8 l na 100 Km.
Krásné XJR s luxusním nájezdem
Fotky a videa z cesty jsou dobrá inspirace, díky za ně
Moc pěkná mašina
Super klasika. Zlaté 80 - 90 roky...