renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 900 R (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TadMad
Vloženo 11.4.2023
Aktualizováno 11.4.2023
Zobrazeno 2 404x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Perfektní mašina, která sedne "skoro" každému.

Motorka koupena od CarTec

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 650R: Hodně jsem zvažoval, ale nakonec mě táhlo BMW víc a rozdíl v ceně nebyl až tak velký.
KTM 890 Duke: To už se mi zdálo moc na moje (ne)zkušenosti. Výrazně dražší.

První dojmy - Velmi dobře ovladatelná motorka - rozhodně nelituji. Moto má sportovní charakter, ale i já jako „vyklidněný“ jezdec jsem absolutně spokojen s jízdními vlastnostmi. Spoustu vychytávek, když nevíte co s penězi.

Motorku bych doporučil pro - Ve spoustě recenzích avizováno, že to je moto pro kohokoliv vč. méně zkušeného jezdce a to je můj případ a 100% souhlasím ale... Mám za sebou 5000 km a stále se učím a trénuji a loni jsem u toho zůstal. To považuji za klíčové. Když dovolíte (a připlatíte), tak moto na základě asistentů za vás hodně hlídá. Takže začínající jezdec určitě ano, ale chce to klidnou hlavu a trénovat. Všichni ostatní budou nadšení. Pro profíka to asi nebude úplně ono.

Doplňky na motorce - Vyhřívané hefty, quickshifter, dynamic + dynamic PRO, čelní štítek, pár neorig. drobností

Recenze

Když jsem si ujasnil kde a na čem chci vlastně jezdit, tak se můj výběr zúžil na Hondu CB650R a BMW F900R. Na CB650R jsem několikrát jel a nemám absolutně co vytknout až na to, že mých 180 cm se zdálo už hraničních a Honda působila takovým menším dojmem. Když jsem však zjistil, že základ F900R je „jen“ o 17 k dražší, tak jsem moc neváhal. Moto jsem koupil v CarTec Ostrava a po pár drobných zdrženích kvůli barvě dorazila v březnu 2022. Jak jsem psal výše, tak mám cca 5300 km a musím říct, že mě to začíná bavit čím dál tím víc. Nemá smysl popisovat jak se moto chová apod., protože se rozhodně v této oblasti nepovažuji za fundovaného, to můžete mrknout na hromadu recenzí na YT. Mé zkušenosti z pohledu začínajícího jezdce na velké moto jsou rozhodně pozitivní. Mám za sebou už několik jízd s kamarádem instruktorem a je to čím dál tím větší zábava. Moto mám na relax a víkendové ježdění. Hodně lidí kritizovalo příliš zalomené nohy, ale s tím vůbec nemám problém, ale je pravdou, že jsem hubené postavy 180/70 a kdo má víc jak 185 cm a o pár kilo víc než já, tak to může být na delší cestu méně pohodlné. Na dlouhé cestování těžko říct, sedlo je tak na 2 hod. OK, pak to začne tlačit a chce to pauzu. Každopádně v budoucnu plánuji vyrazit za hranice, tak uvidíme. K výbavě. Za vyhřívané hefty bych dal metál - to je opravdu pecka. Za quickshifter už ale ne. Buď to neumím (což nevylučuji) nebo to prostě nemají úplně vyladěné (což bude spíš pravda - quickshifter kritizují i jiní). Směrem dolů to funguje špičkově a nemám výhrady. Směrem nahoru je to horší. 1-2 opravdu kope. Ať to zkouším jak to zkouším (pořádně vytočit, lehce to tam zařadit apod.), tak to téměř vždy kopne. Z 1 na 2 QS nepoužívám vůbec, to je opravdu nepříjemné. Nicméně 3-4 je trochu lepší a 4-5-6 je celkem v pohodě i při nízkých otáčkách. Tohle je asi jediná věc co mě mrzí, protože jsem za quickshifter + DYNAMIC mód připlatil 17k a čekal jsem, že to bude plynulá záležitost, ale žiju s tím. Celkově jsem si připlatil k základní ceně 225 k dalších cca 25 k (viz doplňky). Na druhou stranu prodejce mi dal zajímavou slevu. Další BMW vychytávky jsou myslím už fakt zbytečné, ale záleží na každém. Spoustu věcí si můžete řešit zvlášť za výrazně nižší cenu (kontrola tlaku, držák MT apod.). Pneu jsou od výroby Bridgestone Battlax S21. Ty jsou za mě perfektní a i po těch 5 tis. km jsou cca v polovině životnosti, ale nejezdím žádnou pilu, ale spíš sportovně-klidnou jízdu. Spotřebu si již dlouho držím na 4,2 l/100 km (jezdím jen okresky). Závěrem. Motorka je opravdu chytlavá a těším se na každé svezení. Myslím, že jezdec z menší mašiny nebo méně zkušený si ji může dovolit. Např. RAIN mód je opravdu krotký. Když navíc koupíte DYNAMIC mód, tak ještě dostanete bezpečnostní asistenční systémy ABS Pro, dynamickou kontrolu trakce (Dynamic Traction Control – DTC), dynamické ovládání brzd (Dynamic Brake Control – DBC) a řízení točivého momentu motoru (MSR), které různě zasahují podle módu který máte nastavený. Takže mašina pár chyb odpustí, ale bez rozvahy a tréninku to nejde. Každopádně se většina asistentů dá buď vypnout nebo omezit v režimu DYNAMIC PRO a užít si to naplno. Kdybych měl hodnotit poměr, cena, výkon, tak za mě 8 z 10. P.S. Záběhový servis 3,9 tis Kč., to se dalo zatím přežít. Uvidíme co pravidelný po roce.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PallkoXR
PallkoXR napsal 13.04.23 v 20:50 10b.

Ja mám verziu XR a QS bez problémov medzi 1-2 až za cca 5500 otáčkami, nižšie to kopne. Ostatné rýchlosti bez problémov.Sedlo som volil wunderlich lebo originál je naozaj lavica len na krátke jazdy. Veľa šťastných km.

janpoko
janpoko napsal 12.04.23 v 15:30 10b.

Díky za recenzi. Až budu mít děti větší a bude nějaký místo v garáži, tak bych něco takovýho chtěl k mému BMW C400X. :)

Více komentářů



TOPlist