renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Twin (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TON-UP
Vloženo 23.3.2023
Aktualizováno 2.4.2024
Zobrazeno 3 636x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Britská poválečná klasika se závanem moderní techniky 21. století.

Více fotografii

Motorka koupena od Triumph-Radek (Olomouc) - Triumph Olomouc, všichni super, doporučuji.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster: Protože už jsem jej měl a po Triumphu toužil dlouho - rozepíši se níže.

První dojmy - Je to mašina, na kterou sednete a jedete, vše je kde má a je to na první dojem jak na staré Jawě 250 s velkým budíkem z novější ČZ, kterou jsem měl v šestnácti (a 350 v sedmnácti :-). Je to jednoduchá, ovladatelná a nezáludná motorka.

Motorku bych doporučil pro - Pro mě ! Asi jsem to popsal v recenzi. Kdo z vás prožívá podobné pocity, je určitě adeptem minimálně na návštěvu showroomu.

Doplňky na motorce - Aktualizace dne 25.9.2023. Po půl roce vlastnictví motorky jsem koupil ochranný grill chladiče a ochranný plech motoru. A hlavně - závodní zadní tlumiče FOX! Yes. Inu a s jídlem roste chuť, 28.3.2024 dorazilo přešité sedlo od “Rutana”, velmi odvážně popustil uzdu fantazii a zadní půlka motorky teď vypadá úplně jinak. Gelové vložky pojedeme se ženou letos vyzkoušet zas do nějaké wellness chýše, napíši pak i jak se na lopatě sedí . Jak vypadá se můžete mrknout ve fotkách. No a s tuningem je konec! Myslíte? Tak zas za půl roku až rok napíšu o nějaké penězovytahovačce co vypadá megacool a musí na tý moto prostě být, nazdar!

Recenze

Proč?
Chtěl jsem motorku už s technikou 21. století, která poslouchá a dojede na místo určení bez repase elektroniky izolačkou a vyčistění karburátoru mezi poli, ale také zažít ten pocit, který si pamatuji z dob, kdy jsem jezdil právě mezi těmi poli, čistil karburátory Jikov a omotával izolačkou uklepané dráty, o víkendu pak absolvoval cvičení s pájkou, desítkou klíčem, kleštěmi a šroubovákem. Chtěl jsem motorku s krásným, dunivým zvukem bublajícího dvouválce, cítit zas vůni benzínu a kůže, ty krásné vibrace při zrychlení, před sebou mít mega budík s velkou komíhající se rafikou ukazující zběsilou rychlost 80km/h a na plný plyn mít možnost si olíznout i "ton-up speed". Musí to být dvojsitz, jak říkáme my češi, abych mohl vozit krásné holky na koupák (aby nedošlo k omylu ve výkladu, myslím tím svou ženu a dcery). Prostě romantika mezi poli musí být 10/10.

A proč Triumph?
V roce 2001 jsem viděl poprvé v nějakém moto periodiku na papíře Bonnevilla a jako vášnivý jezdec starých Jaw se zamiloval. V roce 2007 jsem jel na modrém Thruxtonu, nakonec jsem odolal a koupil pozemek, kde teď bydlíme. Ale pořád po "Bonniem" pošilhával, jel jsem i na něm, něco mi ale pořád na posedu, nebo konkrétním typu motorky v bazaru, nesedělo, peníze na něj spíš nebyly, než byly, čas nenadešel, osud nebyl naplněn. Nakonec jsem se ustájil u Italů z Bologně. Toho vůbec nelituji, byla to fakt paráda a pořád, když vidím Ducati, vlhnou mi oči. Nyní (3/2023) jsem si šel nezávazně sednout na nějakou motorku do Triumphu v Olmik city - bo jaro. Speed Twin 900 byl na první dobrou přesně ten klon Café/street racera starých časů, který jsem hledal a peníze na něj už spíš byly, než nebyly. Vše do sebe tedy zapadlo, čas nadešel, osud se naplnil. Ano, po 22 letech od prvního spatření nového Bonnevilla. Moc díky mé ženě, těším se na vyjížďky s tebou Baru .

A teď zrychlíme, dost bylo romantiky - úložný prostor 0, batoh, tankbag nutný, spotřeba 3,8-4/100km po první tisícovce - dle stylu jízdy. Servis a poruchy - nemám. Jízda je nezáludná, má nízko těžiště, bublavý motor, který je naladěn do nižších pásem a např. proti Ducati snese podtočení a kroutící moment pobere opravdu hodně. Když jedu 50, nemusím si vybírat mezi skákáním a vytočeným motorem . Brzdy jsou dobře dávkovatelné - obě, zcela dostačující na běžné ježdění, na okruh se s tím nechystám. Podvozek je opět krásný standard, co víc říct. Srovnat mohu s Monsterem od Ducati (když nepočítám ty desítky dvoutaktních Jaw, MZ a dalších skvostů tehdejší doby). Má velmi podobný posez jak Ducna, který jsem hledal, těžíště je lehce na rukou, ale ne tolik jako na Duc (proti "normálnímu" Bonnevillu je to za mne lepší), má úzkou nádrž a je celý takový "do ruky". Při jízdě byla Duc opravdu splašená trubka, tohle je stroj na větší pohodu, klidnější a ani jsem nechytl nějaké velké saze, což prospívá i klidu v mysli spolujezdkyně - nejvíc legrace je prostě na tom krouťáku ve středu. Možná je to i o deset let klidnějším (rozumí se starším) jezdcem.

Kde se cítí nejlépe? U nás v garáži a na okreskách v okolí.

Dá se na tom cestovat? Jistě, na všem se dá, na 350 jsem projel kus ČR i Slovenska se spacákem a stanem, ale bylo mi 15-25, takže tohle to jistě zvládne také . A pokud k tomu v mém podání nakonec přecijen dojde, napíšu to sem a chlubit se budu jak straník před volbama jak su dobré motosynek.

Edit 27.6.2023 - 3 měsíce provozu:
- najeto 1200km
- servis po 1000km = 3006,- v Triumph Olomouc. Vše OK.
- cestování v 1: víkend v Beskydech "na bečku", nájezd 170km - bagáž: tank bag + batoh + rolka omotaná gumicukem = no problemo, pro mě super zážitek.
- cestování ve 2: romantika Jeseníků a Bouzova se ženou,190 km/den, parádní.
- cestování ve 2 na víkend : máme před sebou Beskid Żywiecki a Wisła, tedy Polsko. Držme si palce. Kufry jsem nakonec nekoupil a zarezervoval hotel s wellness. Dáme to na kreditku a plavky, v hotelu pak na župan a žabky - doplním jak to dopadlo, těššing je velký (słownik polski: nie móc się doczekać).
- Jistě jste pochopili, jak si slovo cestování na tom hurikánu představuji.
- Zatím jsem velmi spokojen, líbí se mi moc a co jsem chtěl, to jsem dostal. Přeji vám všem radost na vašich strojích a někde na cestách - ahoj!

vysvětlivky:
- slovo "cestování" v mém podání může být někým chápáno jako "výlet" (uvádím to zde pro pořádek, aby nedošlo k nedorozumění s cestovateli z klubu "Iron ass" 1000+km/den).

Edit 27.7.2023 : Wow, jsme zpět! Cesta do Beskyd a Beskid dopadla na "výbornou". Ve dvou jsme ujeli skoro 500 km za víkend a jde to . Romantika jako blázen. Doporučujeme Aries hotel Wisla a cestu přes Bílou a kolem Wisly - moc fajne!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lekvii
lekvii napsal 03.04.24 v 08:24 9b.

Pěkný příběh a mnoho šťastných kilometrů přeji ××

limbus
limbus napsal 31.07.23 v 09:20 10b.

Nádherná mašina a bacha na tu romantiku s ženou aby nevznikl malý pilot

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 28.06.23 v 11:32 10b.

Máš očividně radost, užívej.

Vladounreal
Vladounreal napsal 28.06.23 v 09:31 10b.

pěkný retro stoj užívej draku

Paťa
Paťa napsal 27.03.23 v 07:17 10b.

Povedená motorka, potvrzuji z vlastní zkušenosti
Co se týče názvu, od roku 2023 Triumph přejmenoval Street twin na Speed twin 900

Více komentářů



TOPlist