Levnější veterán z váženého rodu BMW. Můj první veterán pořízený v super stavu
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Tak jsem se konečně kousek svezl. Nejprve jen 5km, abych věděl, že to drží pohromadě. Včera už 30km. Motocykl má velice pohodlný podvozek a zároveň dobře drží stopu. Slušně a spolehlivě brzdí. Netancuje po silnici a celkově je jízda skutečně přesvědčivě kvalitní na tak starý stroj. Bohužel tomu nesekunduje výkon motoru. Dosáhnout 80 km/h je dost dřina, do prudšího dlouhého kopce se jede tak 50-55 km/h. Vibrace motoru přenášené do rukovětí a rámu jsou na dnešní standardy extrémní. Motocykl při vysokých otáčkách doslova brní. Na volnoběh dokáže BMW spolehlivě běžet odhadem tak 400 ot/min, což je dost efektní. Podvozek je příjemné překvapení, u dosahovaných rychlostí jsem doufal o 20km/h více, vibrace jsem očekával.
Motorku bych doporučil pro - Lepší náhrada Péráku. Bude spolehlivější. Určitě jich nebude na srazech tolik. V neposlední řadě to má určitou hodnotu v Čechách, Francii i Německu - Pérák asi jen v Československu. Za dva tři měsíce už budu mít lepší představu.
Doplňky na motorce - Jsou tam Hella blinkry.
Cena byla opravdu dobrá především proto, že k motocyklu prakticky není žádná historie. Z posledních 20ti let mám možná dva účty. Jinak nic.
Pořídil jsem nový zámek do řízení a nový boční stojan. Boční stojan ale potřebuje delší "svorník" M12 držící motor v rámu - kdyby někdo tušil, kde zajistit...
Recenze
Chtěl jsem něco jiného než Péráka, kterého má u nás ve veterán klubu kdekdo. Na všech tuzemských veterán srazech je záplava tmavě červené barvy. Něco za podobné peníze jako Pérák, ale spolehlivé zahraniční.
Zvažoval jsem britský motocykl, protože mám do Británie dobré konexe, ale odrazuje mne u starších motocyklů řazení na druhé straně a používání imperiálních závitů.
Z východní Evropy, francouzské, belgické a podobné jsem neuvažoval. Italský by se mi asi líbil, ale nevěděl jsem co hledat.
Od BMW jsem měl R75/5 a byl jsem s tím moc spokojený, ale motocykl je to už ze začátku 70.let a s ním bych se nekvalifikoval na některé veteránské akce. R50/2 (a podobné) jsou dražší. R25 podle jiného člena moc nejede a nemá Earl vidlici. R27 je nejsilnější a ještě má uložený motor v gumách, ale nenašel jsem za poslední dobu žádný, který by byl za dobré peníze.
Takže jsem si nakonec jel do Východního Německa pro BMW R26 1958 v pěkném stavu po starší renovaci.
Nejsem žádný hardcore blázen, takže mi nevadí, že jsou na motocyklu blinkry, které v roce 1958 asi ještě k dispozici nebyly. Nicméně o mnoho mladší asi nebudou.
Naopak bych ocenil asi i bezúdržbové VAPE a 12V předělání. Na druhou stranu na motocyklu nebudu jezdit zase tak často a daleko, aby mi vadilo původní zapalování a dobíjení. Navíc Vape na tohle vyjde v Čechách na 17 tisíc.
Už se těším na pěkné počasí a první klubové vyjížďky.
Ahoj. To je nádhera. Moc krásné moto. Úplně si představuji ten zvuk... Taky bych ho chtěl pořídit mezi naše boxery. Tom
Ať dělá radost. Já bych si na nákup netroufl, nepoznám repliky od RMW a tak,..ale máš to krásné!
Super
To je velká paráda
Na tom bych se chtěl jednou projet