Je to dravec s exelentím podvozkem a váhou čtyrstovky.
Motorka koupena od Westmoto
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: Yamaha má malej display , už jsem ji kdysi měl a spíše mě lákal zvuk dvouválu.
První dojmy - První dojmy s úplně novou motorkou jsou vždy trochu problematické. Motor se nesmí točit, brzdy a vše ostatní si musi sednout, ale tady se mi zdálo,že výkonu mám až až i do těch 6000 otáček ( a to mám doma 1290 sas) a brzdy brembo stylema si sedly velice rychle.. Jinak ovladatelnost a lehkost kola.
Recenze
Chtěl jsem něco na blbnuti v blízkém okolí a na vyčistění hlavy.
Velkou motorku na cestováni mám a tak jsem vybíral mezi Yamahou MT 09 a KTM Duke 890. Původně byla favorit Yamaha, protože jsem se chtěl trochu zdokonalit v jízdě po zadním, na což je Yamaha jako dělaná.Po pár návštěvách prodejen mi v Yamaze nakonec bylo řečeno, že pokud se rozhoduji mezi Ktm duke 890 a MT 09 je asi lepši volba Yamaha, pokud bych se rozhodoval mezi Mt 09 SP a Duke 890 R je jasná volba Ktm.
Nyní mám najeto asi 3000 km a mohu potvrdit, že ten motor jede jako ďas a zdá se mi, že je to ostřejší než 1290 SAS . Vytočit dvojku do červenýho pásma s vypnutou kontrolou zvedání předniho kola a trakce chce i pro zkušenýho motorkáře trochu odvahy. Musím říct, že mě to trochu vyděsilo. Motorka zrychluje jako ďas a najednou vyletí přední kolo do vzduchu. Nyní už to mám trochu zvládnutý a na dvojku se lehce zvedá jen rychlým otočením plynu při 30km/h. Je na ní teda znát, že je dělaná aby se nezvedala , ale zrychlovala, takže ta váha na předku se musí překonat.
Je to úžasně ovladatelný stroj a ty brzdy (brembo stylema) jsou fakt skvělý.. Na zakroucených okrskách je ta nízká váha spojená s tím motorem, co letí už od spoda opravdu požitek.
Já osobně ho asi na limity nikdy nedostanu.
Pro dva to není stavěný a ani jsem to nezkoušel. Když jedu se ženou vezmu si velkou.
Velice mě překvapila spotřeba. Když jedu pohodovou projížďku cestovním tempem tak je spotřeba 3,7 l, což je na takhle ostrou 900 dost dobrý.. S 1290 jsem rád když se na dlouhejch štrekách dostanu pod 5l. Samozřejmě když se trochu tahá, tak to o litránek až litránek a půl vyleze.
Na cestování to není dělaný, ale dovedu si na ní představit výlet do Alp.
Sedlo ač se zdá , že je to nízká placka, tak je pěkně široký (pod zadkem o pár centimetrů širši než na 1290 SAS) a docela pohodlný.
Dovedl bych si tvrdit, že na 1290 SAS , která je na cestování stavěná mě prdel bolí o dost dřive.
Zkus dát dopředu o zub menší kolečko (řetěz zkracovat nemusis) a pak je to ten pravej Duke , jak má být;)
Pěkná mrštná potvůrka
??
Super mašina na vyčištění hlavy nebo vypuštění mozku. Přeji jen super km.