renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z650RS (2022)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kohlstein
Vloženo 3.12.2022
Aktualizováno 21.11.2023
Zobrazeno 2 206x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Retro look na retro podvozku, s retro motorem a euro5 výfukem

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - První dojmy byly hlavně z obrázků, protože to bylo měsíc před vánocema 2021, všude řádila ta zasraná čínská koronachřipka. I motorka se musí umět vyfotit a tady, bohužel, fotografická technika ve své dokonalosti začala odhalovat motorky nedokonalosti.

Recenze

Po velmi kladném přijetí Z900RS přišla i retro varianta "pro chudáky". Moje chyba, že jsem měl velká očekávání, která Z650RS úplně nesplnila.

Líbila se mi fakt málo, taková nehezká, nevyvážené proporce, někde snad až odpudivé detaily jako výfuk, divná světla, vysoký motor. Chybí mi rám pod motorem, i kdyby měl být jen šroubovaný. Proti Z900RS bída. Kola? To mně přijde jako levná imitace drátových kol pro ošálení zraku. Neumím si představit ty zlaté špajchny pucovat. A ty díry ve středech ... to se teď tak dělá?

Není žádné tajemství, že je to prekabátěná Z650, a tedy i se stejným motorem, jako má Versys. Obě jsem zkusil ve verzi euro4 a prodleva reakce motoru po přidání plynu mě na zedu sice nenadchla, ale ani mi nepřišlo, že by se na to nedalo zvyknout. Ovšem na půjčeném Versysu jsem to cukání motoru už nevnímal vůbec kladně. Na Versysu mně taky nepasovala ta vysoko umístěná řidítka, která jsem viděl až moc vysoko i na RS. Poslal jsem tedy svoje nevlastní dvojče zkusit pár zatáček v Provensálsku a prý je to dobré, říkal, že na Z650RS si připadal přirozeněji a dokonce prý mu na tom šly i nějaké ty opičky v zatáčkách, a že když se nahnul dopředu, tak v pohodě, ramena si nevykloubil a cukatura motoru se ve variantě euro5 taky nekonala. Ale prý to hrčí jako maluch ...

Dvě věci jsou určitě "správně". Budíky a přední kotouče, které vypadají jako kotouče a ne jako kirigami. (Jo, musel jsem trochu hledat, než jsem našel patřičný výraz pro papírové vystřihovánky.)

Aby ty hezké hliníkové stupačky nevibrovaly, je na každé přišroubované snad půl kilo železa.

Co je ale nadmíru divné, je ta hrozná věc pod motorem, které říkají výfuk. Hnusné hranaté piksle s prapodivnou geometrií, které jsou vylepšené plíškama.

Na Z650 to nebylo až tak protivné, ale na Versysu se mi kravál z toho vajglu před zadním kolem tlačil rovnou pod helmu, asi i kvůli vzpřímenějšímu posedu. Tady to vypadá stejně. Proč nemohli udělat výfuk, jako má Z400?
Malá koláž a voila!, co je to? Z650RS s motorem a výfukem ze čtyřstovky, nebo Z400RS?

Dizajnových prohřešků je na tom povíc, napřiklad zadní blatník, zvaný kačení rypák, ten bych musel ukopnout hned a dát tam něco normálního. A k tomu kulaté sešikmené světlo, obdélníková odrazka a osmiboké miniblinkry?
Co za tajemství se skrývá pod tím ošklivým plastovým deklem na levé straně hlavy motoru? Zřejmě termostat a hadice k němu. A z druhé strany podobně nepovedeně - víčko chladiče na rohu a hadice k expanzce vně rámu.

Narazil jsem na parametr, zvaný objem nádrže. Zed má 15L, RS pouhých 12L. Při spotřebě 4,5L/100km je potřeba po 200km začít směřovat k nejbližší benzínce. Nic moc pro cestovatele a výletníky do neznáma. Také jsem obdivovatelem děsivě prohnutých pořádných kusů železa (zadní vidlice).

Ještě před Mikulášem naskočily první recenze, jedna americká vidí 3x pro a 3x proti takto, pro:
- Classic look
- Osvědčený motor převzatý ze Z650, takže se nebude žádné překvápko ohledně spolehlivosti nebo ceny
- Tím, že to vlastně seskládali ze seriově vyráběných dílů, neměla by cena proti Z650 povyskočit tak výrazně, jako se to povedlo u Z900RS.
(12/2021, v zelené barvě, Z650 180k Kč, Z650RS 210k Kč, Z900 247k Kč, Z900RS 310k Kč,)
Ale fakt je 30 tisíc navrch příplatkem za lepší techniku, nebo jenom za pozlátko?
Proti:
- Ten twin není ničím vyjímečný. Útok na nízkou cenu se jeho použitím sice podařil, ale bude cena to jediné, proč to budou lidi kupovat? Nezaujal by víc čtyřválec původem ze ZX6? (to samé by se dalo říct o dvouválcové Ninje - kdo to může chtít?)
- Výfuk
- Pérování, kde jde nastavit jenom předpětí na zadku, když se počítá s tím, že si to bude pořizovat klientela s váhovým rozpětím 60-100 kg. Zvlášť zadní kyvná vidlice měla být klasičtější rovná a ne ten hnusný prohnutý banán s prolisama (to prohnutí souvisí s výfukem).
Konec literární rešerše ...

Přišlo jaro a s ním i možnost zkusit si Z650RS naživo. A taky ji porovnat se Z650, což byl takový předkrm s pocitově líným vibrujícím motorem a nepříliš pohodlným podvozkem, více zde.
Na Z650RS se sice sedí jenom o dva centimetry výš, než na zedovi, ale díky delší nádrži taky víc vzadu. Na vzpřímený posaz jsou vyšší řidítka tak akorát. Na ručičky a stupnice klasických budíků je dobře vidět a dokonce jsou v zorném poli! Takže za ergonomii má RS model velké plus a říkám si, že zeda by mohli klidně zrušit a dělat jenom tohle. Motor na tomto kuse vibruje znatelně míň, spíš se jenom třese, jak se sbírá z nižších otáček. Cituji, co jsem napsal k zedu: "Motor je ... lenoch? "Zátah od spoda" tam sice byl a reakce na plyn už byla téměř bez prodlevy v porovnání s předchozími Euro4, ale po překročení 7000 rpm zvadl a další vytáčení bylo tak nějak nedojímavé." Najednou to, co mi na zedu přišlo nepatřičné, přijde na RS naprosto přirozené a dostačující. Horší je to se zvukovým projevem, ano, je to jak maluch ...
Přední brzda je kousavá úplně stejně jako na zedu, přední vidlice se stejně prudce zanořuje, ale díky jízdní pozici je to líp zvladatelné. A nebo už si zvykám. Taky zadek je odpružený stejně tvrdě, ale zde chválím sedlo, kde dost rázů od zadního kola na hrbolech pochytá tlustší pěna.
Takže mám do ní jít, nebo ne? Buďme realističtí. Tohle není motorka pro ty, kdo hledají sportovní projev, ty nenadchne motor ani podvozek. Není to ani pro ty, kdo rádi cestují, úplně pohodlná taky není. Tak pro koho? Retro Sport je spíš pro toho, kdo se chce občas projet, není až takový technický fanda nebo čtyřválcový purista, a stačí mu, že to nějak vypadá. A že na tom bude vypadat. Toť vše. Když pominu tu přední brzdu, která se snad brzy ojede a začne hůř brzdit, tak ovládání a řízení je relativně snadné a začátečníka v kožené bundičce a jeans nezklame.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedl
Pedl napsal 28.08.23 v 15:24

Jediné co se mi nelíbí, jsou ty levné přední vidlice.
Jinak je fajn, že motor vyladili, že už tak nevibruje, měl jsem ten dojem už z jiných recenzí. Dost možná i poslední dva ročníky Versysu jsou odladěnější.

Guzo
Guzo napsal 05.12.22 v 07:54 10b.

Som retromilec,ale toto za retro nepovažujem. Naživo som bol zo vzhľadu v rozpakoch,sklamaný. Retro musí potešiť aj oko a na toto by som sa do garáže pozerať nechodil.
Na záver si to dobre zhodnotil,podľa mňa.
Motorku ale inak haniť nechcem.

wild38
wild38 napsal 04.12.22 v 19:17 8b.

hezká motorka, ale jak píše rousini, proč kupovat něco, co kritizuju jako pravý čech...
K té ninje650, kdo to může chtít? v porovnání s cbr500r podobná váha, ale větší výkon, a cestovnější posez... v posledním roce se sice objevila lepší konkurence, ale je vhodná pro začátečníky?

_Kibo
_Kibo napsal 04.12.22 v 17:26 10b.

Čau brácho. Krásný stroj
Tak ať to jezdí. A stav se ukázat někdy do Znojma

Ta Tvoje recenze není zrovna moc pozitivní. Můžu Tě ujistit, že je to super mašina! A má všechno na správném místě.

tudydudy
tudydudy napsal 04.12.22 v 11:50 5b.

Pokud byych zvažoval dát 210 za moto, raději půjdu do ojeté Z900 Rs. Tak jak mne ereso v devítikuli baví, tak mne naopak 650 v tom samém provedení absolutně neoslovila.

Více komentářů



TOPlist