renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kongošt
Vloženo 28.11.2022
Aktualizováno 29.11.2022
Zobrazeno 2 396x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Zhodnocení Hondy Varadero 125 z pohledu 17ti-letého kluka, který žije jen motorkami.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 125R: Není tolik vhodná na cestování
Yamaha TDR 125: Cestovní motorka ve 2T? Ne díky
Derbi Terra 125: Nedostupnost doplňků a náhradních dílů

První dojmy - Po zkušenosti s 50cc skútrem a fichtlem byly dojmy více než dobré. Na můj vkus šíleně široké řídítka, ale ty jsem si po 50 Km zamiloval a kvůli komfortu bych nikdy nechtěl užší, ale byl to nezvyk. Nicméně vše ostatní bylo jen lepší (ještě aby ne po fichtlu).

Motorku bych doporučil pro - Pro vlastníky řidičského oprávnění A1, kteří chtějí jezdit i mimo město, popřípadě na cesty. Pokud na motorku nebudete kašlat jako většina, odmění se vám spolehlivým provozem několik tisíc kilometrů.

Doplňky na motorce - Padáky
- Brašny na padáky
- Postranní světýlka
- Lakovaný blatník, kryt řetězu, kryt kolečka a kryt motoru, kryty hlavy
- Vyšší plexi
- Širší a vyšší řídítka
- Blastry
- Boční nosič, boční kufry
- Laděný výfuk Dominator
- Držák na pití (na padák)
- Krytka brzdové pumpy
- Nabíječka USB, 12 V, Voltmetr, teploměr

Recenze

Proč, jak a kdy Varadero?
- Jednoho krásného dne jsem vyrazil za tetou z Litvínova do Ústí nad Labem na fichtlu, po GO se po 200 Km zadřel na spodku. Pohár trpělivosti přetekl, potřebuji spolehlivou motorku na cesty!
Varadero nebyla vůbec jasná volba, ale byla nejrozumnější kvůli dílům a dostupnosti doplňků. Vybral jsem jedno z Moravského Krumlova (350 Km daleko). Sedli jsme tedy do auta a jeli pro Varadero v hezkém stavu s nájezdem 10,5tis Km z Rakouska. Zpátky jsem to v neskutečné zimě a dešti odjel nějak zpátky, poprvé na velké motorce takovou dálku.

Motor
- Je to 125cc, nelze od toho čekat trhače asfaltu ale výkon je za mě na 125cc v pořádku. Má velice klidný projev a dvouválec krásně zabírá i v nízkých otáčkách. Je schopen zrychlit i z 3,5tis otáček bez jakéhokoliv cukání. Kvalty tam skáčou bez problému, na neutrál je potřeba si zvyknout (když stojíte na místě, vrknout do plynu a až pak řadit neutrál). Jediné co mě na tomto modelu s karburátory vytáčí je sytič, pořád hýbat se sytičem, abych to zahřál je za trest. Spojka se dá dobře dávkovat, na místě se dá rozjet i bez plynu. Jediné kde má trošku problém je například rozjezd ve dvou do prudkého kopce, ale to je spíše problém slabého motoru.

Brzdy
- Díky malému nájezdu jsem při nynější výměně zjistil, že tam byly původní destičky. Každý kritizuje brzdy na váhu, ale pokud ve velké rychlosti brzdíte oběma, není to žádný problém. Zadní je sice opravdu hodně slabá, ale předek je krásně dávkovatelný a zabírá moc hezky.

Podvozek
- Je to motorka spíše na silnici. Do terénu s tím není problém zajet ale musí se brát ohledy na přední vidlici. Je dost měkká a hodně jednoduše jí dostanete na doraz. Zadní tlumič je dobře nastavitelný, funguje velice dobře na svojí kategorii ale na doraz ho taky není problém dostat, pak hodně nepříjemně vystřelí zadní kolo do výšky z dorazu. Jinak si nemohu stěžovat, na silnici funguje velice dobře a krásně filtruje české silnice.

Pohodlí
- Další důvod proč koupit Varana. Chtěl jsem na tom jezdit dálky. Ostatně za sezónu jsem najezdil 15tis jen na něm. Čili na komfort si nemohu stěžovat, v kombinaci se širšími řídítky je to skvělá kombinace na cesty. Spolujezdec cituji "Na tom se sedí stejně jako na BMW GS."

Světla
- Světla jsou hodně slabý článek. Nesvítí to prakticky vůbec, i po výměně žárovek. A to tam je ještě bajonet. Dodal jsem postranní světla a je to lepší ale i v součtu svítí lépe i blbý francouzský Pežot.

Váha a spotřeba
- Váha je hodně rozebírané téma. Podle mě jde jen o zvyk. Jakmile se rozjezdíte, váhu ani necítíte. Dokonce bych řekl, že je obratnější než spousty 125cc motorek. Spotřeba s laděným výfukem okolo 4,5l. Nejméně jsem s ním jel celou nádrž za 3/100 ale jen jsem za skútrem 300 Km, který jel 50-70 (ale jel jsem to ve dvou). Naopak nejvíce si vzal 5/100 když jsem jel celou nádrž v Německu po dálnici.

Servis
- Není co by se dělalo kromě údržby. Po koupi jsem musel nechat přetěsnit vidlici, rovnou jsem nechal udělat i ventily. Doma jsem řešil šmajdající rozetu (kvůli gumám unašeče), dělal jsem olej, filtry, čistil a mazal jsem elektriku apod... Klasický servis po koupi motorky. Díly jsou za normální peníze a dá se 99% opravit doma. Pokud budete dodržovat údržbu myslím, že najezdíte 100tis Km na klid.



Styl jízdy
- Motorka je stavěná na klidnou jízdu, rozhodně ne na broušení stupačkou v každé zatáčce, nicméně i to s ní jde a není to problém. Vše záleží na jezdci. Na všem se dá jezdit na hranici schopností stroj a jezdce.

Dovolím si přidat ještě jednu ukázku rychlejší jízdy:

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ma-Gor
Ma-Gor napsal 07.06.23 v 09:17 10b.

krásně vybavená

Kardi22
Kardi22 napsal 05.12.22 v 17:45 9b.

Tak pane, super... Já jsem v 17-ti letech vlastnil panelku a jezdil jsem opravdu okolo komína a bál jsem se, aby se něco neposr... Takže držím palce a šťastnou cestu...:)

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 05.12.22 v 14:26 10b.

super

Peter-21
Peter-21 napsal 02.12.22 v 15:40 10b.

Veľmi dobrá recenzia

trinidad
trinidad napsal 02.12.22 v 12:23 9b.

Kolik se s tím dá reálně jet? ..jaká je cestovní rychlost..horní hranice?

díky

Více komentářů



TOPlist