renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mzrider251
Vloženo 21.11.2022
Aktualizováno 14.6.2023
Zobrazeno 802x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejuniverzálnější motorka, na které jsem kdy jel. Není nejlepší ani na okruhu ani v lese, ale dostane Vás všude.

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Vysoká koza s úžasným motorem.
Jawa RVM 500: Nízké enduro (jako Transalp - to je pro mě plus) s motorem, který mě nenadchl

První dojmy - Je to divný, ale jede to. Zvláštní chování se ztratilo po repasi tlumičů a montáži nových pneumatik.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je pro cestovatele. Nejlépe v jednom kvůli výkonu a konstrukci podvozku. Pro lidi, kteří radši jezdí než nastavují elektroniku.

Doplňky na motorce - Přídavná světla M-Style
USB zásuvka
Hliníkový dekl pod motorem (domácí bastl)

Recenze

Transalp na mě zbyl. Chtěl jsem cestovní enduro se vstřikováním a ABS kolem 200tis. Po vyzkoušení RVM 500, kde mě nenadchl motor (vibrace a nutnost točení) a Tenere 700, kde je naopak úžasný agregát ale je vysoká, nepohodlná a neobratná (což bych překousl) jsem si řekl že koupím nějaký pekáč jen tak na zkoušku. Vybíral jsem kolem 50tis. víceméně z KLE 500 a Transalp 600. Transalp to svým projevem atmosférického dieselu a relativně nízkým sedlem vyhrál.

Po koupi a nemalé rekonstrukci jsem s ním celkem spokojený. Není sice rychlý a silný, ale dojede všude. Po dálnici stovkou, po louce stovkou... (no dobře, na to koule nemám )
Motor snese nízké otáčky bez nějakého odporu, kroutící moment slušný.
Nahoře to nejede. No a co ?! Stovkou to jede za chvíli a alespoň nepotřebuje umravňovací elektroniku. Vyhrabe se to kamkoliv i bez kontroly trakce
Spotřeba při 100km/h cca 4,6l/100km kombinovaně
Líbí se mi vzhled (narozdíl od novějších modelů)

Brzdy potřebují pancéřované hadice, to je bez debat.
Podvozek vylepšen progresivními pružinami.
Pneu TKC80 - na asfaltu nekloužou a v terénu podrží
Origo světlo je hrůza
Dekl pod motorem není dekl ale blatník. Pod motor totiž nezasahuje.
Chybí šestka, kterou by hravě zvládl.

Pohodlné sedlo, akorátní vibrace, nefouká na tom, zatáčí to pěkně i s těmi velkými koly (to je slabina Tenere 700)

Vzhledem k jízdním výkonům mi bez drapáku nedává smysl... S drapákem super

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BIG-daddy
BIG-daddy napsal 30.11.22 v 10:35 10b.

Pěknej univerzál

Sema
Sema napsal 22.11.22 v 19:27 10b.

Pěkný Transalp. Taky jsem ho kdysi míval, a rád vzpomínám.

Milan1963
Milan1963 napsal 22.11.22 v 09:36 10b.

hansdorf
hansdorf napsal 22.11.22 v 09:14 10b.

Transalpa jsem potkal všude možně, naposledy na hoře Nemrut, Turecko ,kam dorazil až z Francie.
Musí to být bezva skutečně univerzál mašina a hlavně nenáročná.
Tak spoustu dalších bezva zážitků s Transalpem.

Beny73
Beny73 napsal 22.11.22 v 07:20 10b.

Dobrá volba a pravda, že TA 600 byl určitě nejhezčí, ty následné jo, ale... Nenáročná moto pro každý povrch Ať dlouho slouží ...a ten kryt na motoru vypadá super.

Více komentářů



TOPlist