Nejuniverzálnější motorka, na které jsem kdy jel. Není nejlepší ani na okruhu ani v lese, ale dostane Vás všude.
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Vysoká koza s úžasným motorem.
Jawa RVM 500: Nízké enduro (jako Transalp - to je pro mě plus) s motorem, který mě nenadchl
První dojmy - Je to divný, ale jede to. Zvláštní chování se ztratilo po repasi tlumičů a montáži nových pneumatik.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je pro cestovatele. Nejlépe v jednom kvůli výkonu a konstrukci podvozku. Pro lidi, kteří radši jezdí než nastavují elektroniku.
Doplňky na motorce - Přídavná světla M-Style
USB zásuvka
Hliníkový dekl pod motorem (domácí bastl)
Recenze
Transalp na mě zbyl. Chtěl jsem cestovní enduro se vstřikováním a ABS kolem 200tis. Po vyzkoušení RVM 500, kde mě nenadchl motor (vibrace a nutnost točení) a Tenere 700, kde je naopak úžasný agregát ale je vysoká, nepohodlná a neobratná (což bych překousl) jsem si řekl že koupím nějaký pekáč jen tak na zkoušku. Vybíral jsem kolem 50tis. víceméně z KLE 500 a Transalp 600. Transalp to svým projevem atmosférického dieselu a relativně nízkým sedlem vyhrál.
Po koupi a nemalé rekonstrukci jsem s ním celkem spokojený. Není sice rychlý a silný, ale dojede všude. Po dálnici stovkou, po louce stovkou... (no dobře, na to koule nemám )
Motor snese nízké otáčky bez nějakého odporu, kroutící moment slušný.
Nahoře to nejede. No a co ?! Stovkou to jede za chvíli a alespoň nepotřebuje umravňovací elektroniku. Vyhrabe se to kamkoliv i bez kontroly trakce
Spotřeba při 100km/h cca 4,6l/100km kombinovaně
Líbí se mi vzhled (narozdíl od novějších modelů)
Brzdy potřebují pancéřované hadice, to je bez debat.
Podvozek vylepšen progresivními pružinami.
Pneu TKC80 - na asfaltu nekloužou a v terénu podrží
Origo světlo je hrůza
Dekl pod motorem není dekl ale blatník. Pod motor totiž nezasahuje.
Chybí šestka, kterou by hravě zvládl.
Pohodlné sedlo, akorátní vibrace, nefouká na tom, zatáčí to pěkně i s těmi velkými koly (to je slabina Tenere 700)
Vzhledem k jízdním výkonům mi bez drapáku nedává smysl... S drapákem super
Pěknej univerzál
Pěkný Transalp. Taky jsem ho kdysi míval, a rád vzpomínám.
Transalpa jsem potkal všude možně, naposledy na hoře Nemrut, Turecko ,kam dorazil až z Francie.
Musí to být bezva skutečně univerzál mašina a hlavně nenáročná.
Tak spoustu dalších bezva zážitků s Transalpem.
Dobrá volba a pravda, že TA 600 byl určitě nejhezčí, ty následné jo, ale... Nenáročná moto pro každý povrch Ať dlouho slouží ...a ten kryt na motoru vypadá super.