renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OndraF
Vloženo 29.10.2022
Aktualizováno 15.5.2023
Zobrazeno 4 267x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Osvědčený stroj v nové verzi. Mechanika jako vždycky u Stromka skvělá, vzhled je v nové verzi zaměřený spíš na (pochybný) efekt, než na praktičnost.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:PIAGGIO, VESPA, APRILIA, MOTO GUZZ

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Jednou Stromek - dycky Stromek! Jasně, jsou mašiny modernější, větší, výkonnější... ale Stromek je zkrátka Stromek. V jednoduchosti je síla a to se na cestách počítá. Tak jsem svůj 11 let starý kousek se skoro 100.000 kilometry na budíku vyměnil za nového bratříčka... a je to znát.

Motorku bych doporučil pro - Cestování včetně nenáročného terénu, ideálně v jednom, ale i ve dvou se dá...

Doplňky na motorce - Samozřejmě cestovní motorka = polotovar. Co by taky člověk chtěl za cenu (skoro) lepší 125-ky skútru, žejo. Takže: kryt hlavního světla (sundavací mřížka), mlhová přídavná světla, padáky, kryt chladiče, opravdové blastry na ruce a opravdový kryt motoru (ne ty plastové srač...y, co dodává výrobce), vyhřívání heftů, zvýšená řídítka, tankbag na podkově, gelové snížené sedlo + ochranná "mesh" síťka, nosiče kufrů, posuvné plexi Kappa Airflow, držák mobilu, schránka na nářadí Kappa (vleze se jen vlevo), hlavní stojan, botka na boční stojan, protiskluzové polepy na nádrž. Naštěstí až na výjimky je nabídka příslušenství z aftermarketu (čti z Číny) fakt široká a z Alíku za půl darma i s dopravou.

Recenze

Co psát ke Stromku... stará známá, lety osvědčená klasika, kterou v nouzi opraví každý kovář. Dělník a spolehlivý průvodce na cestách... Nový model se po mechanické stránce od starého nijak zásadně neliší, ale pár slov si přece jen zaslouží - aneb co se v časopisových recenzích nedočtete:
Teda nejprv předesílám - je to dobrá motorka. Vo tom žádná. Motor, převodovka, podvozek, ovladatelnost... prostě všeho tak akorát pro pohodové cestování. Není to zrovna trhač asfaltu, ale to po něm snad ani nikdo nechce. Snad jen brzdy by mohly být trochu jedovatější, to jo. Elektroniky přibylo naštěstí jen minimálně - vlastně jen (vypnutelná) kontrola trakce, takže pokud máte zkušenosti se starým Stromem, v tom důležitém je to stále on. A to je dobrá zpráva.
Jenže něco málo se změnilo a nedá mi to nesrovnat:
1) Čumák - jasně, vzhled může být vnímaný individuálně a ta stavba "do šipky" a "na výšku" se nemusí každému líbit (třeba mě ne, ale snad si zvyknu). ALE: na STARÉM Stromkovi mě hned při první jízdě zaujalo to, jak málo na mě fouká. Skoro jako na skútru. Ten NOVÝ má čumák cca o 8 cm užší a navíc nějaký šikmoočka ve snaze být za každou cenu originální "vymyslel" (no, spíš porodil koncem pánevním) z každé strany od světla dokonalé ostře řezané "větrovody", takže mi prostě fičelo na bůčky, a to tak že dost. Naštěstí tomu hodně odpomohla instalovaná ochrana světel, která do toho fukovodu zasahuje a tříští proud vzduchu, ale které kopyto tohle vymyslelo, to by mě takt zajímalo. Možná zkusím vyrobit ještě nejaké deflektory.
2) Hohóóó - koupíte si XT verzi, jakože cestovní, s drátěnými koly na ty šutry v Bosně... a ejhle: "kryt motoru" = kus plastu, "handguardy" = kus plastu. Stačí se křivě podívat a ohne se to, nebo rovnou praskne. Že vám není stydno, pane Suzuki!!! To tam raději nedávejte nic, kór když ta plastová "sexy" srágora prý stojí 8.000, zatímco poctivý hliníkáč od Kappy čtyřku. Tohle fakt nechápeš.
3) Zadek: výfuk má nový Stromek jinak - níž a dál od kola na stranu. Pozitivní je, že držáky kufrů vychází nad výfuk a kufry mohou tedy být blíž k rámu (cca 4 cm na každé straně), což je fajn. Daní za to je, že kufry jsou o něco výš (stabilita), a navíc ne každý kufr nebo tašku jde použít - výfuk je pod bočním nosičem vpravo tak těsně, že třeba Givi kapsa na výfuk naléhá a propálila by se. U níž uloženého výfuku je navíc větší riziko poškození šutrem někde v terénu.
4) Prostor pod sedlem je výrazně menší. Vlastně ne menší - ON NENÍ VŮBEC ŽÁDNÝ. Ve starém Stromkovi jsem pod sedlem měl v pohodě celkem velkou sadu nářadí, antipich i lékárnu. V novém je v místech původních úložných prostor nacpaná řídicí jednotka kontroly trakce a filtr benzinových par. Lékárnička, pokud se tam má vejít, se musí nejprve slisovat tak na 1 cm výšky, a pak se tam dá ještě jakš takš nacpat a tím končím, Tvá Máňa. Filtr už letěl do koše, ale i tak. Kurnik je to CESTOVNÍ motorka, pane Japonec!!!
5) Elektrika. Píše se rok 2022, ne 1922, jenže v Japonsku si toho zřejmě ještě nevšimli. Což je na jednu stranu dobře, nechci tam nějaké super elekto fičurky, ale aspoň na něco šáhnout mohli. LEDky jenom v zadním světle, jinak všude klasické žárovky. Místo USB zásuvky obludná 12V díra vzor 1975 (jako jo, je to pokrok, starý Strom neměl ani tu, ale tyvogy v roce 2022 nemít na cenduru USB???). Jo a sladká tečka na závěr aneb další daň za "inovativní" vzhled: pro výměnu žárovky v hlavním světle je nutné vymontovat palubku... a pro vymontování palubky je potřeba sundat plasty... a pro sundání plastů je nutné... TO NÉÉÉÉÉ...
6) Palubka. Nikdy jsem v recenzích aut moc nerozuměl tomu, co to znamená, když "plasty vypadají lacině". Dyť vypadají všechny stejně. No, teď už to vím. Palubka Stroma vypadá přesně jako ciferník mého bakelitového dětského rádia ze SSSR z roku tak 1965. Všude hrany, "elegantní" vroubkování jediné větší rovné plochy, asi aby se to líp zasíralo a hůř čistilo. Bingo. Jo a když už jsme u těch hran - čudlík na blinkry. Z nějakého důvodu není zaoblený jako u všech motorek na světě, ale hranatý. Ale ostře hranatý - tak, že se o něj bez rukavic v klidu můžete škrábnout. Takže mikrobruska a další dodo...
Nějak nevím, proč se o takových zoufalostech nezmiňuje nikdo z autorů "objektivních" recenzí a všichni jen papouškují reklamní -píp- z letáků, dyť na to museli narazit po deseti minuách ježdění.
Takže vás asi napadá - kruci chlape, proč sis to teda kupoval?
Jenže, ono je to jako s babama. Pokud se dokážete povznést nad drobné kosmetické vady a jde vám o duši (a taky pevný kozy a kulatý zadek, žejo), tak to naštěstí Stromkovi zůstalo a dá se s ním žít. A dobře.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vendavenda
vendavenda napsal 21.08.23 v 21:27 10b.

Přečetl jsem si tvůj popis motorky, moc jsi mne pobavil!
Dík!

Pidak1
Pidak1 napsal 04.11.22 v 21:11 9b.

Za mne parádní porovnání. Souhlas

Jirka60
Jirka60 napsal 03.11.22 v 19:15 10b.

Skvělá recenze! Mám Stromka 650 z roku 2004. Takže jednoho z těch vůbec prvních. Funguje stále výborně v podstatě jen se základní údržbou. A díky tvojí recenzi mám aspoň srovnání s nejnovější generací!??

Pejtl
Pejtl napsal 03.11.22 v 18:21 10b.

Hezkej kousek.

stefan995i
stefan995i napsal 03.11.22 v 15:14 10b.

Více komentářů



TOPlist