renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 850 GS Adventure (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Roman2bk
Vloženo 1.10.2022
Aktualizováno 9.9.2023
Zobrazeno 2 320x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Motorku už nemám, Časem k tomu napíši víc.
Další text níže jsem napsal před rokem, jak jsem ji koupil.
---
Ahoj, zcela nečekaně, asi z mladické nerozvážnosti nebo z momentálního rozmaru jsem si pořídil toto malé GS, jak někdo říká, malého Adví

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Oproti Stromu 650 vypadá F850GSA větší, vyšší a hlavně je mnohem širší v nádrži a to fakt o dost (objem je také větší než u Stromu, má 23 litrů oproti 21, ale vypadá, jako by těch litrů navíc měla aspoň 10 :-) ). Takže by na ní nemělo foukat na nohy. Jinak posed je vyšší, myslím že řidítka jsou také širší a větší motor má samozřejmě o vyšší výkon. Při jízdě rovně ten vyšší posez není tolik poznat, ale při náklonu do zatáčky jsem měl pocit, jako bych seděl "na žebříku" a nedařilo se mi ji do zatáčky jen tak lehce naklonit :-) Je to prostě jiná motorka a otázka je, jestli si zvyknu nebo ne. Funkce, které má navíc, teprve postupně objevuji. Jako jestli jsem schopen poznat rozdíl v nastavení za jízdy (režimy, odpružení, tlumení - na vše je tu tlačítko, už chybí jen tlačítko na změnu počasí :-D ), až po spojení motorky s mobilem, jaké info se přenáší, apod. Překvapilo mě také to, že i když přední skupačky nemají gumy, jen zoubky, že se od nich nepřenáší vibrace. Prostě jako že motor nemá žádné vibrace. I přítelkyně si toho všimla, sama řekla, že oproti Stromu 650 memá vibrace. Jinak stupačky vzadu gumy mají. Další výhodou těch kovových stupaček vepředu je to, že při jízdě ve skoje na nich boty fakt dobře drží. Co se týče spotřeby, tak po dálnici když jsem spěchal (140-150) ukazovalo to 5,5, pokud jsem jezdil tady po okolí, tak zatím 3,9. Takže hodně záleží na rychlosti. Ale to bylo i na Stromu, tam při jízdě kolem 150 to myslím také bralo snad 6 litrů (takto jsem jel jen jednou, přes Německo, když jsem spěchal na trajekt do Anglie).

Motorku bych doporučil pro - Od této motorky očekávám, že bude lépe "žehlit" nerovnosti různých hrbolatých a rozbitých silnic, které člověk potká nejen u nás, např. boční silnice kolem Jeseníků a nebo v zahraničí, např. některé silnice v Bosně, Albánii apod. I když off-road nejezdím a nevyhledávám, vybírám si jen asfaltové silnice, tak člověka občas překvapí, že někde mají i brutálně zvlněnou silnici 1.třídy a nebo že někde na silnici 2.třídy ani nemají asfalt :-)

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti a padáky na motorce byly z výroby. Zatím na ní je o něco vyšší plexi, ale uvažuji ještě o vyšším, jako mám na Stromu. Samozřejmě vybírám kufry. Také plech pod bočák, nebo adaptér (12V-USB) na malou bmw zásuvku, nebo možná jiný tankbag, atd.

Recenze

Nákup byla prostě náhoda, díval jsem se po různých inzerátech a ani by mě nenapadlo, že bych si někdy mohl tuto motorku koupit. Můj Strom 650 má najeto přes 220 tis.km (z toho já přes 150 tis. za 11 let, předtím na něm za 3 sezóny najel tady Valasek 70 tisíc km, jak objel celou Evropu dokola, má na tomto serveru o tom pěkné cestopisy, ten první tady a další v seznamu tady ) a tak jsem se díval, jestli nezkusím něco jiného. Díval jsem se snad po všech cestovních endurech a přemýšlel o všech. Pak jsem náhodou uviděl inzerát s touto motorkou a i když byla mimo původní cenový rozptyl, tak se mi nějak na fotce hned zalíbila... že jsem si nemohl pomoci Dokonce tak, že jsem šáhl i na peníze, které jsem měl úplně na něco jiného... nabalil přilbu a moto oblečení do velké tašky a skoro 12 hodin pro ní jel vlaky ČD... prostě jsem se asi úplně zbláznil
Teď se s ní seznamuji a po prvotním poblouznění a vystřizlívění přemýšlím, co dál. Trochu mě překvapily vyšší ceny různých doplňků (už jen kufrů), tak jsem ještě zvědav, jaká bude skutečná cena za provoz (servisy, spotřeba pneu, atd.). Takže časem uvidím, jestli tato motorka za to stojí a hlavně, jestli s ní budu spokojen.

Jinak motor je řadový dvojválec, oproti F800 má "puls" 270°, tedy konstrukce, kterou má dnes dost jiných výrobců a další prý na ní přechází. Prý to tak bude v budoucnu mít i nový Strom a nový TransAlp. To bude také zajímavé, jaké to budou motorky.

Pro majitelé a příznivce Stromů 650 chci dodat, že ne vše je na F850GSA lepší. Člověk by očekával, že když je nějaká motorka 2x dražší, že bude ve všem lepší a nebo aspoň stejně dobrá, ale už jsem narazil i na něco... no ještě to vše prozkoumám a kriticky sepíši

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Motorr66
Motorr66 napsal 04.01.23 v 17:46 10b.

Romane, změna je život. Ať Báwo slouží ku spokojenosti a vydrží alespoň to, co Stromek

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 12.11.22 v 21:49

Jezdil jsem na ni a popravde me hrozne zklamala predni vidlice. Ale ted budu mit moznost vyzkouset ne-adventure verzi, tam to snad bude lepsi...

ynzha
ynzha napsal 20.10.22 v 08:52 10b.

Užívej.. Prošel jsem stejnou evolucí od Vstroma po stejně barevnou 850GSA a nelitoval jsem nikdy ani vteřinu.
Za tři roky na něm mám něco přes 56000, bez poruch a problémů, tak ať ti drží a dělá radost taky.

Roman2bk
Roman2bk napsal 19.10.22 v 19:44

Ahoj, díky za ohlasy

ChipGS - chtěl jsem ještě zkusit něco podlitrového, protože nahoru se přechází dobře a dolů to jde hůř Takže kardan třeba přijde na řadu příště.

Pedl - jo jo, i sám sebe

Pedl
Pedl napsal 19.10.22 v 08:42 10b.

Ty překvapuješ

Více komentářů



TOPlist