PROFIL MOTORKY

Ducati Multistrada 1200S (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 26.9.2022
Aktualizováno 28.11.2022
Zobrazeno 2 582x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje poslední Ducati byla v roce 2011 Multistrada 1000. Před čtyřmi lety jsem testoval první generaci 1200, ale tenkrát mi moc nesedla, možná za to mohl stav konkrétního kusu. Teď už jsem si k ní cestu našel

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Adventure: Moje srdeční značka, ale žádná z aktuální nabídky mi do oka nepadla... Škoda
BMW S 1000 XR: Více sportovně zaměřená (točivější motor, tvrdší podvozek), což jsem úplně nechtěl, navíc Ducati byla od známého
KTM 1290 Super Duke GT: Nakonec jsem dal přednost motocyklu typu "SUV", když už nebude čistokrevné enduro
Yamaha MT-10: V roce 2018 mě při zkušební jízdě uhranula, ten motor je pecka, ale jak jsem psal i u SuperDuke GT, nakonec padla volba na většího univerzála

První dojmy - Při zkušební jízdě jsem se s ní trochu pral, tak jsme dofoukli pneu a bylo to výrazně lepší. Doma jsem ještě vrátil vidlice do původní polohy (byla puštěná o cca 4mm dolů) a přišlo další zlepšení. A po výměně pneu je to úplně jiná motorka.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce na silnici pohodlí pro jednoho i dva a rád se občas nechá opájet přebytkem výkonu

Doplňky na motorce - * Exhaust servo eliminator

Recenze

To jsem se takhle v září vypravil sám na Advíkovi 890 na pár dní do Alp a tam ve mně definitivně uzrálo rozhodnutí, že pořídím motocykl více zaměřený na silnici. Adventure 890 R je bezesporu skvělá motorka, ale jezdit s ní jen po silnici nedává moc smysl. Navíc můj starší syn Matyáš už prohání malou krosku, pořád mě láká sebou a na to by zase byla lepší nějaká menší lehčí. Tak padlo rozhodnutí pořídit velkou motorku více silničně zaměřenou a k tomu nějakou malou, lehkou, čistě na offroad. Nejdříve jsem koukal po BMW S1000XR, ta už se mi taky dlouho líbí, na jednu jsem se zajel cestou z Alp i podívat, ale nakonec jsem po prostudování všech možných českých i zahraničních recenzí dal přednost Multistradě. BMW je víc sportovně zaměřené, všude jí nazývají supersportem na chůdách a tak jsem nakonec couvnul radši ještě před zkušební jízdou, protože bych na tom lítal jako prase, jak se znám. Navíc Multikáru prodával známý a to taky přispělo k rozhodnutí koupit vášnivou Italku. A další věc – XR se mi líbí, je to fakt pěkná motorka, ale Multistrada je krásná, design Italských motorek je prostě TOP. Vyhrají si s každým detailem, například na kapotách neuvidíte jediný šroubek, všechny jsou důmyslně schované, ale přitom je k nim dobrý přístup. Zatím jsem toho na ní moc nenajel, ale už po těch pár km to vypadá, že si budeme náramně rozumět. Ale asi budu řešit výfuk. Po prvním nastartování u prodávajícího mi zvuk přišel super, ale za jízdy ho moc neslyším, jen chrčení z airboxu, což taky není špatné, ale něco tomu chybí, Ducati by měla mít pořádný basy. Jízdní pozice mi naprosto vyhovuje a po dlouhé době mám zase motorku, ze které normálně dosáhnu na zem. O motoru se zmiňovat snad ani nemusím, to je pomyslná třešnička na dortu, charakteru má na rozdávání a to se mi líbí, tak to mám rád. Co se mi už teď z uživatelského hlediska líbí, je nastavení jízdních režimů včetně souvisejících "asistentů", kdy každý režim má předvolené parametry podvozku, výkonu, ABS, trakce atd. (vše se dá upravit dle preferencí pilota) a za jízdy pak jen zvolím režim a vše se jedním potvrzením přenastaví, sólo se před jízdou nastavuje jen zatížení. U 890 jsem přepnul na mapu Offroad, pak musel ještě zvolit režim zásahu ABS a případně ještě vypnout trakci... Další věcí je ovládání vyhřívání heftů - u KTM jsem musel po každém zastavení, vypnutí a zapnutí klíčku hefty v menu zase zapnout (11 kliknutí !!!), Ducati má na hefty sólo tlačítko a volbu si pamatuje, dokud jí nezměním. Co mi zatím trochu vadí, je kryt koncovky výfuku, o který se za jízdy opírám nohou a mám jí kapku vybočenou ven. To by mohla vyřešit jiná koncovka výfuku, zpravidla nemají ty kryty mezisvodu tak velké.
Čeká mě výměna pneu, tak jsem dokoupil nezbytné nářadí, což je 55mm ořech na matici zadního kola a pro jistotu i přípravek na dotažení krku řízení. No snad ještě letos něco najezdím, abych přidal další dojmy, i když na babí léto to zatím nevypadá…

Listopad 2022 - babí léto nakonec v říjnu přišlo a tak mám nějaké další poznatky. Motorku jsem kupoval s pneu na hranici životnosti, vzorek sice ještě kolem 2mm, ale jezdit už se na tom nedalo, pořád jsem se s ní hrozně pral. Po výměně za nové Pirelli Angel GT je to úplně jiná písnička, jako bych jel na jiné motorce. Původně jsem psal o pořízení laďáku, ale byla by to investice v podstatě jen do designu, protože i po sundání originální koncovky se zvuk nijak výrazně nezmění. Nainstaloval jsem alespoň eliminátor výfukové přívěry, která je tam jen kvůli homologačním limitům hluku, ta je teď stále otevřená a diagnostika motocyklu žádnou chybu nehlásí. Vyřešit se to dá i odstraněním přepážky z přívěry, ale šroubky jsem povolit nedokázal a žádnou nevratnou změnu jsem dělat nechtěl. S výfukem ještě souvisí produkování tepla, při 25°C při popojíždění ve městě motorka citelně topí do pozadí a stehen, hned jsem si vzpomněl na svojí bývalou KTM 1190 Adventure, no jsem zvědav na léto. Převodovka by mohla být přesnější, povedlo se mi zezačátku nechtíc najít několik falešných neutrálů a taky jsem zaregistroval díru ve výkonu kolem 5tis. otáček. Někdy jí nevnímám, jindy mi přijde otravná, snad si zvyknu... Co se ergonomie týče, štvalo mě cestování sedla, kdy jsem se při prudší akceleraci posunul i se sedlem o cca 1 cm dozadu, při brždění zase zpět. Vyřešilo to zakoupení originálního zvýšení sedla řidiče, teď už se ani nehne a i když nemám nejdelší nohy, na vyšší posed jsem z endur zvyklý, takže cajk. A spolujezdkyně si při "suché" zkoušce v garáži stěžovala, že má při nasazených origo bočních kufrech málo místa na nohy, tak uvidíme, co bude říkat po prvním jarním tripu. Pocitově i vizuálně má Multistrada mnohem širší řídítka než v garáži vedle stojící 890 Adventure, ve skutečnosti je rozdíl pouhé 2 centimetry ve prospěch italky, to mě fakt překvapilo. Ještě musím vyzdvihnout tempomat. Nikdy jsem si nemyslel, že ho budu na motorce velebit, protože na dálnici jezdím jen výjimečně, ale využívám ho při každé jízdě. Jeho ovládání je intuitivní a dobře ergonomicky provedené a tak ho aktivuji v podstatě na začátku každé vesnice, nemusím se pak hlídat a motorka je krásně klidná. Je to fakt super věc. I přes výše popsané drobné nedostatky mě jízda na ní neskutečně baví, užívám si každý kilometr! Jak jsem psal u jedné z fotek, letos mě obzvláště mrzí, že sezóna už končí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 18.11.22 v 09:59 10b.

super

tomcruise77
tomcruise77 napsal 03.10.22 v 06:58 10b.

parádička

Stanford
Stanford napsal 01.10.22 v 20:10 10b.

Eňo ňůňo Jasnejch 10b Ducati je prostě Ducati, o tom žádná

Martyp
Martyp napsal 29.09.22 v 13:06

A tak, pěkná je, to víme!
No sem na ní zvědavej, až se někam pojedem vyvětrat..

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 29.09.22 v 11:03 10b.

velmi pekna motorka, nech robit radost!

Více komentářů



TOPlist