PROFIL MOTORKY

Fantic Caballero 500 rally (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Alfonc
Vloženo 20.9.2022
Aktualizováno 22.9.2022
Zobrazeno 690x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorka je prostě nádherná! Není to tuctovka a když jí používáš tak, jak je myšlená, je to vlastně velmi dobrá volba.

Více fotografii

Motorka koupena od ferdabrabenecc (Strašice) - Prodávající se vyzná. K motorkám má kladný vztah a jednoznačně je to fanda jedné stopy. Klidně bych u něj zase něco koupil.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF 300 Rally: Podvozek je veliké zklamání! Motor taky není zrovna závodní.
Suzuki DR 650 SE: Špatně se shání v TOP stavu. Je to prostě starý model.
Yamaha XT 660 Z Tenere: Neuvěřitelné, že si stále drží takové ceny. Ale asi to není špatná volba.
KTM LC4 Adventure: V terénu nemá chybu a je to TOP na off jízdu. Na silnici trošku středověk, ale hlavně je strašně vysoká a já mám krátké nohy a bolavé kyčle.

První dojmy - Prvních víkendových 500 km ukazuje, že motorka je trošku rošťák, parádně brzdí, hodně na ní fouká a budí pozornost všude, kde s ní zastavím.

Motorku bych doporučil pro - Fantic Caballero 500 Rally je motorka pro sólo jezdce, který neplánuje žádné dlouhé jízdy a holku má v sousední vesnici za lesem. K rybníku na koupačku s holkou se taky dá, ale nějaké výletování fakt ne. Případně pro zralého pardála, který pojede za kámošema na kafe a nebo si vyjede na kopec a bude v klidu sledovat letní západ slunce.

Doplňky na motorce - Zadní nosič, boční nosič s brašnou, kryty rukou, mřížka světla, kapsička na nádrž, ...

Recenze

Po všech zákazech, které sebou přinesla chřipka C-19, byla konečně reálná šance, vyrazit s partou kamarádů na nějaký pěkný výlet. Volba padla na Černou Horu a milovanou Bosnu a Hercegovinu. A protože se stále ve svých nárocích posouváme, bylo odsouhlaseno, že zkusíme cestovat po TETech. Bylo mi jasné, že na mém aktuálním Transalpu 700 to nebude to pravé ořechové a tak jsem Alpa prodal a začal vymýšlet stroj, který by měl cestu v pohodě zvládnout. Horký favorit byla Suzuki DR650SE. Sleduji nabídku těchto strojů již asi dva roky a nutno uznat, že jich je jak šafránu. Lze pořídit běžné DR nebo polokapotu RSE, ale čistokrevné SE… a světe div se, najednou se v nabídce ukázala hned 3x krásná DR650SE a dvě dokonce vážně v TOP stavu. Hned jak jsem prodal Alpa, vzal jsem telefon a … první SE prodané, druhé SE prodané a třetí SE rezervované a … druhý den PRODANÉ. Tak a co teď? Uklidňuji se a říkám si, že nebudu kupovat starý stroj a koupím motocykl nový. Musím se vejít pod 200 tisíc a čím míň, tím víc zůstane na příslušenství. Jenže…nabídka je velmi, ale opravdu velmi omezená. V hlavě mám před časem představené Cabellero 500 Rally. Dealerství je v Prostějově a když jsem před roky, v rámci rodinné dovolené prodejnu navštívil, nechala tato prodejna v mé paměti kladnou stopu. Fajn, zavolám, zjistím co a jak a udělám si výlet na Moravu. Alespoň navštívím kamarády v Prostějově. Na netu zjištuji, že Fantic představil Caballero 500 Rally Explorer a jiskra okamžitě přeskočila. Tak tohle moc potřebuju! Krásná bronzovo-bílá kombinace a motorka rovnou vybavená vším, co bych dokupoval. Druhý den volám k prodejci a mám asi tak milion otázek. Pak se ptám, jestli je již známa cena verze Explorer a v tom mi prodejce říká „počkejte, já Vás zastavím. Vy si jako chcete tu motorku koupit?“. Otázkou jsem byl lehce zaskočen, ale odpověděl jsem, že ano, že to je důvod mého telefonátu. Byl jsem upozorněn, že jsem asi třicátý v pořadí a do ČR mají přijít asi tak dva kousky verze Rally. Aha….tak to jsem v háji… Takže OK. Furt nechci nic starého a i nadále mám omezený rozpočet. Fajn, zkusím Hondu CRF 300 Rally. Sice se všude haní podvozek, ale když si vezmu, že manželka má za stejné peníze, co stojí 300 Rally, krásnou a úžasnou CB500X…. Obvolávám prodejce Hondy a zjišťuji stejný problém jako má Fantic a motorky prostě nejsou. Dobrá…. Tak buď se zadlužím a koupím novou Ténéré 700, ke které mám několik výhrad (podvozek, váha, atp.) a nebo polevím a koupím starší XT 660 Z Ténéré. Motorka to asi nebude špatná, ale stále nějak neumím pochopit, proč přes deset let starý motorky, který mají najeto velké desítky tisíc kilometrů, stojí 80 % původní ceny. To mi nepřijde normální. Ale jednu pěknou najdu nedaleko, tak jí zkusím… Prodávající je v pohodě a tak mám možnost zkusit tento motocykl. Ale jo, je to celkem fajn. Žádný zázrak, ale žádné zklamání. Známé neduhy jako sedačka, která je endurově nepoužitelná, ale co už…za pár dní jedeme, tak jestli nic jiného nevymyslím, zajedu si pro Tenerku. O víkendu se zjevil blesk z čistého nebe a někdo prodává CRF300Rally s nájezdem 1.000 km ve stavu nového stroje. Hned druhý den jsem u jeho baráku a celý natěšený poslouchám, kam mám motorku vzít na nedalekou polňačku. Posadím se a vnímám taková „dětská“ řidítka. Ale jinak paráda. Rozjíždím se a … no dobře, fakt to moc nejede, ale majitel to poctivě zajížděl a ještě prý ani nepřidal plyn. Takže je to ještě nerozježděné. Takže by se určitě dala rozhýbat. Přijíždím k polňačce, která je tedy svou šíří a uježděností příbuzená spíš s D1 nežli s offroadem. Ale co už… vypínám ABS, stoupám do stupaček a letím. Ale co to… během pár chvilek úplně tvrdnou přední tlumiče a zadní kolo mi dribluje nahoru a dolů jako basketbalový míč. No teda… to je teda fakt hodně špatný. To musí být snad rozbitý, ne? Zastavuji, otáčím se a zkouším znovu… stejná hrůza! Bože, tak tohle tedy ne! To snad ta Honda nemůže ani myslet vážně?? Tak takové zklamání jsme asi ještě nezažil. Měl jsem od motorky asi moc velká očekávání, nebo nevím čím to bylo, ale tohle je prostě naprosto špatně! Vracím zklamaně Relíčko, sedám zpět na manželky CB500X a celou cestu kroutím hlavou nad tím, že si Honda říká stejné peníze za super univerzální motorku CB500X a za něco, čemu ještě drze říká Rally… Neumím to úplně pochopit a celý zničený přijíždím večer domů. Nemám na nic náladu. V posteli otevírám inzeráty a přemýšlím, co já budu dělat… a v tom… inzerát na Fantic Caballero 500 Rally. Čerstvý dovoz z Itálie od prvního majitele a podle fotek A1 stav!!! Cena hodně příjemná! Posílám sms s informací o zájem (je pozdě a je mi hloupé volat). Hned ráno volám a dohaduji, že večer po šesté, kdy končím v práci, sedám do dodávky a jedu. Kolem osmé večer jsem na místě. Mám hotovost co bylo doma + co dal bankomat. Nevím, kolik to vlastně přesně je, ale prodávající slíbil slevu na přihlášení dovozového stroje. Na místě je fajn chlápek a hlavně Fantic v TOPu! Dohaduji jízdu po lesní cestě. Jedu! Tak to je jiná pila! Tady motor chce, aby si řidič užíval jízdu. Vjíždím do lesa a podvozek nezklamal. Jediná kaňka je, že ve stoje se mi snaží pravý plast přes výfuk, sundat pravou nohu ze stupačky. Ale to nebude určitě problém. To prostě jenom na tom asi blbě stojím. Vracím se a BERU! Ptám se na cenu a prodávající mi oznamuje, že o motorku byl ten den v podstatě boj a tak se mu slevovat nechce. OK, říkam mu… „dám Vám všechno co tu mám, ale nevím kolik to je.“ Trošku nevěřícně koukal, ale já to fakt neměl přesně spočítaný. Prý je ve vsi bankomat, ale ten mi už dnes nic nedá, protože jsem se už odpoledne dostal na limit. Jdeme počítat a zjišťujeme, že mi chybí asi 1.800 Kč a to mi nezůstane ani na kafe cestou zpět. Nakonec má prodávající pochopení, bere co mám a ještě mi udělá výborný kafe Tak…. Konečně mám motorku na které mohu s kamarády prozkoumat magické cestování podle TET.

Seznamovací jízda byl hned nadcházející naplánovaný manželský víkend. Jízda manželských párů po ČR, kdy manželky řídí své motocykly, na místa vybraná manželkami a spaní v penzionech. Prostě manželky si určují a jedou si na svých strojích a manželé jsou jen doprovod na svých motocyklech. Najíždím tak prvních pohodových 500 km. Fantic se ukazuje jako taková zábavná motorka. Trošku rošťák s točivým motorem a potřebou řadit, který nenabízí moc jízdního komfortu. Hrozně na tom fouká, ale jako že fakt hrozně! Na naháčích mám něco naježděno, ale tady, tady je to fakt maso! Sedačka je taková jako spartánského ražení a podvozek celkem uskákaný. Naštěstí se dá podvozek dobře ladit, tak různě cvakám a zkouším. Ale když si na chvilku měním stroj s kamarádem a jedu kousek na jeho BMW F800GS ADV, mám pocit, že jedu na obláčku. Sice trošku nudném, ale komfortním obláčku. No nevadí… A za týden jedeme na TETy a tam si Fantica užiji jak se sluší a patří.

8 nocí pod širákem, 4 kamarádi na endurech střední třídy a 3.500 km zážitků. Úžasná dovolená! Sestava AJP PR7, Ténéré 700, Ténéré 660 a Caballero 500 Rally. Dovolená to byla nádherná. Ale…. tam kde kluci na svých motocyklech, jeli pohodových 90 – 100 km / h, já jel závodních 90 – 100 km / h! Prostě jsem musel furt topit a řadit, abych stíhal jejich pohodové tempo. Ten obsah 450 je oproti jejich 650 fakt rozdíl. Oni kryti štítky, já celou dobu roztažený ruce a lokty k nebi a celým tělem chytám veškerý protivítr. Takže celodenní boj! Po třech dnech mého závodění na okrskách a kamarádů kochačky, najíždíme na konci Černé Hory na TET a začínáme se offem vracet. Paráda, tady konečně využiji přednosti Fantica. Mno… jak jsem původně psal, že stát ve stupačkách, není na pravou nohu moc komfortní, tak tady zjišťuji, že je to fakt průser! Nedá se na tom fakt stát a fungovat! Plast tlačí do lýtka pravé nohy, tím stojíte stále v podřepu, což z dlouhodobého hlediska není možné a nohy začnou fakt bolet a když do toho chcete používat zadní brzdu a v offroadu to prostě jinak nejde, musíte mít nohu pokroucenou, takže na nějaký pohyb na stupačce můžete rovnou zapomenout. Na motorce mám vykloubené koleno, otlačené lýtko a pravý kotník není taky zrovna v přirozené poloze. To je největší průšvih celé stavby Caballera. Přitom taková blbost! Ale zkuste si jezdit 3 dny po horách v kamenech, štěrku, atp… Pravá noha mě bolí ještě teď jen si na to vzpomenu. Přední 19“ kolo si trošku hůře hledá v kamenech cestu. Výkon motoru je celkem OK, jen to chce dost spojčit. Tlumiče jsou se svými zdvihy 200 mm celkem schopný, ale motorka je v terénu taková celá uskákaná. Taková horská koza. Tam kde kamarádi na motorkách ladně přeplují nerovnosti, já poskakuji jako tajtrdlík. Je to celkem viditelné i na videích. Právě tady si člověk uvědomí, proč některé motorky patří do kategorie enduro a jiné zase do škatulky scrambler. ABS se zapne vždy, když vypneš motor. Po nastartování držíš čudlík 5 vtřin a je ABS znovu vypnuté, ale to by jeden nevěřil, jak je těch 5 vteřin dlouhých, když kamarádi vezmou za plyn a v prachu mizí v lese… Takže se snažím motorku chcípat přes kvalt, ale je mi to proti srsti. Cesty podle TET jsou úchvatné, ale jsou úseky, kdy si říkám, že s naloženými motorkami na týden pod širákem, je to už vážně trošku moc. Sice jsme nakonec zvládli všechny nástrahy, které TET přinesl, ale musím se přiznat, že mi to sebralo hodně sil. A na silnici zase race s praním se s protivětrem, opět sil nepřidal. Letošních 3.500 km za týden, mě za řidítky Fanticu stálo takové množství sil, že jsem cestou domů zvažoval prodej všech mých motorek a koupit si Mercedes E a užívat si vymoženosti komfortu. Caballero mě fakt mega vyšťavilo a nedalo mi odpočinout vlastně nikde.

Závěrem: Byla to taková intenzivní chvilková známost. Po návratu jsem motorku hned prodal! Fakt to není na žádné cestování! Je to taková motorka na chvilkové povyražení! Sice to má parádní brzdy, motor je zábavný, motorka na sebe poutá zájem a pozornost, vše vlastně funguje jak má i když japonská přesnost tomu přeci jen trošku chybí (třeba převodovka je trošku „nečitelná“ a občas ani nevíš, jestli je dořazeno i když se vlastně nikdy nestalo, že by nebylo, nebo že by tam padnul „falešný“ neutral), zvuk motoru je trošku mechanicky hlučný i když celkem stichl, když dostal nový Motul, který přesně plnil všechny výrobcem požadované normy, ale zase v porovnání s jednoválcem KTM LC4 je to vlastně tichošlápek. Navíc po vlastnictví několika Ducati nebo KTM mohu s klidem konstatovat, že hlučný motor neznamená špatný motor! Motorka mi vážně nesedla, ale není to tak, že by byla špatná. Chyba je spíš na mojí straně, že jsem jí používal na jízdní styl, na který není určena.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stnd
stnd napsal 28.09.22 v 12:00 10b.

Super hodnocení po cenných zkušenostech. Takže kafíčko

pali3x
pali3x napsal 22.09.22 v 14:56 10b.

Perfektné čítanie
Na začiatku článku som si pomyslel, že aká pekná motorka.. hneď by som ju kúpil. Po prečítaní ju už ani nechcem .
Vďaka za spríjemnenie dňa

callowsick
callowsick napsal 21.09.22 v 16:35 10b.

MGV7
MGV7 napsal 21.09.22 v 16:06 10b.

Popsal jsi celkem pěkně hlavní důvody proč to lidi asi po chvilce většinou prodávají. Jako scrambler je ta motorka ale perfektní, dost mě baví a o prodeji zatím neuvažuju. Největší průšvih je asi fakt ten pravý plast kolem výfuku, ale jinak je to pecka. A s příplatkovým Arrow a novou mapou +6HP je ještě větší kopec srandy.

Nalge
Nalge napsal 21.09.22 v 14:49 10b.

Jééj, dobre sa to čítalo.

Více komentářů



TOPlist