KTM Duke 890 - jak říká továrna The Scalpel.
Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - Naprosto skvělá domluva, příjmený přístup.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuono 660: Paradoxne horší pocit z brzd a předního kola (Brembo na Aprilia) než KTM brzd na KTM, celkově nastavení podvozku, které je na KTM dle mého názoru vhodnější než na Aprilii - je více tvrdá a odskakující
Triumph Street Triple: Neměl jsem možnost se svézt na testovacím motocyklu a tříválce mě v minulosti až tak nezaujaly
První dojmy - Motorka má specifický posez, který pravděpodobně vychází z motardového dědictví - sedíte doopravdu u nádrže nad předním kolem. Motorka je neuvěřitelně obratná, motor má plno síly, jede krásně, jen ten Euro 5 výfuk moc nezní...
Doplňky na motorce - Zatím jsem přidal jen KTM TechPack obsahující Track mode, možnost vypnutí antii-wheelie, launch control, devítistupňovou kontrolu trakce, Motor slip regulation a oboustranný Quickshifter+
Recenze
KTM 890 Duke jsem vybral, protože jsem chtěl motorku, který pojede více než Kawasaki ER-6F, bude podvozkově lepší a bude dvouválec. Zvažoval jsem ještě Aprili Tuono 660 a Street Triple (ano není to dvouválec).
KTM mě uhranula podvozkem - zejména přední kolo, skvělé brzy a neuvěřitelná lehkost a ovladatelnost - vede se jako kolo.
Co se týka designu je krásná, pouze jedna věc - zrcátka s gumovými obaly se mi moc nelíbí, asi je časem nahradím CNC.
Na motorku poměrně dost fouká, to malé světlo s minibudíkem příliš ochrany neposkytne, ale zase to umocňuje dojem z jízdy (a trochu ás to nutí nejet dlouho úplně rychle - což jsem chtěl). Není to cesťák, ale já jsem si ho kupoval na odpolední - maximálně denní vyjížďky.
Zklamáním je Euro 5 výfuk - ale tohle není výtka vúči KTM, který to vlastně zvládla ještě velmi důstojně, motorka má alespoň nějaký zvuk.
Zatím najeto na testovací cca 150 km a 200 km na vlastní v módu zajíždění, další popis bude následovat.
Ať slouží a kolama vždy dolů!