renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna Svartpilen 401 (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mrazikovo
Vloženo 30.7.2022
Aktualizováno 18.9.2023
Zobrazeno 1 915x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Hledal jsem něco na zábavu, dojíždění do práce a lítání kolem komína.

Více fotografii

Motorka koupena od Patrezzz (Hranice I - Město)

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 390: Svartpilen má větší osobnost

První dojmy - Úplně první dojem? To vůbec nejede. Že jsem se na to nevykašlal. Po 20 km, aha ono se to musí točit. Když se motor řádně vrtí, tak už to taková mrtvola není.

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv kdo si chce jízdu užít a nemusí být za každou cenu první

Doplňky na motorce - Tank bag, vyrobený nosič na zadní kufr + kufr SW Motech, mřížka na světle, Leo Vince, boční nosiče SW Motech s kufrem a taškou téže značky, USB a držák SP Connect, kryty rukou, padáky Rutan.

Recenze

Koketoval jsem s myšlenkou prodeje Hondy a pořízení něčeho úplně jinýho. Něčeho co pojede víc než Honda, ale bude to stejně pohodlný a dobře ovladatelný. Žádnej seriózní ženich se pro Hondu nenašel, tak jsem si řekl, že si jí nechám na delší cesty a na dojíždění do práce a víkendový lítačky si pořídím něco pro srandu. Brácha má Kawu Z400, ale na tý si i já připadám nepřirozeně skrčenej. Koukal jsem na Duka 390 a to se mi jevilo jako vhodnej stroj. Lehký to je, zábava na tom je údajně taky. Potom jsem zavadil okem o Svartpilena. Jen mi tabulkově přišel na mne hodně vysokej. Mám krátký nohy a při vybírání motorky je toto hodně limitující. Nicméně ho měl jeden můj známý. Oslovil jsem ho a domluvili jsme si zkušební posezení. To vyšlo k mému velkému údivu tak, že 835mm výška sedla vzhledem k jeho šířce není až tak limitující jak jsem se domníval. A jelikož on si pořídil jiný stroj a Svartpilen mu stál v garáži, rovnou jsme si plácli.
Mám na ní za tři neděle nalítáno skoro 4tisíce a už jsem stihl podniknout i výpad na Slovensko, které patří k mým nejoblíbenějším destinacím. Jízda po dálnici je trošku opruz, ale na okrskách je to fakt šíp. Je to jako by člověk jel na štice. Něco tak mrštnýho jsem si nedokázal ani představit. Ačkoliv jsou na Svartpilenu obutý pneumatiky naznačující terénní ambice, tak musím říct, že jejich chování na silnici je absolutně příkladný. V rámci rychlostních limitů daných vyhláškou se jedná o čistý generátor zábavy. Když jsem si motorku vezl z Hranic domů, sjel jsem z D1 u Humpolce a dál pokračoval směrem Okolo Pelhřimova a Tábora na Příbram. Od okamžiku kdy jsem sjel z dálnice až po zaparkování na dvoře jsem se do helmy nahlas smál, tak moc mne to bavilo.

10.10.2022
Tak jsem na Svartpilenu najel od Července něco přes 8tis. Dvakrát jsem byl na Slovensku, takže jsem si vyzkoušel cestování a vím, že 500km za den se na něm dá zvládnout. Trošku limitující je malá nádrž. Dalším limitem je absolutní nedostatek příslušenství pro tuto motorku. Takřka neřešitelný je například nosič. Byl jsem nucen vyprojektovat a vyrobit si svůj vlastní. Ta první verze s kufrem Givi není ideální, tak jsem se pustil do upgradu v podobě nosiče z nerezu pro AL kufr, který jsem si objednal. Sice to proporčně k tak poměrně subtilní motorce nebude ideální, ale já prostě užitný prostor potřebuju. Dalším doplňkem se stal tlumič od LeoVince. Původně jsem cílil na Rámuse, ale má vrozená lakota zvítězila a koupil jsem lacinějšího Vincka. Vůbec toho nelituju, zvuk se zlepšil a je adekvátní objemu motoru. Na závadu jsem zatím nenarazil a motorka slouží v zásadě denně, neb na ní jezdím do práce. Stále mi dělá radost a jsem z ní stejně nadšený, jako jsem byl první den, kdy jsem si jí vyzvedl. Příští rok mám v plánu trošku delší cestu, ale i tak jsem přesvědčen, že mi Svartpilen bude dobrým průvodcem a kamarádem.

13.7.2023
Rok se s rokem sešel a my se Svartpilenem slavíme výročí. Za ten rok jsem na něm najel cca 22.000km, mám už třetí sadu pneumatik a druhou řetězovku. Svartpilen mne dovezl a povozil po Polsku, Slovensku, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, Bosně a Maďarsku. Udělal jsem si z něj takový cesťák, což vzhledem k dostupnosti příslušenství byla výzva, nicméně jsem jí zdolal. Svarta jsem dovybavil tlumičem LeoVince, origo mřížkou na světlo, kryty rukou a nosiči pro boční a zadní zavazadla. Svart sice není typická cestovatelská motorka, ale já jsem z něj stejně nadšen dnes, jako před rokem, Ta lehkost a obratnost je prostě návyková. Ač občas chybí nějaký ten kobylka, tak po většinu času na něm neshledávám zásadních slabin. V podstatě jen jednu, ale to tedy pořádnou. A tou je mrňavá nádrž. Prostě 9,5l je fakt málo. I tak je to super stroj a pevně věřím, že mi na cestách bude parťákem ještě dlouho.
20.8.2023
Tak ne. Můj čas se Svartpilenem se naplnil. Teď už bude dělat radost jinému motorkáři a doufám, že si s ním užije dobrého jako já. Přeci jsem po zralé úvaze došel k rozhodnutí, že na cestování si pořídím něco vhodnějšího.
Děkuju Svartpilene.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mercurio
Mercurio napsal 04.08.22 v 11:54 10b.

Rozumím tvé radosti z Husky.
Vyměnil jsem Fazera 600 za Duka 390,což je vlastně stejná motka,co máš ty.
A jo,radost je s tím větší. Těch 60kg dole je prostě sakra znát.
K tomu pevnější podvozek, výborná brzda a motor,co je radost honit. Navíc s jemnou spojkou a řazením.
Dvakrát jsem ho prohnal i v Alpách a bylo to super!
Už bych točivý čtyřválec nechtěl.
To tahání za ruce by mi chybělo...
Užívej si ve zdraví.

Ozzy_
Ozzy_ napsal 02.08.22 v 06:59 10b.

Moc sympatickej strojek. Konecne nekdo kdo chape ze zabava na motorce nemusi byt jen o 200 konich. Dlouha leta me ten motor bavil i na okruzich. A i ted se mi po nem styska.

mrazikovo
mrazikovo napsal 30.07.22 v 20:50

Ta motivace k přechodu na papírově slabší motorku byla taková, že jsem chtěl něco lehčího na dojíždění do práce, něco zábavnýho na každodenní cestování a blbnutí. CBčko váží 210kg, Svartpilen má suchej 150kg, tudíž v tomto bodě zadání splněno. A co se výkonu týče? Aby ten 4vál jel, tak se taky musí točit. Do cca 7,5tis otáček se nic zásadního neděje a teprve potom se zažhne oheň. Jednošálek ve Svartpilenu je na tom podobně. Je potřeba pořádně otočit zápěstím a ono to docela peláší. Výhoda je, že při jízdě takřka pořád na plnej plyn je rychlost jízdy stále ještě ,,bezpečná".

Samíc
Samíc napsal 30.07.22 v 17:21 10b.

Fyro
Fyro napsal 30.07.22 v 14:21 10b.

Taky se mi vždycky líbil.Napiš něco víc o motivaci přechodu ze silnějšího čtyřválce na slabší jednoválec, díky!

Více komentářů



TOPlist