renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 175/356 (1957)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Geonova
Vloženo 17.7.2022
Aktualizováno 17.12.2023
Zobrazeno 783x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malá kývačka - rybiny, otevřené sání, zapalování na nádrži.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Zachovalý stroj z jedné rodiny (děda a potom vnuk) a pak já jako 3.majitel. Motor má krásný zvuk a motorka je velmi pohodlná. Byla i s dobovými revmaplechy z ČZ 125/150.

Doplňky na motorce - zadní nosič a revmaplechy ČZ

Recenze

Motorku jsem koupil před 2 lety a uskladnil ji. Teprve letos jsem udělal spojku, odrezil nádrž, vyčistil a seřídil zapalování a dodělal nebo vyměnil pár drobností a tím ji zprovoznil. Zatím jsem udělal jen kolečko okolo garáže kvůli doštelování spojky a musím říci, že jede docela hezky. Bude potřeba ještě vyčistit přední brzdu, aby to trochu brzdilo. Některé prvky na kývačce jsou při výměně/renovaci docela oříšek. Například jak přetáhnout těsnící gumu ke krytu světlometu přes třmen páček, jenž tvoří s řidítky jeden celek. Lehké pro mě nebylo ani zapojení šestipolohové spínací skříňky a přichycení kabeláže k rámu, když na rám první přijde nádrž do které se skříňka chytá. Nicméně vše klaplo.

Ujel jsem přes 100 km a motorka krásně drží. Z dalších oprav, které se naskytly, přetěsnil jsem spodní šrouby vidlí a dal nový tlumičový olej. Nyní řeším tachometr, který nechávám zrepasovat a dočasně používám jiný. Do mého ročníku 1957 se montovaly dvě verze. Mně se líbí více ta starší zeleno-bílá odstupňovaná po desítkách než ta novější černobílá se škálou po dvacítkách, se kterou jsem stroj koupil. Repasi tachometru provedl pan Aleš Matějka a to naprosto profesionálně. Ručička má hladký chod, celý tachometr je jako nový. Ještě otočím rybiny, protože jsem je tam dal po dekarbonizaci výfuků zpátky obráceně (na jedné z fotek)

Koupil jsem repliku sedla, protože to staré bylo už dost ztrvdlé. Zjistil jsem, že nové je sice o něco užší, ale také je o 4 kg lehčí. Vyměněno. To staré širší nechám v budoucnu přečalounit s novou výplní.

Při jedné z cest mi upadla SPZ. Nějak se uklepaly ty ozdobné šrouby s rubínovou fazetou. Kupoval jsem stroj už s novým typem, takže naštěstí žádný problém se ztrátou dobové SPZ. Ráno mi na úřadě dali jinou.

Popruhy na nosič jsem vyřešil ustrojovacími řemínky chorvatské armády, které jsou o něco delší než ty z ČSLA a jsou velmi levné. V porovnání s dostupným dílem pro Jawu je to 8x levnější.

Na konci sezóny 2023 mám na ni najeto přes 1500 km a jen spokojenost. Je to pohodový stroj, ze kterého čiší nostalgie. Jede opravdu hezky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 24.07.22 v 06:45 10b.

TVL, na tom snad nikdy nikdo nejezdil!

Ta "úprava" vzpěr na nosiči je tvoje práce? Zajímavý nápad. Určitě lepší , než "ladění" kladivem, jak se to kdysi dělávalo.

Co se týká přední brzdy, na tomto motocyklu NIKDY nic takového nebylo!!! Jedná se o přední ZPOMALOVAČ, nikoli o přední brzdu.
A montovalo se to tam proto, aby měl řidič za jízdy co mačkat a aby si myslel, že může občas i zastavit, kdy ho napadne.
NEMŮŽE!!!
NIKDY NEMŮŽE!!!
Pouze se mu to občas dokonce i podaří, nic víc.

Subjektivní pocit můžeš vylepšit jiným lankem, případně zkrácením obložení na úběžné čelisti. Maličko opravdu pomůže, když si dáš tu šílenou práci a pomocí křídy a smirkového papíru "pomůžeš" novému či nezajetému obložení, aby lépe v bubnu sedělo.

Opatláš obložení křídou, složíš kolo, roztočíš ho, zpomalíš páčkou, rozebereš, místa, kde je křída setřená, obereš smirkem. A znova a znova. Až se dostaneš na nějakých 70 % plochy, která jde na dotyk, možná to už dokonce i poznáš za jízdy.

Ať ti to hezky jezdí!!!

Milan1963
Milan1963 napsal 17.07.22 v 22:16 10b.

Pupi04
Pupi04 napsal 17.07.22 v 21:58 10b.

Tak ať se dílo podaří

Více komentářů



TOPlist