Malá kývačka - rybiny, otevřené sání, zapalování na nádrži.
Výška jezdce: 181 cm
První dojmy - Zachovalý stroj z jedné rodiny (děda a potom vnuk) a pak já jako 3.majitel. Motor má krásný zvuk a motorka je velmi pohodlná. Byla i s dobovými revmaplechy z ČZ 125/150.
Doplňky na motorce - zadní nosič a revmaplechy ČZ
Recenze
Motorku jsem koupil před 2 lety a uskladnil ji. Teprve letos jsem udělal spojku, odrezil nádrž, vyčistil a seřídil zapalování a dodělal nebo vyměnil pár drobností a tím ji zprovoznil. Zatím jsem udělal jen kolečko okolo garáže kvůli doštelování spojky a musím říci, že jede docela hezky. Bude potřeba ještě vyčistit přední brzdu, aby to trochu brzdilo. Některé prvky na kývačce jsou při výměně/renovaci docela oříšek. Například jak přetáhnout těsnící gumu ke krytu světlometu přes třmen páček, jenž tvoří s řidítky jeden celek. Lehké pro mě nebylo ani zapojení šestipolohové spínací skříňky a přichycení kabeláže k rámu, když na rám první přijde nádrž do které se skříňka chytá. Nicméně vše klaplo.
Ujel jsem přes 100 km a motorka krásně drží. Z dalších oprav, které se naskytly, přetěsnil jsem spodní šrouby vidlí a dal nový tlumičový olej. Nyní řeším tachometr, který nechávám zrepasovat a dočasně používám jiný. Do mého ročníku 1957 se montovaly dvě verze. Mně se líbí více ta starší zeleno-bílá odstupňovaná po desítkách než ta novější černobílá se škálou po dvacítkách, se kterou jsem stroj koupil. Repasi tachometru provedl pan Aleš Matějka a to naprosto profesionálně. Ručička má hladký chod, celý tachometr je jako nový. Ještě otočím rybiny, protože jsem je tam dal po dekarbonizaci výfuků zpátky obráceně (na jedné z fotek)
Koupil jsem repliku sedla, protože to staré bylo už dost ztrvdlé. Zjistil jsem, že nové je sice o něco užší, ale také je o 4 kg lehčí. Vyměněno. To staré širší nechám v budoucnu přečalounit s novou výplní.
Při jedné z cest mi upadla SPZ. Nějak se uklepaly ty ozdobné šrouby s rubínovou fazetou. Kupoval jsem stroj už s novým typem, takže naštěstí žádný problém se ztrátou dobové SPZ. Ráno mi na úřadě dali jinou.
Popruhy na nosič jsem vyřešil ustrojovacími řemínky chorvatské armády, které jsou o něco delší než ty z ČSLA a jsou velmi levné. V porovnání s dostupným dílem pro Jawu je to 8x levnější.
Na konci sezóny 2023 mám na ni najeto přes 1500 km a jen spokojenost. Je to pohodový stroj, ze kterého čiší nostalgie. Jede opravdu hezky.
TVL, na tom snad nikdy nikdo nejezdil!
Ta "úprava" vzpěr na nosiči je tvoje práce? Zajímavý nápad. Určitě lepší , než "ladění" kladivem, jak se to kdysi dělávalo.
Co se týká přední brzdy, na tomto motocyklu NIKDY nic takového nebylo!!! Jedná se o přední ZPOMALOVAČ, nikoli o přední brzdu.
A montovalo se to tam proto, aby měl řidič za jízdy co mačkat a aby si myslel, že může občas i zastavit, kdy ho napadne.
NEMŮŽE!!!
NIKDY NEMŮŽE!!!
Pouze se mu to občas dokonce i podaří, nic víc.
Subjektivní pocit můžeš vylepšit jiným lankem, případně zkrácením obložení na úběžné čelisti. Maličko opravdu pomůže, když si dáš tu šílenou práci a pomocí křídy a smirkového papíru "pomůžeš" novému či nezajetému obložení, aby lépe v bubnu sedělo.
Opatláš obložení křídou, složíš kolo, roztočíš ho, zpomalíš páčkou, rozebereš, místa, kde je křída setřená, obereš smirkem. A znova a znova. Až se dostaneš na nějakých 70 % plochy, která jde na dotyk, možná to už dokonce i poznáš za jízdy.
Ať ti to hezky jezdí!!!
Tak ať se dílo podaří