No chtěl jsem moc motor do "V" a kardan
Výška jezdce: 177 cm
První dojmy - Tak zatím už 3/4 roku dávám stroj dohromady, ale už už se to blíží :-)
Motorku bych doporučil pro - Komu bych doporučil? No všem, co se tento stroj líbí, tak jako mě :-)
Doplňky na motorce - Tak zatím jsem tam decentně šoupl jen USB zástrčku pro kamerku. No uvidíme jestli to je to správné ořechové
Také vlastně jiný výfuk, tak už společně koupeno. Původní dodán, ale v hrozném stavu.
A sehnal jsem si dobové zpevnění přední vidlice.
Září 2022 montáž padáků a hned poté odvoz na servis motoru.
Květen 2023 sehnal jsem vykrojené dobové sedlo a origo řidítka.
Průměrná spotřeba - 4.804 l/100km
Recenze
A proč jsem si vybral tento stroj? Jak jsem už psal, hlavně oslnil V motor, kardan a cca rok výroby. A kdysi dávno na Kokořínsku, to byla první Honda, co jsem viděl na vlastní oči.
Zatím si jen brumlá na místě, ale s tím jedním laufem to je krása zvuk. Ale ještě to chce maliličko poladit Tak jak bude něco málo naježděno, písnu to sem. No, zrovna nemám moc s čím srovnávat
Tak najeto 368km. V jednom kuse 208km, ale to jsem se už pěkně ošíval a nevěděl jak sedět. Jelikož to zrovna pěkně topí i na zadnici. No motorka je na mě zatím dosti těžká. Už jsem jí při dávání na policajta mále položil. Zvyklí z Bety Euro 350ccm, že ho vykopnu a je tam dokud ho nesklopím zpět. Tady zatím zápasím vyklopím nohou držím a pokládám moto. A někdy to z boty prostě sklouzne a už už padám. No chce to stále zkoušet a procvičovat Ale jízda to je nádhera stačí špičkou zatlačit do stupačky a už se hezky naklání bez jakéhokoli přemlouvání. Brzdy, no musím dost dopředu vědět, že budu brzdit. Ale přední destičky a zadní pakny nové. Tak věřím, že se to ještě zlepší.
Tak najeto něco málo přes 600km a Honda bude čekat na výměnu rozvodového řetězu, ten je akutní a rovnou s tím i řetízek olejového čerpadla a těsnění vodní pumpy.
Je konec února 2023 a já dovezl domů CX po kompletní rozborce motoru. Možná pro někoho by to byla i dlouhá doba, od toho září, ale mě to vyhovovalo a nevadilo. Ba naopak, neřešil jsem ustájení stroje. Jinak na motoru co bylo gumové a všelijaké těsnění je nové, včetně přírub mezi motorem a karburátory. Dále řetízek olejového čerpadla, rozvodový řetěz a jeho vodítka a i to keramické těsnění vodní pumpy. To klaplo až na podruhé, jelikož první bylo nějaký výrobní šmejd a prolínalo (no spíše to teklo), druhé už drží. Většina co bylo hned skladem jsem pořídil opět na Wemoto. Jinak při té kompletní rozborce motoru, zjištěno že motor je osazen šálama označení zelená. Tak jestli se doma někomu válí zelené, rád se jedné sady ujmu. Až jednou
bude potřeba jejich výměna. Tak a už, aby bylo sucho a slunečno
Květen 2023 naježděno cca 700km po té rozborce a výměně dílů v motoru. První a druhá pojižďka docela stres. Chladicí kapalina tekla kde neměla. Už už jsem chtěl sundat hlavy válců. Naštěstí to bylo jen špatné těsnění od termostatu k hlavám. Od té doby, jen minimum, sem tam kapky v prostoru pod vodní pumpou. Tak snad si to keramické druhé těsnění časem sedne
Mám v plánu delší cestu, tak jsem zkusmo dal staré látkové brašny co jsem měl doma a mini tankvak. A ano souhlasím je to hnus, ale na tu cestu to účel splní.
Třeba jednou koupím i ty origo kufry
Začátek června mám nájezd 1080Km po výměně rozvodového řetězu a tak kontrola napnutí dle manuálu. Vše se zdá v pohodě, tak teď už jen jezdit a jezdit. No a měnit potřebné kapaliny a servis dle manuálu Taky jsem vyměnil řidítka za originál. Proč to někdo měnil za ty neorigo nechápu.
po výměně rozvoďaku před výměnou rozvoďaku
A zde rozdíl těch řidítek, ty delší jsou ty origo.
Díky tomu už i vidím ve zpětných zrcátkách hezky za sebe
Tak je konec září 2023 tachometr ukazuje 72850km. No a na poslední cestě jsem se zhrozil louže pod Hondou. Byla to chladící kapalina. Tak jsem opět nastartoval a ejhle, bubliny ve vyrovnávací nádobce chladící kapaliny. Ach jo, byl jsem cca 20km od baráku, tak pojedu hold pomalu domů a uvidím. Jelikož motor vychladl, tak světě div se, nula bublin. Jelikož jsem to moc nehnal, tak ani doma žádná bublina. Divné, tak další den jsem trochu více řádil a už tam byly. No tak aspoň přes zimu bude co dělat. Takže provedena opět výměna těsnění pod hlavama, nová chladící kapalina a rovnou brzdová kapalina, motorový olej a filtr a v kardanu převodový olej. A jelikož bylo nakonec fouklé těsnění pod levou hlavou, nechal jsem udělat srovnání hlav.
Ta levá byla opravdu špatná a tak se srovnávala. No a na obou hlavách jsou i nová vodítka a provedeno zabroušení ventilů.
Tak únor 2024 a je hotovo. Teď už jen počkat na nějaké to lepší počasí a otestovat.
Říjen 2024 stav tachometru ukazuje 75 525km. Provedeno zazimování spolu s výměnou motorového oleje a filtru, také oleje v kardanu. Najeto tento rok celkem 2665km. No není to sice mnoho, ale další stroje taky musí jezdit a tento se přeci jenom už musí šetřit.
Super přístup! Tak se mi to líbí. Udělat vše potřebné a jezdit. Krásná motorka, mám pro CX slabost. Taky mě čekají rozvody, tak to už zkontroluju celý i na spodku a udělám asi GO podle potřeby. Už se na to těšim, až si ten motor vysadim na ponk Bezvadný to OHV, mám to rád. Ať hezky slouží.
Paráda, na stojan bacha, loni mi zlomil nohu v nártu.
V roce 1980 byla možnost koupit v Tuzexu za 5000 bonů.Nebyl zajišten servis,proto prodej skončil!
suprovní investice
Tohle u mně bejvala jedna z top motorek mýho žebříčku motomladosti. První byla CBX, jak jinak, ale tohle krásný pětikilo s kardanem mě drželo hodně dlouho... Z mých mládežnických hondích snů jsem si zrealizoval jen monkey, ale od tý doby jsem zůstal hondařem dodnes. Prostě East, west, Honda is the best... Tím nijak neodmítám motorky jiných značek, ale srdíčko mám u hondy.
Tak krásný ježdění na krásným CX po krásným kokořínsku... taky tam ještě hodláme se ženou protáhnout naše hondice