Vespa Cosa 200 je poslední klasický skútr s dvoutaktním motorem a ručně řazenou čtyřrychlostní převodovkou.
Motorka koupena od soukromá osoba - Skútr vydražen na ebay nedaleko hranic, prodejcem byl dvaasedmdesátiletý motorkář, kterému nevyhovovala jeho stabilita.
Výška jezdce: 165 cm
První dojmy - První dojmy byly veskrze kladné, také prodejce byl velmi ochotný a se skútrem mi dal veškeré příslušenství, Vespa odpočívala zaprášená v kůlně, motor zablafal po pár otočkách startéru , hlavně plechová karoserie byla naprosto bez rezu, skútr tedy nepoznal sůl a jeho stav odpovídal počtu najetých kilometrů - necelých 25000 km.
Motorku bych doporučil pro - Vespa se hodí jako etalon skútru do sbírky, ale je jí stále možné používat pro běžné ježdění.
Doplňky na motorce - Vespa má navíc trubkovou ochranu předního blatníku, přední padací rámy a originál sklápěcí zadní nosič, mám k ní ještě přídavné stupačky pro spolujezdce, ale ty montovat nebudu, protože hodlám jezdit sám.
Recenze
Před pěti lety jsem si koupil Piaggio Sferu 125, která je vlastně takovou plastovou Vespou, nemá ale samonosnou karoserii, ale trubkový rám. Motor je stejný, jako u Vespy ET 4, tedy již čtyřtakt s automatem. Na běžné ježdění po městě ideální, ale pravá Vespa to není... V zahraničí jsem pokukoval po plechových Vespách, jednu padesátku jsem i vlastnil, ale byla bohužel bez dokladů, tak šla zase do světa. V posledních letech se ceny plechových Vesp dostaly na nesmyslné hodnoty, tak jsem se už smířil s tím, že žádnou mít už nebudu. Tato mě zaujala nejen cenou, ale hlavně vzdáleností od mého bydliště, stála 40 km za Chebem. Bývalý majitel ji koupil v únoru a ani se na ní ještě nesvezl, protože nedostala nový TÜV. Na palubce svítila červená kontrolka brzdového systému... Cosa má bubnové hydraulická brzdy na obě kola ovládané nožním pedálem, přední kolo se dá ještě brzdit mechanicky lankem páčkou,
podobně, jako u auta. Varovné světlo ihned zhaslo po dolití kapaliny do nádobky,
tedy oprava za pár minut... Po vyleštění skútru jsem zjistil, že bude pouze zapotřebí demontovat a nastříkat výfuk teplotě odolnou barvou. Namontoval jsem originální plexi a ochranné padací rámy. Při manipulaci jsem zjistil, že skútr je skutečně nevyvážený a těžký motor umístěný na pravé straně jej nutí padat na tuto stranu. Po levé straně je jen rezerva a akumulátor, na nic dalšího není pod krovkou místo. Určitým řešením by tak bylo naplnit duši rezervy vodou, to by tuto stranu zatížilo o další 4 kg. Motor Cosy se dá ochotně vytočit až na 8000 ot/min a tak je dobré občas i sladovat otáčkoměr. Také mě udivila lehkost a přesnost řazení čtyřrychlostní převodovky levou otočnou rukojetí, čtyřicetiletý vývoj je zkrátka znát. Dvoutakt má oddělené mazání, regulované olejovým čerpadlem, funkci mazání hlídá kontrolka na palubce Určitou nevýhodou jsou malá kola, naopak příjemná je nízká hmotnost 130 kg, ta umožňuje skútru uhánět až 120 km/h. Zbývá tedy ještě absolvovat dovozovou STK a uhádat zapsání do registru na úřadě a může se jezdit...
Pěkná
to už je skoro do sbírky
Krasny kousek
Jo kdybych se na to rozumne vlezl, tak mi to zustane, ale sbirku nebuduju no (vicemene
)