Ač to v deníku Matyldy vypadá, že jsme ji zajeli a někam hned odložili, není tomu tak. Jenom prostě není na nějaké vypisování čas. Už toho zvládla dost. Aktuálně jí na počítadle kilometrů svítí údaj již bezmála 7,5 tisíce kilometrů, má za sebou dovolenou na Balkáně, srovnávací testy s BMW F 850 GS a se Suzuki V-Strom 1000, dostala na zkoušku palubní kamery Innovv a do toho jezdí a jezdí. Jelikož je nás víc redaktorů přespolních, střídáme se a pro kolenovrty mého typu bude určitě dobrá zpráva, že při neagresivní jízdě dokáže jet reálně za podstatně méně, než co hlásí palubní displej. Moje cesta do matičky stověžaté a zpět, 370 km, z toho 200 dálnice, přes 50 poskakování po Praze, na dálnici tempomat na 110, po okreskách na 100 a výsledek? Rovné 4 l/100 km! Na fyzicky velkou motorku s trojicí kufrů moc pěkná hodnota.
Ty najeté kilometry znamenají ovšem i to, že kromě dolévání benzínu a občasné kontroly hladiny oleje (neměnná) už by to chtělo také motorku trochu projít a zkontrolovat. Řetěz čas od času někdo stříkne, ale už docela prosil o napnutí. Na zadním kole je pořádná matice velikosti 32, a jelikož se osa utahuje 135-140 Nm, musel jsem si vzít dlouhou trubku, abych ji vůbec utrhl. Zapomeňte, že tohle někde na cestě provedete levou zadní. Štelovací šrouby mají docela hrubé stoupání, takže jsem ve finále nepřidal ani celou jednu otočku, a co mě docela štve, že to nastavení průvěsu je tady tak jako od oka. V manuálu sice máte krásně nakresleno a rozepsáno, že máte řetěz uprostřed promáčknout a změřit rozsah, jenomže přesně uprostřed (mezi oběma osami řetězových kol) je i nejširší místo kyvné vidlice, takže řetěz domáčknete vždy jen na kyvku a dál ne. Takže rada z manuálu nepoužitelná. Nějak jsem to nastavil, možná ještě přitáhnu.
Další z oblastí, kde nepanuje úplná shoda, jsou tlaky v pneumatikách. Martin Hakl mi hlásil, že na něj displej krátce zahrozil, že je nízký tlak v přední gumě. Vzal jsem svůj certifikovaný měřák a zjistil, že předek má 2,1 baru a zadek o prd víc. Ale na kolik nafoukat? Na displeji u tlaku najdete dole napsáno, že byste měli mít nafoukáno 2,3/2,6 baru. Ovšem na samolepce na krytu řetězu je 2,4/2,8 baru. Korunu tomu dává návod k obsluze, jenž uvádí pouze řidič 2,25/2,5 baru a při plném zatížení 2,4/2,8 baru. Dal jsem tedy 2,3/2,6 podle svého měřáku s tím, že mi teď TFT displej ukazuje o fous víc za studena a o dost víc za tepla (vzadu přes 3 bary).
Poslední věcí, na kterou jsem musel sáhnout, byl krk řízení. Při tom Lukášově albánském dobrodružství asi Matylda dostala dost zabrat a krk při brzdění citelně cvakal. Opět je tu matice 32 (asi jsou v Číně placeni za rozměr, čím větší matice, tím větší výplata), takže jsem dal motorku na centrální stojan, zajistil ji s předním kolem ve vzduchu, povolil imbusy horní brýle, lehoučce dotáhl, zkontroloval (bez vůle) a zase vše utáhl zpět. A je klid. Jasně, mělo by se to dělat s měřákem a určitě si při tom odpojit tlumič řízení, ale lehký rychlý servis se dá zvládnout i takto
A to je zatím vše. Do výměny oleje zbývá ještě jednou tolik, co máme najeto, a jinak se nikde nic zatím neuvolnilo, neupadlo. A to Matyldě dáváme docela čoud, aby se ukázala. Asi jediné, čím nás trochu vytáčí, je elektronika motoru. Lehké pocukávání při konstantním plynu je spíš horší než lepší a do toho se nám už párkrát stalo, že motorka pod plynem vynechala. A Lukášovi na Balkáně několikrát vypověděl službu quickshifter, pomohlo vypnout a zase zapnout zapalování. Každopádně žádný update softwaru na evropské verze zatím není, tak jezdíme vesele dál a uvidíme, jak se věci budou vyvíjet.
Honzis
Vlastník | Motorkari.cz | |
---|---|---|
Vloženo | 7.4.2022 | |
Aktualizováno | 5.3.2024 | |
Zobrazeno | 4 324x |
Čus.. To dopnutí řetězu je horor.. Nejhorší co jsem kdy dělal.. Vůbec se to nedá odhadnout. Až za jízdy, pokud při dírách mlátí o kyvku.... Jinak ztuhnutí rychlořazení jsem taky řešil. Vyřešilo to vyměněné čidlo rychlořazení.. Samozřejmě v záruce.
tlak v pneu se měří za studena, ještě před tím, než vyjedeš z garáže
Pěkná spotřeba. No matice 32 a ten moment to už je něco