Je to taková velice spolehlivá, vše snesoucí, jemná brumlavá babička, co si občas umí i pěkně zařvat a pak neví, kdy přestat :D.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Při první svezení zjistíte dvě věci. Motorka je neuvěřitelně ovladatelná a moc nebrzdí. Není to žádný závoďák, ale při vší rozvážnosti zvládne i svižnější projížďku.
Motorku bych doporučil pro - Dneska bych motorku spíš doporučil fajnšmekrům a sběratelům, než začátečníkům, pro které je na trhu spoustu jiných novějších strojů.
Doplňky na motorce - Na motorce mám padáky a držák na zadní kufr, ale vzhledem k tomu, že je to už skoro veterán se budu snažit ji dostat zpět do co nejoriginálnější podoby. Takže demontuji všechny ty uupgrady a výmysli a udělám z Ní zase čistokrevného naháče.
Recenze
Po prodeji své první motorky jsem začal hledat něco dalšího. Nicméně po zkušenostech z první koupí, patáliích po zjištění, že má překlepaný VIN a legalizaci jsem začal být hodně obezřetný. Proto, když se ozvala jedna dobrá kamarádky, že se bude zbavovat své motorky jsem neváhal a vyrazil jsem na zkušební jízdu. Protože jsem znal majitelku a bylo jaro :D, plácli jsme si a začala naše společná cesta.
Hned po koupi a prvním servisu jsem motorku naložil na dlouhou cestu, za sebe posadil svou ženu a vyrazil na půl roku do Británie.
Jízda s takto zatíženou motorkou nebyla nic moc, ale motorka nikdy nebyla určena k takovému stylu cestování. Dálniční přesuny byly zdlouhavé a nepohodlné. Přídavné plexy je nízké a dobře funguje do cca 95 - 100 km/h. Proto bych si pro takto dlouhý přesun příště raději pořídil vozík za auto.
Ovšem potom při projížďkách po Británii už to byla úplně jiná káva. Cesty v Británii jsou užší, kroutí se stejně jako u nás a navíc jsou většinou ve výrazně lepším stavu. Na nich ERka ukázala, že její předností je především ovladatelnost a kultivovanost. Stejně tak dobře si poradila s městským provozem.
Motor je zde řadový dvouválec s výkonem 37 kw s poměrně lineární křivkou výkonu. A proto nelze od motorky očekávat žádnou divočinu. Pokud s motorkou budete jezdit po silnicích prvních tříd s větším provozem, tak brzy zjistíte, že předjíždět dodávku při 100 km/h se stane poměrně adrenalinovou záležitostí. Druhý důvod proč je motorka vhoodnější spíše do města a na okresky je již dnes poměrně zastaralá technologie brzd. Ve předu je jednokotouč a vzadu je buben. Tato kombinace Vás při nepříjemných situacích příliš nepotěší a s každou takovou situací zestárnete o 10 let.
Nicméně je nutné přihlédnout k tomu, že dnes je ERka již skoro veteránem a v době, kdy se vyráběla to byla jedna z nejlepších motorek pro začátečníky.
Dneska je to motorka, kterou nemá smysl prodávat. Její cena už nikdy dolů nepůjde a pokud ji vyleštíte a budete se o ni dobře starat, tak vám bude dobře sloužit a škodu Vám nikdy neudělá.
Sezóna 2022:
Znáte to ? První slunečné dny ? Lehké vibrace v prstech ?
Jojo, to je začínající sezóna …
Po letošní přípravě (olej, filtr, vzduch filtr, svíčky), jsem se netrpělivě pustil do první krátké vyjížďky, takové to krátké rande po dlouhé době. Přiznám se, že jak to s ERkou nebyla láska na první pohled, tak časem se do ní asi začínám zakoukávat… Tak uvidíme, co letošní sezona přiveze :)
V sezóně 2022 jsme spolu strávili spoustu času, ale spíš tak kolem komína. Prostě to není motorka na velké cestování …. Myslím, že pro další sezónu bude mít babička na stará kolena nového sourozence…
Sezóna 2023:
Vzhledem k pořízení druhého stroje čeká ERku rozebrání, vyčištění a zaléčení všech šrámů, které za svůj dlouhý život získala a poté složení a vyleštění. :)
I po těch letech stále krásná babíčka
Dobrá volba, ať dělá radost
Měl jsem tu čest se na tom projet, bohatě stačí. Krásně svezení, výkon tak akorát.
Krásna mašina.V r. 2001 to bol môj sen. ;