renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GT (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DHaba
Vloženo 2.4.2022
Aktualizováno 18.2.2024
Zobrazeno 2 312x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nikdy neříkej nikdy...

Po 3 letech ježdění na skútru přišla myšlenka, zda skútr prodat a koupit motorku.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:EuroCycles (Vítězov) - Z jednání prodejce jsem měl spíše smíšené pocity. Jdu za chlápkem a říkám mu, že bych mel zájem o to oranžové F800GT. Prodejce šel se mnou, motorku vytáhl do prostoru. Ještě znova to oblezu a říkám, že bych se chtěl nejdříve projet. Na což jsem se dostal odpověď: "se chcete jako projet?". Tak asi nekoupím motorku, na který jsem nejel žj.
O motorce jako takový nic nevěděl, jen to co bylo napsaný na papíře od majitele (komisní prodej)

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 ST: Oproti GT šeredná a staré ovládací prvky jak je známo u BMW
BMW K 1300 GT: Těžký a pro začátečníka asi ne moc vhodné
BMW R 1200 RT: Stejný případ jako u K1300GT, ale byla bylo lepší varianta než Káčko

První dojmy - Po dnes už najetých cca 2500km si s Fkem začínáme tykat, ale pořád se ještě učím(e) a s každou další jizdou je to lepší a lepší. Výkon motoru je dostačující a když přijde na potáhnutí za plyn, stíháme i kamaráda s R1200RT. Z motorky mám dobrý pocit a doufám, že budu mít i nadále. Jen trochu závidím pohodlnější sedlo a tempomat z RTčka.

Motorku bych doporučil pro - Začátečníkům i pokročilejším

Doplňky na motorce - Topcase Kappa K53N
Originální tašky bočních kufrů
Originální tankvak
Originální laděný výfuk BMW Akrapovič
Zvýšení řídítek
Vyšší plexi
Navigace TomTom Rider 500
Padací protektor zadní kyvky
Rozšíření bočního stojánku
LED zadní světlo
Padáky

Recenze

Začlo to po dovolený v Alpách kde jsme projeli großglockner, maltu, Nockalmstrasse, Panorama Strasse... kde mi chyběl výkon (Honda SW-T400). Po návratu domů, kdy jsem oznámil, že bych zkusil přejít na motorku. Ihned se mi od kamaráda dostalo zpětné vazby... "Stačí mi 125ka skútr, papíry dělat nebudu". Po jedné sezóně na 125ce jsem na podzim řekl, že příští rok půjdu dělat Áčko, ale že motorku nechci. Koupena Honda SW-T400.

Po 2 letech ježdění na hondě a oněch Alpách došlo k rozhodnutí, motorka ano, zkusím to. Kamarád opět naběhnul s povzbuzením, "si říkal, že motorku ne". No nikdy neříkej nikdy... a před kolegou už radši říkám, že všechny varianty jsou možné.

Co vybrat? Něco pro začátek lehčího (Honda byla prasnice, ale dalo se to). Samozřejmě aby to mělo i nějakou výbavu, vyhřívaný hefty, boční kufry, pokud možno ukazatel zařazené rychlosti (amatér)... a aby se na tom dalo dobře cestovat. Jo a vidina údržby řetězu, mazání čištění se mi taky moc nezamlouvala. Tímto se mi výběr motorky celkem rapidně snížil a nevěděl co vybrat. Pak jsem náhodou trefil inzerát právě na F800GT v bílé barvě . Z fotek si říkám pěkná mašina, koukám na další fotky, pohon řemenem, boční kufry, hefty. Abs asc esa a další "hovadinky". To by se mi líbilo. Hledám dál... Nic dalšího mě moc neoslovilo. Ještě pomrknu na K1300GT, R1200RT o kterém se bavili moji dva spoludovolenkáři. Jenže na mojí výšku postavy a cca 80kg váhy jsou to těžký stroje a už vůbec ne jako první plnokrevná motorka. Než jsem se rozhoupal Fko bylo fuč a nikde žádný jiný na prodej. No nic, třeba se nějaký ještě objeví (je září 2021) dávám hlídací psi kdyby se něco objevilo, porad jen GS nebo Rko. To nechci...

Objevilo se Fko v oranžové barvě, krom topcasu a alarmu v podstatě všechno co se dalo na motorku dát od výrobce. Prosím prodávajícího ještě o pár fotek, Fko má najeto necelých 75tis km. Nakonec s asi měsíčním odstupem jedu za Kolín ho omrknout. Přicházím k motorce a říkám si sakra to je malý.

Prohodím pár vět s prodejcem, ještě to okouknu a porovnám se starším modelem ST, ujišťuji se, že ST fakt ne a odjíždím, musím se zbavit hondy. Za cca 14dní se ozývá kupec na hondu. Domluvime termín, honda prodaná. Po obědě okamžitě letím s kamarádem pro motorku. Domluvím si zkušební jízdu. Říkám si, hlavně to nerozbij, na motorce jsi seděl naposled pred 1.5rokem a ještě v autoškole. Všechno v pořádku, ještě oro klid duše motorku projíždím diagnostikou. Platím. Je 7°C a začíná se stmívat. Domů je to asi 1.5h cesty. Cestou si chválím světla, takhle nesvítíl žádný z předchozích skútrů. Zkouším ESA podvozek, největší rozdíl cítím mezi komfortem a normálem (dnes po 2500km už moje zadnice pozná rozdíl i mezi normálem a sportem). Hefty hřejou, jen by se hodil takový mezistupeň, na první málo, na druhej je to moc. Motoricky a s řazením jsem na první dobrou spokojený. Není to ucukaný, pěkně to poslouchá. Když si vzpomenu na autoškolskou Hondu CB650F, která při každým řazení cukala (možná vlastnost, možná jen nezkušenost). Dorážíme domů, parkuju, hledám neutrál, je to fakt hodně na citlivku ho tam dostat, zvyknu si...

Přes zimu si dělám menší servis co si zvládnu udělat sám. Olej, filtry... Výfuk, fuj, sundávám ho a dávám mu trochu péči.

Montuju topcase


Objevil jsem inzerát na vnitřní tašky do bočních kufrů, beru od prodejce i zadní padací protektor a zadní blatník



Držák na telefon, moc s ním spokojenej nejsem tak budu hledat jinej
Zvýšení řídítek


Oproti skútru na mě dost fouká, vyšší plexi od PUIGu


Spotřeba je více než krásná, dá se jezdit pod 4l i s trochu dravější jízdou. Jinak 4-4.3l je běžná spotřeba. Zvuk motoru/výfuku mi připomíná trošku agresivnější řetězovou pilu, ale už jsem si na ten zvuk zvykl. Momentálně si užívám lehkost motorky. Ostřejší jízdě v zatáčkách se ještě vyhýbám, ještě není takové teplo.

Po nějakém čase proběhla další úprava, zadní LED světlo
-demontáž zadní části motorky, když to člověk dělá po druhé, jde to samo


-zkouška jestli opravdu sedí a zapojení

-samozřejmě, že displej vyhodil chybu zadního světla, měl jsem ještě objednaný odpor pro LEDkové světla a samozřejmě světlo má 3pin konektor, pak mě ještě napadlo zkusit se zajet podívat ke kamarádovi do autoservisu, jestli ten konektor nemá, měl, uskřípnul jsem mu tam z trojkovýho báwa 2 kousky. Zkouška přes diagnostiku, zda pomůže kódování. Pomohlo

-Porovnání

EDIT 19.9.2022

Tak zhruba po najetí 12 000km z toho cca 5000km v Alpách a Dolomitech se objevili 2 závady, které ke své povaze nejsou vůbec vážné. Ve Slovinsku podél řeky Soča registruji nějaké cinkání, po zastavení a houpání s motorkou cinkání potvrzuje moje domnění, ze se mi to nezdálo, pak si všímám klaksonu jak se jen tak houpe na kabelu. V Itálii po startu prdla žárovka hlavního světla, náhradní jsem neměl, tak proběhla výměna z dálkového světla. Čemuž jsem moc teda nerozuměl byl ukazatel spotřeby paliva. Po 3000km, kde cela cesta obsahovala, vyjezdna Stelvio, Torri di Freale, Manghen Pass, Silvretta, Timmelsjoch, Ötztaler Gletscherstraße, Mangart a Malta Hochalpenstraße ukazoval 3.9l ? super?

O měsíc později druhá dovolená po cca 2100km 4.1l i tak super i přes to, ze jsem mel porad boční kufry.

S motorkou už jsme si sedli a doufám, že ještě několik tisíc kilometrů spolu odjedem.

EDIT 10.10.2023

Konec další sezóny s GT a najetými 15000 km se blíží ke konci.
Tento rok začal servisem, kdy bylo třeba udělat rozvodový řetěz

A proběhla montáž padáků

Poté mě trochu pozlobilo čidlo škrtící klapky, kdy motor při podřazování zhasínal

Před dovolenou, ještě výměna oleje, pneu a komplet předních brzd

Největší událost roku byla 12ti denní dovolená po Balkánu, pár fotek v galerii
Celkem jsme ujeli cca 4700km bez ztráty kytičky, při spotřebě 4.1l a projeli Chorvatsko, Černou Horu, Albánii, Bosnu a Hercegovinu.

02/2024
Copak to tu máme ?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tripismena
Tripismena napsal 10.04.22 v 15:19

Moc pěkné Gt. Já.mel stejný postup..od pařez přes kyvacku skutr 125 a 400, dvouval 500 honda až po f800r..doplnění o originál kufry a zvýšení riditek a vyšší plexi...stejně ale mám skutr do města a k tomu babcu na potěchu a na výlety f800r...dá se s tím i cestovat bez úhony jen mi pribil hnusný řetěz..zbylé dva stoje s remenem a kardanem..letos f800gt koupila i policie :)

petr13
petr13 napsal 07.04.22 v 22:53 10b.

Pěkná motorka,tak ať to jezdí

Gurun
Gurun napsal 06.04.22 v 20:36 10b.

Ta motorka se má u Tebe jak v bavlnce, tak snad to pochopí a bude Ti to vracet k Tvé spokojenosti!

Slaboch
Slaboch napsal 05.04.22 v 10:35 10b.

Moc pěkná...před pár lety jsem o ní taky uvažoval (ale nakonec koupil R1200ST).Ten pohon řemenem je pecka.

MarioV2
MarioV2 napsal 05.04.22 v 09:18 10b.

Výběr chápu. Máš to pěkný, tak hlavně furt kolama dolů.

Více komentářů



TOPlist