renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Petan_b
Vloženo 2.4.2022
Aktualizováno 2.4.2022
Zobrazeno 806x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Vybíral jsem motorku, která by už splnila očekávání ohledně cestování a výkonu. Z recenzí padla volba právě na CB500X.

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice)

Výška jezdce: 193 cm

První dojmy - Motorka vypadala úžasně. Je to takový vstupní model do světa velkých kluků. Vybíral jsem ji na základě recenzí a poprvé na ni seděl až na Motosalonu v Brně. Tehdy jsem ji objednal a na dodání čekal další 3 měsíce.

Motorku bych doporučil pro - začínající jezdci

Doplňky na motorce - centrální stojan
vyhřívané gripy
blástry
padací rám SW-motech
stavitelné stupačky SW-motech
přešité sedlo s gelovou vložkou od DDT custom seats
cestovní plexi Kappa
12V zásuvka

Recenze

Chtěl bych se podělit o mé zkušenosti s CB500X 2020 a zhodnotit soužití za 14 měsíců a 9500km.
Náš vztah nebyl od začátku jednoduchý a k CB jsem si za tu dobu nenašel cestu a už od začátku jsem stále něco řešil. Už při odjíždění od dealera, který sbalil peníze, vykopl motorku ze salónu a zavřel za námi dveře jsem věděl, že něco není v pořádku. Tak nějak se dealer nenamáhal ani s nastavením ovládacích prvků a já kvůli vysokým botám jsem 80km nebyl schopen pořádně strčit nohu pod řadičku a celou dobu jsem řadil vnitřní stranou boty. Navíc se po zrychlení nad 60km/h ozýval šílený hluk v přilbě. Větrný štítek jsem ostatně řešil snad pořád.
Ani s ovladatelností mě CB nepřesvědčila. Je taková těžkopádná a zbytečně těžká. Na svou váhu je výkon motoru žalostně slabý. Občas se v komentářích objeví příspěvky, kdy píšete, že CB stačí i silnějším strojům. S tím souhlasím tak napůl. Stačí ano, pokud oni chtějí. JInak si CB ani neškrtne. S tím souvisí i jízda v dálničním tempu. Ideálně se CB cítí někde okolo 80-105km/h. Ve vyšších rychlostech se objeví vibrace a udržet třeba 120km/h po delší dobu je peklo.
A pak tu je spotřeba. Zde si není na co stěžovat, tu jsem měl okolo tří litrů, ale při jízdě nad 100km/h si už řekne o číslo atakující 5l/100km a to už si říkáte, jestli není lepší silnější stroj. Vím, že o spotřebě to není, byť pro mě je to jeden z mnoha parametrů.
Přední brzda mi taky občas přivodila vrásky na čele. Což o to, ona funguje parádně, jen je dost kousavá. Představoval bych si plynulejší nástup.
Asi největší "nevýhoda" pro mě, je velikost motorky. Ona je ideální pro lidi okolo 160-185cm. V tom případě funguje skvěle. Při mé výšce 193cm už to bylo spíše o kompromisech.
Honda CB nemá nějaké zásadní chyby, že by to byl vyloženě křáp, jen mi přijde, že je tak nějak na půl cesty.
Tlumiče jsou nastaveny spíše na lepší cesty a jízda po horších, už je citelně znát.
Podnikli jsme spolu dost výletů a byla to moje první motorka. Po celou dobu jsem ji bral spíše jako, a teď mi promiňte to srovnání, jako rychlejší babettu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Punkaczek
Punkaczek napsal 12.04.22 v 20:57 7b.

Teď jsem kupoval CB500X 2022 u stejného prodejce a úplně jsem si nevšiml nějakých problémů, jako asi lítají víc kolem lidí co si kupují Afriku, ale to mě moc nezajímá. V případě, kdybych si řekl o nastavení řadičky nebo zadní brzdy, tak to udělají o tom nepochybuju. To že neřeší nastavení tlumičů podle kupujícího to mi nějak nevadí, nevím jestli to jinde řeší nějak proaktivně prodejce, každopádně nežádal jsem je o to.
Co se týká rychlosti a vibrací CB500X, tak to nemůžu souhlasit, dost asi záleží jak se motorka zajíždí těch prvních 1000 km. Já jsem právě dokončil zajíždění, takže jsem to dnes zkoušel do plna co to dá a na dvojku to jede přes 90 km/h a je to tam hodně rychle a na trojku přes 120 km/h. Jsem zvyklej motorky točit, protože jsem předtím jezdil na 50ccm, 125ccm a 250ccm motorkách a tam se musí pořád držet otáčky jinak to je o ničem. Po aplikaci tohoto u motoru Hondy fakt nemám problém se zrychlováním a celkovou rychlostí, letí to jako prase. Váha mi připadá v pohodě, na místě je znát, že je to těžší než moje předchozí 160 kg motorka, ale dá se to, při jízdě je to hodně v pohodě a dají se dělat úhybné manévry dost rychle do zatáček se sklápí rychle. To že by mi někdo ujel na okreskách, tak to už by muselo být docela solidní prase co lítá přes 150 i do zatáček na trojkách a čtverkách silnicích, jinak nereálný a navíc nechci přijít o papíry nebo se někde rozsekat. Oni to vlastně testovali i tady na Motorkářích a srovnávali to s BMW GS750 a Moto Guzzi V85TT a zrovna ta Honda se držela toho bavoráka víc než to MG V85TT i v zatáčkách a věřím tomu, kdžy se ta Honda drží pod krkem, tak ten výkon/rychlost dá.

Více komentářů



TOPlist