BMW R 1200 RT (2007)

Vlastník Dr_Obek
Vloženo 29.3.2022
Aktualizováno 30.3.2022

Koráb silnic, pohodlný boxer, který poskytuje maximální komfort jezdci a přitom neomezuje jakékoli jízdní vlastnosti motorky.

Motorka koupena od FIRMA:Aleš Imrich - Aleš Moto (Moravská - U této firmy jsem bral už druhou motorku, a už to o něčem svědčí... Prodejce je přímý, férový chlap, který se o motorky stará a ví, co prodává. Pokud je nějaký problém, rozhodně se o něm zmíní či ho rovnou odstraní (vlastní zkušenost s ABS - do týdne vyřešeno). Pokud někdy půdu pro další motorku, tak sem! Za mě A1+!

První dojmy - První dojmy byly - při přechodu z "klasického" véčkového dvouválce na boxera - strašné! Ten nezvyk na boční výkyv při každém, byť i jemném potažení plynu, ta síla, která hýbe motorkou... Ale byl to jen první dojem... Velmi rychle (a rád) si člověk zvykne...

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně bych tento stroj doporučil někomu, kdo už se vyblbnul na rychlých naháčích, kdo má rád pohodlné cestování a komu nevadí, že nebude na křižovatkách trhat asfalt a stavět mašinu na zadní...

Doplňky na motorce - Na stroji byly při koupi instalovány pouze 2 boční originál kufry. Doplněny byly GIVI topcasem, padáky, přídavnými LED světly, "klasickou" 12V zásuvkou se dvěma USB pro navigaci a mobil. Nechtěl jsem přeplácaný sztroj, takže jsem rád oželel rádio, spoustu elektroniky krom ABS a vyhřívaných rukojetí - ty tam jsou. Malinko mi chybí ještě vyhřívané sedlo, ale myslím, že by to bylo jen další "ku*vítko", ze kterého bych byl časem nešťastný...

Byl a je to můj vysněný motocykl... Jsem už ve věku, kdy člověk míň "blbne" a víc si užívá každé jízdy. A s věkem také přichází požadavky na pohodlí, na vzpřímený posez, na míň foukání a víc koukání...
Motorka je opravdu velmi pohodlná. Sedlo je skvěle tvarované a měkké tak akorát, dokážu si představit v něm sedět i stovky kilometrů. Veškeré ovládací prvky (na některé si člověk musí hodně zvykat, jako jsou například 3 tlačítka pro blinkry), jezdci za chvíli přejdou do krve a nepřijde mu, že ostatních 90% motorek to má jinak...
Podvozek je také optimálně naladěn. "Chybí" zde většina elektroniky a tak jezdec přesně ví, co se pod ním děje. Přes svoji velikost, šířku a hmotnost je však při jízdě nesmírně svižná, obratná a ovladatelná. Opticky malá kola poskytují dojem, že jakýkoli výmol bude hodně cítit, ale tlumiče, gumy a celý podvozek sice o jámě vědět dá, ale není to žádný kopanec do řídítek...
Brzdám také není co vytknout, teda krom toho zvykání... Několikrát jsem nebyl daleko od toho, abych se zakousl do plexištítku, když jsem brnkl o přední brzdu... Dva koutoče pracují velmi spolehlivě a precizně a tak si musí člověk trošku zvyknout a brzdný účinek jemně dávkovat. O zadní brzdě zatím moc nevím... Teda vím, že tam je a asi dvakrát jsem s ní dobržďoval v křižovatce, ale to je vše...
Spojka i řazení pracijí skvěle, řazení je přesné (až mi to v určitých chvílích vadilo, neboť jsem se domníval, že po brnknutí na řadící páku už tam mám trojku a - ono ne) - je třeba jemný, ale přesně odměřený kousek síly na přeřazení dolů či nahoru. Spojka dá jen sem tam vědět o tom, že se řadilo, mírným cvaknutím, ale bez jakéhokoli pohybu motorky... Jsem zvyklý taky "dobržďovat" motorem, což bafíkovi taky nevadí...
Co se týče spotřeby, pohybuji se kolem 5,1-5,2 l/100 km. Jezdím okresní silnice + město, kousek přivaděče, takže 50/90/110 km/hod. Mám ji ale zatím jen krátce (tankoval jsem potřetí doplna), tak se uvidí časem... Prý umí i 4,8 l/100km, ale to spíš asi delší štreky bez měst a obcí...
Celkové dojmy z mašiny byly smíšené... Moc jsem ji chtěl, ale málo jsem byl připraven na to, co mě čeká - v dobrém. Je třeba si zvykat na jiné ovládání, trochu jiný styl jízdy i na poměr hmotnosti a výkonu, ale každou jízdou jsme si blíž. Je to velký, silný silniční stroj, který poskytuje komfort a pohodlnou jízdu.

rudirt
rudirt napsal 05.04.22 v 09:23 10b.

Hezká barva i dobrý ročník...
Pokud budeš chtít řešit spotřebu, ( a kdo v při dnešních cenách NE!)
tak přejdi na BA 98 nebo 100 Racing.
Ověřeno, vyzkoušeno! ( Jistě se vejdeš do 4,5/100)
Přeji mnoho pohodových km!!!

Mark09
Mark09 napsal 02.04.22 v 21:42 10b.

Pavel_G
Pavel_G napsal 02.04.22 v 21:13 10b.

Dobrá volba Třeba se někdy v Hustopečích potkáme Ať slouží...

fotopetrnovy
fotopetrnovy napsal 31.03.22 v 23:34 10b.

krásná motorka !

benwo
benwo napsal 31.03.22 v 20:26

vypadá dobře taky jsem bral od Aleše jenom R1200R, svezení na bmw topovka. A zrcátka na RT dost dobré