renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Punkaczek
Vloženo 27.3.2022
Aktualizováno 27.4.2022
Zobrazeno 3 685x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Po dvou letech jsem se rozhodl koupit si nějakou novou motorku než jsem měl - naháč Benelli BN251 - 250cc motorka. Vzhledem k tomu, že vymetám zapadlý okresky v nic moc stavu a občas vjedu na polňačku jsem chtěl nějakou pohodlnější a výkonější motorku.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Motorku jsem objednával hned jak ji ohlásili a vyšli mi vstříc, díky tomu, že se jedná o jednoho z největších prodejců Honda v ČR, tak jsem moji motorku měl mezi prvními v ČR. Takže spokojenost.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 7 / 700: Moc jsem ji chtěl, ale nakonec jsem ji nevzal kvůli výbavě. Ta motorka kromě ABS nemá nic a já bych očekával alespoň antihop spojku nebo kontrolu trakce. Vyšší cena vs. výbava a dostupnost dodání v ČR kvůli pandemii.
Benelli TRK 502 X: Dlouhé rozhodování, nakonec po několika recenzích uživatelů TRK a všemožných dětských nemocech, jako nenadále zhasnutí motoru za jízdy apod. a navíc přístup autorizovaných servisů, který není nic moc, jsem se rozhodl nebrat i vzhledem k váze +35 kg.
Benelli Leoncino 500 Trail: Zvažoval jsem i tohle Benelli, nakonec podobný důvod jako u TRK - servisní síť a přístup k reklamacím a servisu.
Royal Enfield Himalayan: Slabší motor, avšak nižší cena, ale chtěl jsem prostě víc hbitější motorku, která je celkově kvalitnější, což je Honda.
CF Moto 650 MT: Vše by papírově hovořilo pro tuhle motorku, ale vyšší spotřeba a podivný design u CF Moto mě odradila.
Moto Morini X-Cape 650: Super malá servisní síť v ČR, jinak zajímavá motorka, oželel bych tu spotřebu motoru z CF Moto.
Suzuki DL 650 V-Strom: Strašně outdatovaná motorka, prostě není tam vůbec nic navíc, žádný LED vůbec nikde, plus váha.
KTM 390 Adventure: No cenově jako CB500X, ale na ni prostě nestačí vůbec ničím, připadá mi krátký rozvor a vypadá to divně a motorka se mi prostě nelíbí + technické problémy KTM.
Jawa RVM 500: Po recenzi Jednoustopou jsem ji rovnou vyškrtl, nechám to jiným dobrodruhům.
Honda NC 750X: Pro rok 2022 snížili podvozek což jsem nechtěl a navíc je taková méně obratná než CB500X a v pomalých rychlostech a manévrech je ta váha hodně znát, takže ne.
Honda CRF 300 Rally: Cenově velmi podobná CB500X, ale slabší motor jednobuch jsem už nechtěl, vlastně podobný důvod jako u RE Himalayan. To CRF bych bral raději než RE.

První dojmy - Na motorce mám najeto zatím cca 350 km, takže teprve zajíždím, moto bylo předáno s najetými 2 km. První dojmy jsou skvělé, na to, že to je 35 kW, tak to se to umí hýbat docela svižně, samozřejmě s tím zatím musím jezdit rozumně a nevytáčet ji do nesmyslu. Prvních 100 km bylo hodně znát, že je to taková syrová motorka, každopádně po těch 300 km už se zdá taková lepší, takže očekávám, že po tom 1000 km limitu a prvním servisu se konečně pořádně projedu bez omezení :)

Motorku bych doporučil pro - Údajně vhodná pro začátečníky a ženy, no nevím no, při mých 180 cm a 73 kg mám s tou motorkou co dělat při manipulaci na místě, někam ji povytlačit do mírnějšího kopce apod., moje manželka z ní nedosáhne pořádně vůbec na zem při 167 cm, takže ta půjde spíš asi do Hondy Rebel 500. Takže, abych to zjednodušil, motorka je pro každýho, kdo si myslí, že s ní za všech okolností (terénu) zvládne manipulaci na místě a případně se nebojí, že mu prostě někde spadne.

Doplňky na motorce - padací rám, vyhřívané rukojeti, 12V zásuvka, deflektory kapotáže, kryty rukojetí, hlavní stojan, tankbag, a navíc ještě 2x USB zásuvka.

Recenze

Tak začnu asi tím, že nebýt upgradu předních brzd a podvozku u CB500X pro rok 2022, tak si ji prostě nekoupím, protože mi to celý připadalo poddimenzovaný a i číňani tam davají lepší komponenty než Honda dávala na předchozí 2021 verzi, takže bych vzal Tracera 7 (pokud by ho vůbec byla Yamaha schopná dodat). Zatím najeto jen 350 Km a zajíždím, každopádně je tam cítit síla. obratnost a pohodlí z podvozku na silnicích u kterých moc dobře vím, co to dělalo na předchozí motorce. Na ty okresky v JM kraji se snad nic jinýho než ADV ani nehodí. Jediný co jsem musel zvednout plexi, ale připadá mi, že i po zvednutí nevidím žádný rozdíl v nárazech větru, nevím no, připadá mi že při mých 180 cm to plexi nedělá vůbec nic a mám strašný hukot v přilbě stejně. Přilbu jsem si kupoval novou HJC RPHA 90s s tím, že tam bude určitě příjemnější akustika a ne, je to úplně stejný jak předtím na naháči s HJC C70, hukot jako blázen, útlum nepociťuju žádný, takže zase budu muset jezdit se špunty v uších a řešit to dál nebudu.
Co se týká výbavy, tak jsem tam nechal dát skoro vše co Honda nabízí, snad kromě přídavných LED světel a kufrů/zavazadel. Ve výbavě od Hondy tedy je osazeno: padací rám, vyhřívané rukojeti, 12V zásuvka, deflektory kapotáže, kryty rukojetí, hlavní stojan, tankbag, a navíc ještě 2x USB zásuvka. Takže z ceníkové ceny to vystřelilo na nesmysl za 500cc motorku, ale prostě jsem to tak chtěl.
Nejvíc si momentálně v březnu užívám kryty rukojetí a vyhřívání, který na rozdíl od dodatečně montovaných třeba Oxford má daleko tenčí gripy a odpovídá to standartním rukojetím co na té Hodně jsou bez výhřevu. Má to 3 stupně a stačí bohatě na první, protože ty další už fakt pálí do rukou jako blázen.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ruinin
ruinin napsal 27.02.23 v 00:07 9b.

Prosím tě, hluk, turbulence do helmy od štítku se snadno vyřeší zakoupením a přidáním deflektoru, já koupil značkový, kvalitní německý MRA deflektor. Nasadíš, namontuješ teda, a nevíš, co to je turbulence nebo vítr, totální ticho, slyšíš jen motor.

83427
83427 napsal 08.10.22 v 20:19 10b.

Přesně tu samou ve stejné barvě taky chci. Jen místo origo padacího rámu plánuju sadu rámu a šusplechu od https://outbackmoto...a-cb500x-skid-plate/ - přijde mi lepší než rally raid.

Snowball
Snowball napsal 22.06.22 v 12:47 10b.

Myslel jsem, že za ten strašný hluk může moje stará helma, doufal jsem, že se to vyřeší novou helmou. Tu helmu jsem si koupil v roce 2001, posledních 15 let ležela ve skříni, až letos jsem ji vytáhl. Novou si musím koupit tak jako tak, ale teď už teda vím, že hluk na CB500X se výměnou helmy nevyřeší

Pupi04
Pupi04 napsal 03.04.22 v 17:16 10b.

doopravdy dobrá volba , mám stejný motor v jiném rámu, ale naprostá spokojenost
Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

WobRetnuh
WobRetnuh napsal 31.03.22 v 08:24 10b.

Gratuluji k dobré volbě . Mám taky CB 500X jen předchozí model. A popravdě se ho musím zastat. Jezdím po okrskách, v pražském hustém provozu, občas dálnice, nebo polnačka na chatu a nikdy, ale opravdu nikdy jsem se ani nepřiblížil nějakému limitu podvozku nebo brzd. Neříkám, že 2022 není o trochu lepší, ale 2019 je normální funkční a super použitelná motorka. Popravdě si nedovedu představit proč přesně by přední brzda měla být nějak špatná. Asi je to hodně o stylu jízdy, ale kdo chce jet stylem brzda-plyn, ten si nekoupí CB500.

Více komentářů



TOPlist