renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW C 400X (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník janpoko
Vloženo 24.3.2022
Aktualizováno 17.4.2024
Zobrazeno 3 827x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Skvělé jízdní vlastnosti a výbava. V dané kategorii jediný scooter s vyhřívanými gripy, sedlem a výborným LCD + Full LED přední světlomet.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Dycom Group (Jenišov) - Vše proběhlo rychle a profesionálně, mohu jen doporučit.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Forza 350: Koncem října už nebylo kde otestovat a na novou bych čekal do jara. Plus absence vyhřívaného sedla a gripů. Divné zpětná zrcátka a až moc častý výskyt na českých silnicích. Dost okoukaný design a když to vidím teď zpětně, po možnosti projet, tak i nuuda.
Yamaha X-max 400: Koncem října už nebylo kde otestovat a na novou bych čekal do jara. Plus absence vyhřívaného sedla a gripů. Jinak se mi ale X-max hodně líbí a vždy se za ním otočím, když ho někde vidím. :)

První dojmy - Od prvního svezení to byla pecka. Nadchly mě jízdní vlastnosti blížící se motorce. Skvělé brzdy, nízké těžiště a v dané kategorii bezkonkurenční zrychlení. Protože jezdím prakticky celý rok, oceňuji vyhřívané sedlo a gripy. Pár much se najde, ty napíši níže do recenze.

Motorku bych doporučil pro - Ideální pro střední a vyšší postavy (menší lidé si mohou koupit snížené sedlo, vyšší zase ocení posez bez narážení koleny do řídítek či nesmyslných ovladačů), váhově to asi uveze cokoliv. Doporučuji spíše na meziměstské dojíždění, než na cukání po centru.

Doplňky na motorce - Deflektory na řídítka, přidaný blatníček zadního kola, držák na GoPro na závitu zrcátek, nabíječka Optimate 4 CAN-BUS, stavitelé plexi (Wunderlich Vario windshield adjustment), Tucano Urbano termoscud® PRO LEG cover

Recenze

Na scooterech a malých moto jezdím vlastně už 23 let, od Pionýrů přes Simsona, různé Piaggia Hexagon 125, X8 125 až po čínský Maxon Ardour 125.

V Praze jsem si donedávna stačil s čínským Maxonem. Na ježdění "kolem komína" a do práce to stačilo a paradoxně to nebyl takový průšvih, jak se říká. Samozřejmě delší výlety se nekonaly, takový dobrodruh už nejsem. Po přestěhování za Prahu se však z každodenního dojíždění do práce dobrodružství okamžitě stalo. Rázem jsem zjistil, jak moc čínská 125 nestíhá rychlejší meziměstský provoz.

Začal jsem tedy během podzimu 2021 intenzivně hledat možnosti pro upgrade mého denního dojíždění. Do finálního výběru se mi dostala Honda Forza 350, Yamaha X-Max 300/400 a pak BMW C400X.

Koncem října jsem byl už rozhodnutý, že nový scooter bude, jen zbývalo vybrat který. Trošku mi to usnadnili v BMW, kde mi scooter zapůjčili na otestování, což značně dopomohlo k rychlé akci. Navíc možnost okamžitého nákupu, bez čekání do jara bylo to, co jsem potřeboval. Plus, několik známých v oboru mi doporučilo raději s nákupem neotálet, neb dodávky budou váznout napříč značkami.

Nyní (červenec 2023) mám najeto ca 12 000 km.

Jízdní vlastnosti jsou v rámci daných konkurenčních scooterů skvělé (tady vede už jen T-Max 560, ale to je jiná liga a vlastně ani nelze brát jako přímého konkurenta). Silné brzdy (2 disky ve předu), výkonný motor, trošku tvrdší podvozek (spíše do sportovna než do komfortu). Na svoji velikost a váhu je scooter dobře ovladatelný i v městském provozu. Vcelku obstojně se dá proplétat v pražských kolonách, byť drobnější 125 bude mít určitě navrch. Nicméně jakmile se prostor uvolní, nemá nikdo moc šanci být rychlejší.

Posez na scooteru je na mých 183 cm/85kg tak akorát. Prostor pro nohy umožňuje nohy trošku protáhnout dopředu, nebo je mít kolmo pod sebou, takže při delší jízdě může člověk trošku střídat polohu nohou. Třebas na již zmíněném T-MAXu jsem měl kolena až u řídítek (a to nejsem žádný čahoun).
Sedlo je široké, pohodlné a hlavně vyhřívané (ovládání na řídítkách-3 stupně intenzity). Spolujezdec má také dostatek pohodlí.

Před řídítky je pak velké LCD, které zobrazuje vše potřebné, plus lze s motorkou spárovat helmu a telefon, a pak využívat navigaci či poslouchat hudbu.


Navigace je jednoduchá "šipková" s hlasovým výstupem do helmy. Vše se ovládá kruhovým voličem na levé straně řídítek, tak jako na "velkých" moto od BMW. Samozřejmě možnost zrcadlení telefonu by byla fajn, ale v rámci ergonomie a jednoduchosti ovládání za jízdy je tohle optimální. Edit - Ještě jsem zapomněl na Keyless přístup, tj. bezklíčkové zapalování. Zatím to funguje dobře, je to jen nezvyk mít "klíček" v kapse a kapsu hlavně zavřít na zip. :) Další pěkná vychytávka je automatické vypínání blinkrů (má to několik automatických režimů v závislosti na rychlosti). Zjistil jsem, že někomu tato funkce vyloženě vadí, u mě je to tedy naopak. A ano, mohli to udělat v menu vypínací, a bylo by po problému.
Komfortu ještě přidávají vyhřívané gripy (také 3 stupně intenzity), automatické LED světlo (automatika denní a potkávací) či opravdu efektivní a silné dálkové světlo. Ke světlům ještě jeden poznatek z provozu. Jakmile dojedete zezadu většinu aut, řidiči si myslí, že jde o velkou moto, a tak sami uhýbají. Světlo má totiž podobnou siluetu jako velké GS.


Úložných prostorů je několik. Pod sedlem je skromnější, leč dobře osvětlený, úložný prostor. Ten lze ještě zvětšit při stání, aby se vešla integrálka, vysunutím směrem dolů - tzv. flexcase (úplně v pohodě Lková helma). Při jízdě však musí být vytažen nahoru a celkové místo pod sedlem je spíše podprůměrné. Tohle je nejspíš daň za trubkový rám a opravdu tuhou konstrukci. Prostě kdo chce mít pod sedlem místo na velký nákup, tak spíš koukat jinde. Tady se sem vejdou menší věci, jelikož je prostor navíc rozdělen na přední a zadní část. Prostě je to daň za tuhost konstrukce, větší motor a zabalení do kompaktních rozměrů. Jednoduše řečeno více sportovec, než stěhovák. Ve předu pod řídítky jsou pak dvě uzamykatelné přihrádky. Ta vlevo je obyčejná na doklady či brýle, ta vpravo pak má jak USB konektor, tak i konektor CAN-BUS.

Super je, že se tam vejde i větší telefon a nabíjí to i dost rychle. Při delším odstavení nechávám scooter na nabíječce od Optimate, která přímo komunikuje s ŘJ a baterie je pak stále fit.

Co se nedostatků týče, moc nechápu, proč v BMW neudělali u zadního kola blatníček mezi zadním kolem a motorem. Všechna špína lítá od kola na motor a spodní část motorky. Řešením je blatníček za Aliexpessu, který se zacvakne zespodu flexicase pod prostorem sedla.

Blbost, ale člověk by čekal, že tohle budou mít dořešené. Dále mě občas (ca jednou za měsíc) zlobí odpárování helmy či telefonu, ale to by měl vyřešit update firmware při další návštěvě servisu (uvidíme v srpnu 2023) No a poslední stojí za zmínku nízké plexi. Ve vyšších rychlostech by se hodilo vyšší. Ve městě to tak nepřijde, ale nad 120 km/h by to člověk ocenil. Lze však koupit od BMW či GIVI jiné a snadno přemontovat, fakt snadno. :) Nakonec jsem to vyřešil stavítkem od Wunderlich, umí to zvednout základní plexi o 6 cm, takže pro lidi okolo 185 cm to dává smysl. Lidé pod 180 cm si asi vystračí ze základem a čahounům bych doporučil třeba plexi z GT. Jinak abych byl objektivní, Xko je primárně do města, proto nižší plexi v základu (a aby se odlišilo víc od GT).
Tak ještě přídavek k nedostatkům. Je škoda, že nelze ani za příplatek mít tempomat, byť na řídítkách je v daném místě záslepka pro tlačítko a modely 2021 a novější již mají elektronický plyn, takže by to měla být banalita. Někde na diskuzi jsem viděl, že lze dodělat a dokódovat, ale byl to týpek z Malajsie. V ČR zatím nevím o nikom, kdo by to dělal.

Jak scooter běžně využívám? Moje obvyklá cesta do práce je ca 25 km po městě i po pražském okruhu, takže takový mix. Scooter je doma jak v městském provozu, tak i na dálnici. Pohodlná jízda byla díky nízkému plexi tak do těch 120 km/h. Po přidání stavítka plexi tak do 130 km/h. Scooter má však výkonovou rezervu a není problém ho dostat nad 145 km/h. Předjet tedy na dálnici auta je v pohodě a držet se bezpečně provozu úplná brnkačka. S vyšším plexi nebo nižší výškou jezdce bude jistě komfortní i jízda okolo 130 km/h. (vyřešeno stavítkem, spousta lidí přehodila plexi z GT, zas to ale nevypadá tak dobře). Ranní špička na zúžené Strakonické také nebývá problém. Pomalá jízda v centru, v provozu, mě už tolik nebaví a scooter taky moc ne. Na takové poskakování je fakt lepší malá 125. Tady totiž není takový ten "mixér" efekt, kdy přidáte plyn, motor začne točit a scooter postupně zrychluje. Zde je to dosti lineární a po přidání letíte okamžitě kupředu. Samozřejmě 200 kg váhy je znát. Pořád je to ale dostatečně agilní i mezi auty a není se čeho bát, zde je výhoda nízkého těžiště. Vyšší váha je pak navíc benefitem na dálnici, kdy i ve vyšších rychlostech nemá člověk nepříjemný pocit, že se pod ním něco vlní.
Delší cestování jsem přes zimu ještě nestihl, ale brzy se chystám na delší výlet. Už teď se těším a hned sem napíši! :) Edit: Tak už mám za sebou delší vyjížďku, ca 120 km tam a 120 km zpět, z toho 80 km dálnice. Sedlo pohodlný, zadek nebolel. Ale po delší jízdě na dálnici mi to nedalo, a objednal jsem od Wunderlich stavítko na plexi. Přeci jen to originální je nízké a spíše do města. Po instalaci se zvýšil komfort v rychlostech nad 120 km/h.

Stavítko na plexi umí zvednout až o 6 cm, což je u mě optimální, možná ještě kousek navíc by se hodil. Každopádně dobrá investice, pokud chcete zachovat vzhled a nekupovat vyšší plexi. Nyní aspoň fotky v galerii.

UPDATE:
Na konci léta 2023 jsem se scooterem absolvoval motokurz u Míry Lysého. Mám z toho spoustu zážitků a také poznatků o jízdních vlastnostech scooteru. Zjistil jsem také jeho limity. Scooter dovolí celkem dost, ale určitě doporučuji tyto kurzy absolvovat bez přídavné deky Tucano Urbano. V jedné zatáčce jsem to naklopil tak, že jsem si o asfalt přepálil jeden z popruhů, co drží deku na scooteru. Škrtnout bočním stojanem je v provozu skoro nemožné, tady se mi to podařilo až spolu s tím popruhem. Jinak kluci na mašinách celkem koukali, jak se dá i na scooteru blbnout. :)




UPDATE: Už mám od podzimu najeto 6700 km a zatím vše funguje skvěle. V srpnu mě čeká první větší servisní prohlídka, tak pak napíšu zkušenosti. :)

UPDATE2: Tak mám po první prohlídce, na tachometru 6900km. Vyměněný olej, filtry, brzdová kapalina, vyčištěno CVT a updatovaný software (přijde mi to ještě lépe jdoucí za plynem a celkově motor kultivovanější).
Dobrý je, že servisní intervaly jsou rok nebo 10 000 km, podle toho, co je dřív. Letos to zatím vypadá, že kilometry přijdou dřív než rok. :) Každopádně to je taky plus, proti X-Maxu. Honda má už tuším 12 000km.

UPDATE3: S blížící se zimou jsem přikoupil Tucano Urbano TERMOSCUD® PRO LEG COVER. Je to pecka, zase to posouvá hranice cestování v nepřízni počasí. Italové to mají vymyšlené fakt dobře a pokud jezdíte i v chladnějších dnech, je to výborná věc. V dešti to taky pěkně ochrání. Prostě skoro nutnost pro celoroční provoz (loni jsem to dal teda bez téhle vychytávky, ale vidím, že to byla dobrá investice).

UPDATE4: Koncem srpna jdu na další servisní prohlídku, tak to tady sepíšu. Ale asi to bude jen rutina, olej, filtry a možná firmware. Tak to byla rutinní prohlídka. Olej, filtry a hotovo. Jinak pneu už se pomalu hlásí. Ne že by to byla tragédie, ale zadní pneu už má plošku a v zatáčkách to jde cítit (aktuálně mají pneu 13400 km).

UPDATE5: 14750 km - 9.11.2023 výměna obou pneu za nové, zůstal jsem u Pirelli Angel City. Být jaro, tak na nich ještě pár tisíc dám. V zimě ale nechci žádné nemilé překvapení a tak šly. Ještě jsem nechal udělat i zadní brzdové destičky. Takže teď mě doufám čeká až velký servis v létě 2024 (bude to takový ten hodně velký - řemen variátoru a tak..).

UPDATE6: 16000 km - 17.4.2024 zimu jsem letos trošku flákal, takže tolik km nepřibylo. Jdu to napravit a jezdit o 106. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SennaAyrton
SennaAyrton napsal 09.02.23 v 08:58 10b.

Pěkný, neokoukaný a všude ho neuvidíš
Ale holt BMW, tudíž počáteční investice je vysoká.

janbi
janbi napsal 07.10.22 v 21:03 10b.

Velmi hezký a obsažný popis. Také se mi líbí GSkové svícení, každé oko jiné. Je to nápaditý sympatický znak příslušnosti. Neotřelou odlišnost a ne moc často se na cestách opakující vzhled umím také ocenit.
Navíc k motorkovému projevu se také přikláním, není to jen tak obyčejný skútr, má i něco navíc od běžných standartů.
Rád budu sledovat další zkušenosti, je to zajímavé.
Pokusím se doplňovat i u sebe, servisní zkušenosti, výbava apod., jsou cenné.
(Však než jsem rychle vybavil své GTčko, tak mne to myslím stálo dost zbytečných peněz za doplňky, které mohly být i alternativní, neznačkové. Ale, zpět se ohlížím nerad. )

Bekmen
Bekmen napsal 11.04.22 v 22:25 10b.

Skvělá recenze

.Banán.
.Banán. napsal 09.04.22 v 20:18 10b.

Krásnej skútr. Ať spolu najedete spoustu km!

Trinnlee
Trinnlee napsal 31.03.22 v 17:14 10b.

Hodne zajimavy skútr..asi ho clovek neuvidi na kazdem rohu jak forzu a pod. Ale jak jiz psaly ostatni dej nam možnost si ho prohlednout poradne a udelej nam par lepsich fotek.

Více komentářů



TOPlist