PROFIL MOTORKY

Triumph Scrambler 1200 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Robertek
Vloženo 21.2.2022
Aktualizováno 1.3.2022
Zobrazeno 3 167x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Dle některých recenzentů motorka pro hipstery a pozéry. No, každý vnímá svět jinak, nejsem ani jedno.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany) - Vše ok.

Výška jezdce: 193 cm

První dojmy - Dlouho jsem před tím jezdil na čtyřválcové šestistovce - nízký krouťák, výkon až nahoře. Měl jsem pocit, že ze mě vymlátí duši. Po půlroce ježdění mi výkon v určitých oblastech naopak chybí.

Recenze

Líbila se mi Honda NC 750X pro rok 2021 s DCT. Svá bouřlivá léta mám již za sebou a byl jsem schopen ocenit každý její detail.
Jenže - chci další, tentokrát jednostopou, jedničkovou oktávku? Nikdy!
Jedu do Modřan, a hned u dveří je jasno - aniž bych si prošel ostatní stroje vím, že je to ona.
Následující týden, po vyřízení dokladů, usedám na motorku a drbu se za uchem: “Ty vole, ta motorka mi nedává smysl”. Vysoké zdvihy, nicméně je paradoxně velmi tvrdá, občas sama chcípne (euro 5ka), jsem trochu zklamaný. Nicméně vše se vyřešilo během první garančky, vše jsem si nastavil “na sebe” a ejhle - ono to všechno dává smysl a funguje to až nechutně dobře - chce to čas na pochopení.
Je to filosoficky MOTORKA ze základní podstaty, tak, jak jsme si jí jako malé děti kreslili ve školce. Vzadu dva tlumiče, kulatý motor, nádrž, blatníky, klasické šavle. A jsme doma - doprdele, já tu motorku prostě miluju!

První dojmy: Sakra, čím to jen připomíná starou Suzuki DR 600 Dakar, kterou jsem tak miloval? Motor táhne odspodu, houpe se to podobně, je to vysoký podobně… Nepochopitelné srovnání, vím, ale prostě jsem si hned vzpomněl.

Motorku bych doporučil pro: Zkušeného, celoživotního motorkáře vyššího vzrůstu, který ví, co za svoje peníze dostane a dokáže ocenit každý neošizený, poctivý detail a miluje jakéhosi ducha oné masivní, anglické strojařiny.
Doplňky - Žádné a asi to tak zůstane. Když při pádu bez padáků odřu víka nebo nádrž, nechám to tak - patina motorkám tohoto typu sluší, vypráví příběh. Prostě umí stárnout do krásy.
Když mi budou mrznout ruce díky chybějícím vyhřívaným heftům, nechám to tak, jedu na motorce a né v autě.
Když budu chtít vyrazit dál bez kufrů? Stačí mi dvoje spoďáry a dvoje ponožky a prací prášek, víc netřeba.
A o tom tato motorka je - o volnosti, neřešení kravin a čisté radosti.

O technice bylo již napsáno mnoho a zajisté lépe. Nabídnu vám tedy recenzi z pohledu již “vyklidněného” jezdce, avšak žádného slimáka také ne.

Začneme tedy srdcem. Manuál říká, že by se neměla motorka po dobu prvních tisíc kilometrů točit nad čtyři tisíce otáček. V rámci vzájemného zvykání si na sebe sděluji, že prvních tisíc kilometrů stejně víc potřebovat nebudete. Motor je prostě typický “spoďák”, plně si sednul až po najetých třech tisících.
Nulová ochrana před větrem je sama o sobě jakýsi omezovač (chce to minimálně dražší integrálku nebo vzhled motorky trochu pokazit vhodným plexi štítem). Edit: s givi a660 je to paradoxně ještě horší. Sundáno.
Emisní norma Euro 5 má za následek chcípání při studeném startu. Velká slabina, která se údajně nechá vyřešit přidáním jakéhosi “kurvítka” do konektoru váhy vzduchu. Motorka si myslí, že je chladno a směs obohatí. Jestli má někdo s touto úpravou zkušenost, nechť se mi prosím ozve. (Edit: Od první garančky vše vyřešeno, sice po startu trochu houpne volnoběh, ale nechcípne). Edit2: Je to boosterplug od firmy TEC, na euro normu 5 již nepoužitelné.
Jinak klasika - katalyzátor způsobuje grilování nohy při stání na místě. Naopak když je chladno, stačí dát kolena blíž k motoru a ejhle - máme integrované vytápění kolen. Uvidíme, jestli budu vůbec mít chuť na decat.
Převodovka - příkladná. Snese velmi jemné zacházení, na hranici zapadnutí kvaltu a nikdy se mi nestalo, že by se stalo něco, co bych po ní nechtěl. Deset z deseti bodů.
Spojka - rovněž příkladná. Lehounce ovladatelná jedním prstem, nedá se jí vytknout vůbec nic.

Podvozek mám nastaven jak nejměkčeji to jen jde, při brždění se krásně oldschoolově potopí, ale rovněž až neuvěřitelně funguje na rozbitých okreskách. Nechá se jet opravdu nehorázná pila a kola jsou k asfaltu jak přikovaná. Jediné mínus je vysoké těžiště - člověk se prostě musí hýbat. Ale jak už klasik pravil, o tom to kurva je.

Rám je svařenec z ocelových trubek, nepatrně se v rozbitých zatáčkách hýbe, ale tento feedback k tomu patří.

Elektronika - absolutní nezájem. Jsem rád za ukazatel spotřeby, palivoměr, ukazatel teploty motoru ale tím končím. Teda vlastně tempomat je fakt strašně super věc na průjezdy dlouhými vesnicemi nebo městem, ale dodneška jsem víc nestudoval. Prostě mě to nezajímá ale je fakt, že si budu do budoucna muset nastavit jízdní mód na míru - to s prominutím idiotský ABS je na předním kole fakt o držku a už dvakrát se mi stalo, že motorka prostě přestala brzdit. Začne kopat do páčky, ztratím cit a přehled o tom, co se s předním kolem děje a jsem rozmázlej. Ne ne, na motorku ABS dle mého úsudku fakt nepatří, je to o život.
Naopak na zadním kole jsem za něj rád a užívám si ho. I když to taky tolik nebrzdí jak bez ABS, s použitím zkušeností a citu. Nevýhoda je, že při případné nehodě motorku za jízdy prostě nepoložíte. Mód offroad plus to sice řeší, ale na mokru a nerozbité silnici to abs zase funguje příkladně a zastavím s ním dříve. Chce to přizpůsobit situaci.
Servisní zásahy - po třech tisících kilometrech je mírně povolený krk řízení (normální věc, s kterou si poradí každý techničtěji založený motorkář), dále jednou dopnutý řetěz a to je zatím všechno.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
valivali
valivali napsal 02.06.22 v 13:43 10b.

deset za výběr motorky

Robertek
Robertek napsal 09.05.22 v 11:54

Jarda350

Jarda350
Jarda350 napsal 09.05.22 v 11:30 10b.

Triny
Triny napsal 28.02.22 v 17:34

: gratuluji, to je velká paráda b

MD625
MD625 napsal 26.02.22 v 10:27 10b.

nádhera,umelecké dílo,motorka která mi dává smysl..A z mého pohledu univerzální stroj.chce to trošku doladit a jezdit. užívej

Více komentářů



TOPlist