Monster 1100 Evo, poměrně zajímavé barevné provedení edice Diesel, taková kráska na druhý pohled. Pořadové číslo 800, takže jedna z posledních.
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Kupovali jsme před dvěma lety pro manželku s najetými 650 km. Po motorce se prvních 7 let spíše lezlo než se s ní jezdilo….První dojmy trochu rozporuplné, motor ještě hrubý, nezajetý, brzdy mdlé…, ve srovnání se starými Monstery má daleko sportovnější posez, a pro mých 185cm poměrně málo místa. Ale byla to krasavice, zelená metla se v jarním slunci nádherně třpytila a vedle stojící M821 vypadal jako chudý příbuzný někde z východu…., v DMotu byla připravena, tak jsme ji vzali.
Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo rád motorky řídí a nechce se při jízdě nudit.
Doplňky na motorce - Naprosto originální stav, namontován pouze ukazatel zařazený rychlosti GiPro.
Recenze
Máme rádi starý klasický vzducháče, je to zajímavá limitka a druhou generaci Monsterů jsme ještě neměli, tak jsme EVO zkusili. Po dvou našich sezónách najeto celkem cca 8500km (většinu manželka) z toho pak 650km první majitel za cca prvních 7 let. Diesel edice byla nová o cca 50tkč dražší než standardní EVO, rozdíly v designu, technicky jsou stejný. Proto se jich tady asi moc neprodalo, registroval jsem dva. Jedná se o číslovanou edici se štítkem. Rozdíly jsou v laku, navíc pak kryt výfuku, kryt budíku, hliníkové krytky náfuku vzduchu na nádrži, prošívaná retro sedačka, povedený je pak kryt zadního sedla ve stylu café raceru, to můžu. Jinak je to spíš bike pro zábavu v neděli kolem komína než na nějaký dlouhý štreky, popojíždění do města apod, i když taky se samozřejmě dá. Hodně váhy na rukou, řidítka široká, ale dole, stupačky vysoko a na mojí výšku 185cm docela málo místa mezi sedačkou a řidítky. Ergonomie je hodně podobná novějším 12tkám, ale u nich je pro pilota krapet víc místa. Motor klasickej vzducháč Ducati, silnější spodek a střed, na vrchu už nic moc. Při svižnější jízdě na okreskách přináší hodně radosti, velkej krouťák dává motoru hodně síly mezi 4-7 tisíci otáček, tam je největší zážitek, kterej ještě zesiluje parádní zvuk sériovýho laufu. To už dneska u nový motorky s euro 6 nedostanete. I když je kontrola trakce na nejnižším stupni, při rozjezdech a na nerovnostech pořád bliká…, takže spíš vypnout. Těch 100 koní se dá uřídit. Brzdy jsou perfektní, tady Ducati nikdy nešetří a dá se říct, že jsou předimenzované. Oba okruhy to chce ale pravidelně odvzdušňovat a měnit kapalinu. Podvozek plně seřiditelný, sériově naladěn sportovně - na kvalitní Apeninský utahováky, ale překvapivě posbírá i ty naše silnice nejen třetí třídy…Monster je lehkej a krátkej, tudíž je jak doma hlavně na okreskách, na rychlejší jízdu po dálnici a silnicích I. třídy chybí výkon a lepší ochrana před větrem. Ovladatelnost lehký a malý motorky bez problémů, kdo je zvyklej na Ducati bude spokojenej. Zajímavej je určitě budík, tyhle první digitály mi přijdou takový punkový, ve srovnání s moderními TFT displejema působí zastarale a trochu směšně, ale dobře se ovládají a určitě mají svoje kouzlo. Úložnej prostor minimální, pouze pro nářadí, spolujezdce nevozíme, spotřeba do 6 litrů, na dálnici kolem 8.
EVO je vrcholem druhý generace Monsterů, je orientovaný hlavně na zábavu při jízdě, přinášet pilotovi radost z vyjížďky, krátce a intenzivně. Určitě nebude vyhovovat každýmu, chce trochu zvyku a určitě potřebuje řídit. Je pro aktivnější jezdce, není dokonalej ale taky rozhodně nudnej. Dobře se s ním svezete a večer si s ním v garáži dáte i nějaký to pivko - je to přece jen pěkná a impulzivní Italka…
Voňavka
Díky všem!
naprosto nádherná designovka
Mám prostě Monstery rád a tenhle je nádherný
Tak tady je každej detail dokonalej. Miluju tuhle barvu a téhle motorce teda sedí !